AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Skal til Gran Canaria i september. Må mellomlande i Storbritannia - og det er egen transfer der, dvs, de to flyvningene jeg skal ta er ikke forbundet. Trenger jeg noe ekstra dokumentasjon enn pass i England? Det stod at "dette er en spesiell flyvning som ikke er vanlig og derfor prisen lavere" eller noe liknende (på engelsk). Det stod også at en må være obs på at det kan kreves ekstra dokumentasjon /visum. Har lest meg frem til at nordmenn er fritatt for visum men trengs det noe annet? Er bare reds for å ikke komme gjennom. Er lite vant mes flyplasser alene . Noen som har erfaring?? Anonymkode: 808a5...6af
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal til Gran Canaria i september. Må mellomlande i Storbritannia - og det er egen transfer der, dvs, de to flyvningene jeg skal ta er ikke forbundet. Trenger jeg noe ekstra dokumentasjon enn pass i England? Det stod at "dette er en spesiell flyvning som ikke er vanlig og derfor prisen lavere" eller noe liknende (på engelsk). Det stod også at en må være obs på at det kan kreves ekstra dokumentasjon /visum. Har lest meg frem til at nordmenn er fritatt for visum men trengs det noe annet? Er bare reds for å ikke komme gjennom. Er lite vant mes flyplasser alene . Noen som har erfaring?? Anonymkode: 808a5...6af Jeg var i Skottland i sommer, trengte ikke noen andre dokumenter enn pass da☺️ Anonymkode: f2477...c83 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 Du trenger pass og du må regne med litt ekstra tid i forbindelse med passkontrollen enn du ellers opplever på europeiske flyplasser. Anonymkode: 51388...32a 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 Jeg bor i Storbritannia. Du trenger ikke visum. Holder med bare pass. Anonymkode: 1ff3b...071 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Skrevet 6. september 2024 Men det MÅ være pass! Dere kan ikke reise med ID-kort. Anonymkode: a1b38...9a2
Whistler Skrevet 7. september 2024 #7 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 15.41): Skal til Gran Canaria i september. Må mellomlande i Storbritannia - og det er egen transfer der, dvs, de to flyvningene jeg skal ta er ikke forbundet. Trenger jeg noe ekstra dokumentasjon enn pass i England?................... Anonymkode: 808a5...6af Du skal altså ikke mellomlande i Storbritannia. Du skal lande, ta ut bagasje og sjekke inn på nytt? Du trenger bare pass og tid.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #8 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 16.54): Du trenger pass og du må regne med litt ekstra tid i forbindelse med passkontrollen enn du ellers opplever på europeiske flyplasser. Anonymkode: 51388...32a Kommer an på hvilken det er snakk om. På Gatwick feks er jeg ofte og bruker vel typisk 2 minutter gjennom i snitt. Selv en gang automatene ikke virket tok det vel maks et kvarter. Har hørt at Heathrow ofte er verre, men har mindre erfaring derfra. Anonymkode: 2a903...5cc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Skrevet 7. september 2024 Whistler skrev (1 time siden): Du skal altså ikke mellomlande i Storbritannia. Du skal lande, ta ut bagasje og sjekke inn på nytt? Du trenger bare pass og tid. Vi skal lande og sjekke inn på nytt, mdn vi har kun håndbagasje, så er kun bekymret for om det er noe ekstra prosedurer siden flyereisen ikke er forbundet men delt i to separate reiser på vei til Granca... Anonymkode: 808a5...6af
Whistler Skrevet 7. september 2024 #10 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vi skal lande og sjekke inn på nytt, mdn vi har kun håndbagasje, så er kun bekymret for om det er noe ekstra prosedurer siden flyereisen ikke er forbundet men delt i to separate reiser på vei til Granca... Anonymkode: 808a5...6af Spennende. Jeg har kun vært på Granca en gang, og da kun i tre netter, men jeg kunne jo aldri tenkt meg å reise kun med håndbagasje. Dog er det jo ikke noen problemer så lenge du har nok tid mellom flygingene til å stå i UKs notoriske passkø.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #11 Skrevet 7. september 2024 Whistler skrev (2 timer siden): Spennende. Jeg har kun vært på Granca en gang, og da kun i tre netter, men jeg kunne jo aldri tenkt meg å reise kun med håndbagasje. Dog er det jo ikke noen problemer så lenge du har nok tid mellom flygingene til å stå i UKs notoriske passkø. Noen foretrekker kun håndbagasje. Jeg hadde kun håndbagasje i en måned i Australia 😅 Jeg bor ikke ved en London-flyplass, men en annen britisk flyplass, og det er aldri passkø her. Visste ikke at passkøene våre var notoriske. Det er heller passkøene i EU som er notoriske for folk med britisk pass. Anonymkode: 1ff3b...071 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Skrevet 7. september 2024 Whistler skrev (2 timer siden): Spennende. Jeg har kun vært på Granca en gang, og da kun i tre netter, men jeg kunne jo aldri tenkt meg å reise kun med håndbagasje. Dog er det jo ikke noen problemer så lenge du har nok tid mellom flygingene til å stå i UKs notoriske passkø. UKs notoriske passkø? Er der nesten månedlig og det er jo knapt kø. Gardermoen for ikke-EU derimot er en vits. Anonymkode: dd975...657
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå