AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Kjæresten min gjennom to år har hatt rundt 40 sexpartnere, og alle hadde han en eller annen relasjon til før de hadde sex. En god del av de har han som venner på Facebook. Jeg er ikke av den kontrollerende typen og har ikke laget noe nummer ut av dette. Jeg har spurt en gang eller to hva slags kontakt han har med de, og han sier det er absolutt null kontakt, annet enn høflig hei hvis de møtes tilfeldig. Oppdaget for litt siden at han har gratulert ei av de med dagen, men på messenger. De har hatt sex for 6 år siden, men sendt en del bilder og sextet nå og da flr jeg kom inn i bildet. Har også gått litt på turer sammen. Det kom også tilfeldig frem at han har hjulpet henne med en del praktiske ting (henting, bæring, kjøring). Det høres altså mer omfattende ut enn bare et ons "for hundre år siden som ikke betydde noe". Jeg orker ikke masse styr og snoking og graving, når forholdet ellers er utrolig fint. Han er klokkeklar på at det er kun meg, vil ikke ha noen andre, andre damer finnes ikke interessante, han elsker meg og livet vi har sammen. Har også sex hver dag. Men, hvorfor da gratulere henne med dagen på privaten? Kan noen hjelpe meg å tenke litt rasjonelt rundt dette? Anonymkode: 53ada...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Fordi det er høflighet å gratulere? Anonymkode: 80997...700 6 2
Katten.2.0 Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 Herregud. Det å gratulere noen med dagen er jo et absolutt minimum av vanlig høflighet. 4 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 Katten.2.0 skrev (2 minutter siden): Herregud. Det å gratulere noen med dagen er jo et absolutt minimum av vanlig høflighet. Men da gjør man det vel offentlig på veggen? Hvorfor sende privat melding? Anonymkode: 53ada...5f6 4
Daria Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 En gammel klassekamerat gratulerer meg med dagen på messenger hvert år, det er den eneste kontakten vi har hatt på mange år. Jeg har ingen anelse om hvorfor han ikke bare skriver det på facebook som alle andre, men det har ingen spesiell betydning og sier ingenting om (det ikke-eksisterende) forholdet vårt. Noen sperrer fb-veggen sin i forbindelse med bursdager for å slippe offentlige hilsener, hun kan jo være en av dem. Uansett er en bursdagshilsen omtrent det minst intime og mest betydningsløse man kan sende en annen. 3 2
Katten.2.0 Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Men da gjør man det vel offentlig på veggen? Hvorfor sende privat melding? Anonymkode: 53ada...5f6 Hvorfor ikke? 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Skrevet 5. september 2024 Katten.2.0 skrev (3 minutter siden): Herregud. Det å gratulere noen med dagen er jo et absolutt minimum av vanlig høflighet. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men da gjør man det vel offentlig på veggen? Hvorfor sende privat melding? Anonymkode: 53ada...5f6 Jeg sender privat melding til eksen, nettopp så ingen andre skal se og tro at det er noe annet enn det der er - en bursdagshilsen. Vil ikke at han skal måtte forklare for eventuelle flørter/kjærester hvem jeg er hvis han ikke ønsker det selv. Anonymkode: df064...4cd 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 Katten.2.0 skrev (Akkurat nå): Hvorfor ikke? Fordi kommunikasjonen dem imellom før har vært seksuelt ladet tenker nå jeg. Jeg har ikke lenger kontakt med menn jeg har hatt sex med. Hvorfor skal jeg det? Har mann, trenger ikke holde noen varm da. Anonymkode: 53ada...5f6 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Skrevet 5. september 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Kjæresten min gjennom to år har hatt rundt 40 sexpartnere, og alle hadde han en eller annen relasjon til før de hadde sex. En god del av de har han som venner på Facebook. Jeg er ikke av den kontrollerende typen og har ikke laget noe nummer ut av dette. Jeg har spurt en gang eller to hva slags kontakt han har med de, og han sier det er absolutt null kontakt, annet enn høflig hei hvis de møtes tilfeldig. Oppdaget for litt siden at han har gratulert ei av de med dagen, men på messenger. De har hatt sex for 6 år siden, men sendt en del bilder og sextet nå og da flr jeg kom inn i bildet. Har også gått litt på turer sammen. Det kom også tilfeldig frem at han har hjulpet henne med en del praktiske ting (henting, bæring, kjøring). Det høres altså mer omfattende ut enn bare et ons "for hundre år siden som ikke betydde noe". Jeg orker ikke