AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Min venn leier en leilighet gjennom et boligselskap, og da kontrakten gikk ut nylig glemte hun å fornye den den dagen hun skulle, så hun ble to dager forsinket, og da ble kontrakten annullert. Hun har alltid betalt husleie punktlig, og det har hun gjort nå også. Er det lov å annullere en kontrakt når man er 2 dager over fristen? Anonymkode: 5f646...f71
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Her må dere sjekke hva som står i den konkrete avtalen. Anonymkode: f363b...04f
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 Ja, det vil jeg tro er lov - dersom hun visste om fristen? Hvorfor fornyet hun ikke i litt god tid heller? Kjedelig absolutt, men de antok vel at hun ikke ønsket å fornye da… Anonymkode: 9da52...61f 17
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Min venn leier en leilighet gjennom et boligselskap, og da kontrakten gikk ut nylig glemte hun å fornye den den dagen hun skulle, så hun ble to dager forsinket, og da ble kontrakten annullert. Hun har alltid betalt husleie punktlig, og det har hun gjort nå også. Er det lov å annullere en kontrakt når man er 2 dager over fristen? Anonymkode: 5f646...f71 Det er vel ikke din venninne, det er deg. Spør for en venn😆 Anonymkode: 84ac3...4bf 8 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, det vil jeg tro er lov - dersom hun visste om fristen? Hvorfor fornyet hun ikke i litt god tid heller? Kjedelig absolutt, men de antok vel at hun ikke ønsket å fornye da… Anonymkode: 9da52...61f Hun var i et privat kaos med samlivsbrudd og mye styr, og glemte rett og slett at hun skulle fornye kontrakten 1 august. Jeg tenker at så lenge hun har betalt husleien punktlig i alle de 10 årene hun har bodd der, så må de vise litt skjønn, og jeg forstår ikke at de har lov å kaste noen ut når hun betaler for seg? Ts Anonymkode: 5f646...f71
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun var i et privat kaos med samlivsbrudd og mye styr, og glemte rett og slett at hun skulle fornye kontrakten 1 august. Jeg tenker at så lenge hun har betalt husleien punktlig i alle de 10 årene hun har bodd der, så må de vise litt skjønn, og jeg forstår ikke at de har lov å kaste noen ut når hun betaler for seg? Ts Anonymkode: 5f646...f71 Da må hun nesten bare ta umiddelbart kontakt, forklare situasjonen og høre? Dersom ikke de har fått noen andre, kan det godt være det ordner seg. Men de er ikke juridisk forpliktet til å fornye nå, så dersom de av en eller annen grunn ikke vil så benytter de nok anledningen til det. Anonymkode: 9da52...61f 7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel ikke din venninne, det er deg. Spør for en venn😆 Anonymkode: 84ac3...4bf Snakk om å henge seg opp i det uvesentlige. Anonymkode: 4cd09...f02 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 Det har jo ikke noe å si om privat situasjonen hennes. Hun har vel fått mer enn en dag eller to på å fornye. Kan være de haar folk på venteliste, og når vedkommende ikke gidder ta seg bryet med å skrive under så går den videre. En frist er en frist a Anonymkode: c0942...302 11
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jo ikke noe å si om privat situasjonen hennes. Hun har vel fått mer enn en dag eller to på å fornye. Kan være de haar folk på venteliste, og når vedkommende ikke gidder ta seg bryet med å skrive under så går den videre. En frist er en frist a Anonymkode: c0942...302 av en grunn. Så hun har ingen gode kort på hånden, og det er opp til utleiefirmet Anonymkode: c0942...302 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun var i et privat kaos med samlivsbrudd og mye styr, og glemte rett og slett at hun skulle fornye kontrakten 1 august. Jeg tenker at så lenge hun har betalt husleien punktlig i alle de 10 årene hun har bodd der, så må de vise litt skjønn, og jeg forstår ikke at de har lov å kaste noen ut når hun betaler for seg? Ts Anonymkode: 5f646...f71 De kaster ikke noen ut. Kontrakt ikke skrevet under, så seg selv å takke. Hun har ingen rettigheter Anonymkode: c0942...302 5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #11 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk om å henge seg opp i det uvesentlige. Anonymkode: 4cd09...f02 Var bare latterlig. Det er et anonymforum Anonymkode: 84ac3...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #12 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er vel ikke din venninne, det er deg. Spør for en venn😆 Anonymkode: 84ac3...4bf Neida det er ikke meg, det er min venninne🙂 Ts Anonymkode: 5f646...f71 1 1
Meowmere Skrevet 5. september 2024 #13 Skrevet 5. september 2024 Hvor lenge har hun leid den boligen?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #14 Skrevet 5. september 2024 Glemte det med SiO en gang, husker ikke hvor lenge over fristen det gikk men tror ikke det var så lenge. Da var toget gått, leiligheten kunne ikke fornyes og man måtte flytte. Anonymkode: c4698...a74 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #15 Skrevet 5. september 2024 Meowmere skrev (5 minutter siden): Hvor lenge har hun leid den boligen? 10 år Ts Anonymkode: 5f646...f71
Meowmere Skrevet 5. september 2024 #16 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 10 år Ts Anonymkode: 5f646...f71 Hvor lang var den siste kontrakten?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #17 Skrevet 5. september 2024 Meowmere skrev (5 minutter siden): Hvor lang var den siste kontrakten? 3 år Ts Anonymkode: 5f646...f71
Knirke Skrevet 5. september 2024 #18 Skrevet 5. september 2024 En frist er en frist, nettopp av juridiske årsaker. Hennes privatliv har ingenting med saken å gjøre, ei heller hvor lenge hun har bodd der og hvor punktlig hun har vært med betalingen. Hun må uansett kontakte huseieren for å be om godt vær, det nytter ikke at venninnen klager på KG. 9 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #19 Skrevet 5. september 2024 Men har hun vært i kontakt med boligselskaper? Hvis man har alt på stell og leieforholdet har vært problemfritt så vil vel boligselskapet være intr I å beholde henne. Men da nærmer hun være kjapp så de ikke leier ut til noen andre. Anonymkode: 0a47a...15d 2
Million Skrevet 5. september 2024 #20 Skrevet 5. september 2024 Hvorfor vil utleierne styre med å leie ut til noen nye, kanskje upålitelige, leietagere? Når de har en som har bodd der i ti år og betalt leien som hun skal og ikke ødelagt noe? Har din venninne i det hele tatt forsøkt å snakke med dem om saken, bedt om å få fornyelse? Eller har hun kun fått et automatisert brev og blitt livredd? 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå