Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere! Jeg lurte på om dere vet noe om forskjellen på Datateknologi på UiS vs Dataingeniør på UiA ? Jeg sitter å vurderer en av de men vet ikke hvilket som er "best". Jeg bor altså i Stavanger så vet ikke om det er verdt å flytte for det i UiA.

Skrevet

Beklager, jeg kan ikke svare, men jeg har selv datateknikk (kjært barn, mange navn?), som gir ingentinggjørtittel.

Jeg ville lest studieplaner for å sammenligne. Se til fagene, kompetansemål og lignende, og du vil selv ha et greit - i det minste bedre - grunnlag for å vurdere om det er verdt å flytte på seg.

Svarer slik jeg gjør fordi det er få andre her som pleier å svare slike tråder, og ditt innlegg er noen timer gammelt :) 

Anonymkode: cb98b...a62

Skrevet

Begge gir ingeniørgrad. Du kan se forskjellen ved å sammenligne studieplanene.

Forøvrig har vel UiS en integrert master (5-årig datateknologi) hvis det er interessant. De hadde i hvert fall det før. Det gir vel sivilingeniørtittel? 

Jeg hadde nok valgt UiS siden du allerede bor i Stavanger. Men jeg går på UiS selv og er ganske fornøyd. Går ikke på det studiet der da.

Anonymkode: 5e18d...985

Skrevet

Trives du i Stavanger? Da hadde jeg 100% valgt å studere der. IT miljøet er bra + mye gode jobbmuligheter i regionen i Oljå. Lyst å flytte / få nye impulser osv? Da hadde jeg valgt UiA eller en annen by for å prøve noe nytt. 

Anonymkode: 5a4e1...961

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trives du i Stavanger? Da hadde jeg 100% valgt å studere der. IT miljøet er bra + mye gode jobbmuligheter i regionen i Oljå. Lyst å flytte / få nye impulser osv? Da hadde jeg valgt UiA eller en annen by for å prøve noe nytt. 

Anonymkode: 5a4e1...961

Ja jeg ønsker å flytte til en annen by en gang men det er ikke slik at jeg er ekstremt lei

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...