masse styr og snoking og graving, når forholdet ellers er utrolig fint. Han er klokkeklar på at det er kun meg, vil ikke ha noen andre, andre damer finnes ikke interessante, han elsker meg og livet vi har sammen. Har også sex hver dag. Men, hvorfor da gratulere henne med dagen på privaten? Kan noen hjelpe meg å tenke litt rasjonelt rundt dette? Anonymkode: 53ada...5f6 Jeg går imot strømmen av gasligheter her og sier at det IKKE er innafor. Spesielt ikke på privat melding. Han holder henne varm. Ta en prat med ham om grenser. Anonymkode: 7965c...4aa 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kjæresten min gjennom to år har hatt rundt 40 sexpartnere, og alle hadde han en eller annen relasjon til før de hadde sex. En god del av de har han som venner på Facebook. Jeg er ikke av den kontrollerende typen og har ikke laget noe nummer ut av dette. Jeg har spurt en gang eller to hva slags kontakt han har med de, og han sier det er absolutt null kontakt, annet enn høflig hei hvis de møtes tilfeldig. Oppdaget for litt siden at han har gratulert ei av de med dagen, men på messenger. De har hatt sex for 6 år siden, men sendt en del bilder og sextet nå og da flr jeg kom inn i bildet. Har også gått litt på turer sammen. Det kom også tilfeldig frem at han har hjulpet henne med en del praktiske ting (henting, bæring, kjøring). Det høres altså mer omfattende ut enn bare et ons "for hundre år siden som ikke betydde noe". Jeg orker ikke masse styr og snoking og graving, når forholdet ellers er utrolig fint. Han er klokkeklar på at det er kun meg, vil ikke ha noen andre, andre damer finnes ikke interessante, han elsker meg og livet vi har sammen. Har også sex hver dag. Men, hvorfor da gratulere henne med dagen på privaten? Kan noen hjelpe meg å tenke litt rasjonelt rundt dette? Anonymkode: 53ada...5f6 Jeg gratulerer de jeg har på Facebook med dagen. Tror typen gjør det samme..? Vi var jo ferdige med de andre når vi møttes.. Det er veldig lite problematisk. Ps. Ikke sjekk messenger etc om du ikke er klar til å bli singel. Enten finner du noe som gjør det ille, eller så er tillitsbruddet fra din side så stor at det er ille.. Det hele er et symptom på et menneske eller et forhold som ikke har det fantastisk, for å si det mildt.. Anonymkode: d1434...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #11 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Men da gjør man det vel offentlig på veggen? Hvorfor sende privat melding? Anonymkode: 53ada...5f6 Fordi mange har låst vegg på profilen.. Fordi noen konsekvent bruker Messenger og ikke veggen.. Fordi èn eller begge har sjalu og kontrollerende partnere.. Anonymkode: d1434...5ad 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #12 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg går imot strømmen av gasligheter her og sier at det IKKE er innafor. Spesielt ikke på privat melding. Han holder henne varm. Ta en prat med ham om grenser. Anonymkode: 7965c...4aa Gashlighter innebærer å klandre motpart for noe, og få dem til å fremstå skyldige i stedet for en selv. Hvor er det her i kommentarene? Har sett mye av det på kg, men ikke her..? Her er det helt innafor. Anonymkode: d1434...5ad 1
Katten.2.0 Skrevet 5. september 2024 #13 Skrevet 5. september 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi kommunikasjonen dem imellom før har vært seksuelt ladet tenker nå jeg. Jeg har ikke lenger kontakt med menn jeg har hatt sex med. Hvorfor skal jeg det? Har mann, trenger ikke holde noen varm da. Anonymkode: 53ada...5f6 Man holder ikke noen varm ved å sende en gratulasjon én gang i året. Må du gi deg. Synes det er verre med mennesker som kutter alle andre ut bare fordi de får seg kjæreste. Det sier litt om hvor lett man tar på sexpartnere. 3 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #14 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjæresten min gjennom to år har hatt rundt 40 sexpartnere, og alle hadde han en eller annen relasjon til før de hadde sex. En god del av de har han som venner på Facebook. Jeg er ikke av den kontrollerende typen og har ikke laget noe nummer ut av dette. Jeg har spurt en gang eller to hva slags kontakt han har med de, og han sier det er absolutt null kontakt, annet enn høflig hei hvis de møtes tilfeldig. Oppdaget for litt siden at han har gratulert ei av de med dagen, men på messenger. De har hatt sex for 6 år siden, men sendt en del bilder og sextet nå og da flr jeg kom inn i bildet. Har også gått litt på turer sammen. Det kom også