Gå til innhold

Andre som har fått tilbake depresjonen rundt samtidig som behandlingen ble avsluttet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg avsluttet behandlingen min hos psykologen i slutten av mai.  Da hadde jeg gått til psykolog i 2 år og vil etter min mening si jeg var kvitt depresjonen. Men omtrent da  psykologen  2 måneder tidligere hadde sagt hun mente jeg var klar til å avslutte behandlingen begynte depresjonen å komme tilbake. Det sa jeg også til psykologen min som sa at det var vanlig at man kjente  dette når man fikk vite at behandlingen var over, men at hun trodde depresjonen ville forsvinne igjen etter en stund. Hun fremstilte det som at jeg kanskje vær litt redd for å klare meg på egenhånd og fortalte meg at hun trodde jeg ville klare meg helt fint. 

Nå har det gått over 3 måneder og jeg gråter meg i søvn hver natt.  Jeg må også  enkelte ganger gå ut kontorlandskapet på jobben for å gråte. 

Psykologen vinklet dette som sagt til at jeg var redd for å klare meg uten psykolog.  Og det er nok deler av sannheten. Jeg har ekstremt lyst til å snakke med min tidligere psykolog.  Men det er ikke hele grunnen. Det er ikke slik at jeg gråter meg i søvn hver natt fordi jeg har så lyst til å snakke med min tidligere psykolog. Jeg gråter meg i søvn fordi jeg har en sykdom som gjør livet svært vondt.  Denne sykdommen er kronisk  og det er også deler av grunnen til at jeg sliter med å takle den. 

I ettertid så skjønner jeg ikke engang helt hvordan jeg kan ha hatt det så bra som jeg hadde på slutten av psykolog-behandlingen min. I den perioden var jeg ikke deprimert og jeg hadde selv planlagt å si til psykologen min at jeg burde slutte med terapi siden jeg var frisk. 

Noen som har væt i lignende situasjon? 

Anonymkode: bd18e...5d7

Videoannonse
Annonse
Gjest goodbeforelong
Skrevet

Du burde iallefall prøve en ny behandling kanskje. Dersom du fikk det bedre sist gang. 

Når det gjelder kronisk sykdom, har du tenkt på støttegrupper, folk med same utfordringer osv. Bare en tanke 😊

Skrevet
Just now, goodbeforelong said:

Du burde iallefall prøve en ny behandling kanskje. Dersom du fikk det bedre sist gang. 

Når det gjelder kronisk sykdom, har du tenkt på støttegrupper, folk med same utfordringer osv. Bare en tanke 😊

Takk for svar. Jeg har forsøkt støttegrupper. Men jeg har følt jeg ikke passet inn i de gruppene jeg har prøvd.  

TS

Gjest goodbeforelong
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Jeg har forsøkt støttegrupper. Men jeg har følt jeg ikke passet inn i de gruppene jeg har prøvd.  

TS

Nei, det er skjeldent noe tiltak som passer for alle. 

Nå aner jeg ikke hvilke problemer som du står i, men et eller annet sted finnes en god person eller institusjon som kan hjelpe deg, det er jeg overbevist om. 😊

Skrevet
2 minutter siden, goodbeforelong said:

Nei, det er skjeldent noe tiltak som passer for alle. 

Nå aner jeg ikke hvilke problemer som du står i, men et eller annet sted finnes en god person eller institusjon som kan hjelpe deg, det er jeg overbevist om. 😊

Tusen takk!

TS

Skrevet

Noen som har vært i lignende situasjon? Og ga depresjonen seg ved å bare vente den ut?  Slik jeg forstod psykologen så ville det kun være en kort periode etter avsluttet terapi man hadde denne sorgen. Sikkert enkelte som tenker "3 måneder er ikke så lenge". Men om man gråter seg i søvn hver natt så føles 3 måneder veldig lenge. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...