Gå til innhold

Føler meg ikke vel på håret uansett farge 🥲

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler at om jeg har mørkt hår, så kler dette meg dårlig da jeg ser mye eldre ut og "kjedelig". Synes mange er kjempefine med mørkt hår bare ikke på meg. Jeg er ganske lys i huden og blek, får ikke lett farge. Og nå har jeg farga håret selv helt blondt. Dette kler meg heller ikke da jeg blir enda blekere. Hva skal jeg gjøre? Vil ikke se "kjedelig" ut heller. 

Anonymkode: 3e889...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå til frisør og spør om hjelp. Husk at det er forskjell på kalde og varme toner uansett og det er lyse eller mørke farger

Anonymkode: e33dc...7c4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med hjemmefarging, er at alt blir i en tone. Det blir feil uansett.

Man kler alltid sin naturlige farge best, men denne kan freshes opp. Striper ect

Anonymkode: 9caf7...870

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lysbrunt, med blonde islett i form av striper ville nok vært fint til deg som er blek i hudtonen. Lysebrun er en varmende tone, og de blonde stripene liver opp så det ikke blir så ensformig, men litt "levende" hår.

Men gjør det hos frisøren! Hjemmebleking av hele håret pleier sjeldent å bli vellykket.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med den som skrev om kalde og varme toner. For varm tone får nordisk hud ofte til å se rosa-aktig ut, hvis man ikke har gyllen eller varm undertone. Bleke er mange av oss, men det ser mer riktig ut for meg med en kjølig, sandaktog blond nyanse, enn smørblond som man får hvis man bleker eller farger selv. For å få til det må man til frisør, ta foliestriper og en gloss oppå. Her hvor jeg bor koster dette fort 3500 kroner med en stuss. Jeg gjør det 2-3 ganger i året, men hadde først en lang periode der jeg lot håret vokse ut i naturlig farge, stripene blir veldig fine på det grunnlaget.

Anonymkode: 3d8b6...b11

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...