tilfeldig frem at han har hjulpet henne med en del praktiske ting (henting, bæring, kjøring). Det høres altså mer omfattende ut enn bare et ons "for hundre år siden som ikke betydde noe". Jeg orker ikke masse styr og snoking og graving, når forholdet ellers er utrolig fint. Han er klokkeklar på at det er kun meg, vil ikke ha noen andre, andre damer finnes ikke interessante, han elsker meg og livet vi har sammen. Har også sex hver dag. Men, hvorfor da gratulere henne med dagen på privaten? Kan noen hjelpe meg å tenke litt rasjonelt rundt dette? Anonymkode: 53ada...5f6 Er du sikker på det? Anonymkode: 56986...774 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #15 Skrevet 5. september 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gashlighter innebærer å klandre motpart for noe, og få dem til å fremstå skyldige i stedet for en selv. Hvor er det her i kommentarene? Har sett mye av det på kg, men ikke her..? Her er det helt innafor. Anonymkode: d1434...5ad Gaslightingen her, innebærer at svært mange normaliserer det å melde privat med gamle ligg. De får TS til å føle seg dum, og å til å tro at hun tar feil og det ikke er noe galt. Det er gaslighting. Anonymkode: 7965c...4aa 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #16 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg går imot strømmen av gasligheter her og sier at det IKKE er innafor. Spesielt ikke på privat melding. Han holder henne varm. Ta en prat med ham om grenser. Anonymkode: 7965c...4aa Grenser? Du er sjuk i hue. Anonymkode: d45bf...e08 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #17 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Fordi kommunikasjonen dem imellom før har vært seksuelt ladet tenker nå jeg. Jeg har ikke lenger kontakt med menn jeg har hatt sex med. Hvorfor skal jeg det? Har mann, trenger ikke holde noen varm da. Anonymkode: 53ada...5f6 Kan bare snakke for meg selv, men verken jeg eller eksen holdes varme av å sende hverandre en bursdagsmelding i året. Ingen ønsker den andre tilbake, men vi har betydd mye for hverandre. Fortiden forsvinner jo ikke av at vi ikke er sammen lenger, han er del av den jeg er i dag og en fin fyr. Anonymkode: df064...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #18 Skrevet 5. september 2024 Det er faktisk verre at du har snoket på messengeren hans enn at han har gratulert henne med dagen. Anonymkode: 80997...700 1 5
svartkatt Skrevet 5. september 2024 #19 Skrevet 5. september 2024 Hvis det er du som har stilt andre spørsmål om en kjæreste med 40 ekser så tror jeg du har mer problemer med dette enn du vil innse og innrømme for deg selv, eller kanskje rettere sagt i forhold til han. Synes du burde være mer ærlig om hva du synes om hans forhold til alle disse eksene, eller så må du seriøst begynne å akseptere det som det er. Eller gå 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #20 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg gratulerer de jeg har på Facebook med dagen. Tror typen gjør det samme..? Vi var jo ferdige med de andre når vi møttes.. Det er veldig lite problematisk. Ps. Ikke sjekk messenger etc om du ikke er klar til å bli singel. Enten finner du noe som gjør det ille, eller så er tillitsbruddet fra din side så stor at det er ille.. Det hele er et symptom på et menneske eller et forhold som ikke har det fantastisk, for å si det mildt.. Anonymkode: d1434...5ad Ingenting er snoket eller sjekket. Jeg spurte, og han sa han gratulerte henne med dagen på messenger. Jeg sa ikke noe mer, kjente det som en knyttneve i magen og lot det ligge. De var ikke ferdig med hverandre da vi møttes. De holdt ikke systematisk på, men har de siste 6 årene sporadisk sendt meldinger til hverandre, nakenbilder, hatt sex på snap, sextet og slikt. Så kom jeg, vi ble sammen, oppdaget hun car en felles bekjent, jeg spurte hvordan de kjente hverandre, han løy, jeg spurte igjen senere med litt mer kjøtt på beina, han forsøkte å lyve igjen, men måtte til slutt innrømme sex og det ovenfor her. Jeg har sagt at enkelte kvinner er mer som å leke med ilden om man initierer kontakt. Helt enig var svaret. 4 mnd senere så gratulerer han henne med dagen. Jeg er fortsatt den dramafree damen som ikke orker styr og spetakkel. Orker ikke micro management av en partner. Orker ikke masse regler og styr, slett ditt og datt. Men jeg vil heller ikke være sammen med en som holder et spennende potensielt ligg varmt. Ts Anonymkode: 53ada...5f6 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå