lil Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Vi skal ha drikke til maten, men ikke fri bar. Hvordan er det da med noe til kaffen...? MÅ vi det? (vet at man ikke MÅ noenting, men allikevel..) Det blir allerede over 10 000 kr i alkohol, og hvis vi skal bruke mer på alkohol, så må vi revurdere bryllupsreisen, eller selge klærne og gifte oss nakne :grine2: Hadde det vært "rart" å si at folk kjøper noget attåt kaffen selv?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Jeg ville spandert - men som du er inne på er det jo helt opp til dere! Men litt cognac velter vel ikke budsjettet..?
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 Blir det 10 000,- i alkohol berre til maten? Kor mange gjester blir det? Eg ville aldri bedt gjestene mine ta med seg noko til kaffen. Det kostar då ikkje allverden med litt konjakk og baylis, ein drikn per pers syns eg dei fleste kan ta seg råd til. Vi satsar på ein skikkeleg bryllupsfest for gjestene våre, og har valgt å spare inn på klede og reise. Men oss om det..
Susan Sto Helit Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Har dere mange gjester, slik at conjac blir dyrt, og ikke mulighet til å drikke medbrakt på stedet? Det er jo ikke så dyrt for en flaske eller to hvis man kjøper den i Sverige. Hvis dette er på et sted der dere må betale pr. glass, hadde jeg informert gjestene om at fra kaffen og utover måtte de betale selv, og ikke laget noe mer styr av det.
lil Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Vi skal ha over 70 gjester, vi spanderer en skikkelig fest, på et flott lokale med 3 retters middag. Vi kan ikke kjøpe alkohol selv, så alle pol-priser skal ganges med 2,6 og må kjøpes via det lokalet festen holdes på Og vi spanderer velkomstdrink, og alkohol (gode viner og øl til dem som foretrekker det) til alle retter. EN drink til kaffen koster 80 kr! Så kan dere regne selv... Endret 21. februar 2006 av lil
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Vi skal ha over 70 gjester, vi spanderer en skikkelig fest, på et flott lokale med 3 retters middag. Vi kan ikke kjøpe alkohol selv, så alle pol-priser skal ganges med 2,6 og må kjøpes via det lokalet festen holdes på Og vi spanderer velkomstdrink, og alkohol (gode viner og øl til dem som foretrekker det) til alle retter. EN drink til kaffen koster 80 kr! Så kan dere regne selv... ← Aha! Då vart det litt verre ja... Då kan de vel berre skrive i invitasjonane at "Etter middagen er det mulig å kjøpe drikke i baren", eller noko slikt?
Sun Mei Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Vi hadde det også slik, men serverte cognac og likør til kaffen. To bonger på hver og deretter betalte gjestene selv det de ville ha (fikk også øl og vin til maten)
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #8 Skrevet 21. februar 2006 Kaffe avec hører med til en bedre middag, og du kan ikke be gjestene kjøpe den konjakken selv, det blir for dumt.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #9 Skrevet 21. februar 2006 Jeg ville valgt å spandere konjakk til kaffen på mine gjester. Syns det hører med selvom det koster en del.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #10 Skrevet 21. februar 2006 Har skrevet at "det vil bli mulighet for å kjøpe forfriskninger i baren etter middag" i invitasjonene. Så det hører til en bedre middag... Uff, ja det er det vi tror også. Men så jævlig kjipt da. Bør kanskje revurdere antall gjester.
Blackjack Skrevet 21. februar 2006 #11 Skrevet 21. februar 2006 Har skrevet at "det vil bli mulighet for å kjøpe forfriskninger i baren etter middag" i invitasjonene. Så det hører til en bedre middag... Uff, ja det er det vi tror også. Men så jævlig kjipt da. Bør kanskje revurdere antall gjester. ← Du har laget invitasjoner allerede, og så skal du begynne å revurdere antall gjester? :klø:
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #12 Skrevet 21. februar 2006 Hvis du ikke har råd til spander en cognac eller baileys itl kaffen syns jeg du må revurdere antallet til middag. Men det er bare min mening.
Gjest Gjest_Julibrud_* Skrevet 21. februar 2006 #13 Skrevet 21. februar 2006 Vi har det som dere, 70 gjester og serverer all drikke til middagen. Vi spanderer også avec til kaffen, men hovmesteren på stedet sa faktisk at ikke alle brudepar valgte å betale denne. Altså at noen betaler bare t.o.m. dessertvin. Personlig synes jeg dette er litt snålt. Men våre gjester må betale selv etter cognac'en! (De får to el tre bonger da)
lil Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Uff, vi er så dumme som ikke har komt på dette før. Tenkte ikke på at alkoholen kunne bli så dyr Nå 4 mnd før spørs det om vi klarer 5600 ekstra kroner. Men hvis valget er å virke kjip, eller redusere antall gjester så tror jeg at vi heller skal forklare at vi rett og slett ikke har råd til det. Og de som vil ha får kjøpe sin egen. Så får vi heller være så kjipe vi bare vil Alle vet at jeg studerer, og at vi ikke vasser i gryn akkurat. Men drit er det jo Jeg forstår at de fleste av dere ville stusset/rynket på nesen om dere var invitert i bryllup og måtte betale for kaffedrammen selv. Endret 21. februar 2006 av lil
Gjest gjest1 Skrevet 21. februar 2006 #15 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Bedre med ingen ting en å få utvanna cognac som jeg fikk i ett bryllup en gang. Men om det var brudeparet eller hotellet sin feil vet jeg jo ikke....stedet ble slått konkurs uken etter bryllupet. Endret 21. februar 2006 av Heidi76
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #17 Skrevet 21. februar 2006 Men det er bare min mening. Min også.
prinsessa Skrevet 21. februar 2006 #18 Skrevet 21. februar 2006 Må bare spørre, er du sikker på at det koster 80,- for en congnac? Syns dette høres sinnsykt dyrt ut. Dere bør vel få litt rabatt når dere skal ha hele selskapet der. Ellers syns jeg også at congnac hører med. Men skjønner også at det blir dyrt. Men det var altså litt av noen priser på det stedet dere skal ha bryllupet, er det på Grand kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2006 #19 Skrevet 21. februar 2006 Har dere sagt "A" og invitert til selskap, får dere også si "B" og betale for gildet. Er det ikke en utrolig kjip følelse å dra på bryllupsreise når gjestene deres har måttet betale for noe i festen deres??? Prioritering...
lil Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #20 Skrevet 21. februar 2006 En litt "halvfin" plass. Egentlig litt over vårt nivå, men så har vi spart halvannet år til dette her Ja, 80 kr er stivt. Gruer meg til regningen derfra kommer, kommer sikkert til å være den største regningen jeg noengang har sett. Og den skal vi ha nok til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå