Gå til innhold

UiS vs UiA Data

leetago

Anbefalte innlegg

Hei dere! Jeg lurte på om dere vet noe om forskjellen på Datateknologi på UiS vs Dataingeniør på UiA ? Jeg sitter å vurderer en av de men vet ikke hvilket som er "best". Jeg bor altså i Stavanger så vet ikke om det er verdt å flytte for det i UiA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, jeg kan ikke svare, men jeg har selv datateknikk (kjært barn, mange navn?), som gir ingentinggjørtittel.

Jeg ville lest studieplaner for å sammenligne. Se til fagene, kompetansemål og lignende, og du vil selv ha et greit - i det minste bedre - grunnlag for å vurdere om det er verdt å flytte på seg.

Svarer slik jeg gjør fordi det er få andre her som pleier å svare slike tråder, og ditt innlegg er noen timer gammelt :) 

Anonymkode: cb98b...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gir ingeniørgrad. Du kan se forskjellen ved å sammenligne studieplanene.

Forøvrig har vel UiS en integrert master (5-årig datateknologi) hvis det er interessant. De hadde i hvert fall det før. Det gir vel sivilingeniørtittel? 

Jeg hadde nok valgt UiS siden du allerede bor i Stavanger. Men jeg går på UiS selv og er ganske fornøyd. Går ikke på det studiet der da.

Anonymkode: 5e18d...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives du i Stavanger? Da hadde jeg 100% valgt å studere der. IT miljøet er bra + mye gode jobbmuligheter i regionen i Oljå. Lyst å flytte / få nye impulser osv? Da hadde jeg valgt UiA eller en annen by for å prøve noe nytt. 

Anonymkode: 5a4e1...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Trives du i Stavanger? Da hadde jeg 100% valgt å studere der. IT miljøet er bra + mye gode jobbmuligheter i regionen i Oljå. Lyst å flytte / få nye impulser osv? Da hadde jeg valgt UiA eller en annen by for å prøve noe nytt. 

Anonymkode: 5a4e1...961

Ja jeg ønsker å flytte til en annen by en gang men det er ikke slik at jeg er ekstremt lei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...