Gå til innhold

Middager med LITE kalorier som er godt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Masse som er godt hvis det gratineres i ovnen med litt ost på. Du kan f.eks. lage hvit saus uten smør og helle oppi det som gratineres. Blomkål og brokkoli sammen med litt skinke, hvit saus og lit ost på toppen er veldig godt. 

Anonymkode: 6d073...9bf

Hvordan lage hvit saus uten smør? 

Anonymkode: 7b01e...913

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt beste tips er stavmiksa supper. Og alltid noen poteter oppi. Da trenger du lite fløte o.l. Bruker noe lettere creme fraiche og/eller matfløte, men i en stor gryte blir det ikke så mye kalorier. 
Jeg spiser ca 400 kalorier til middag og det er jo lite, men med supper kan jeg få to porsjoner ofte. Og når de er tykke og med potet synes jeg de metter bra. Ofte egg oppi👍

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Toro

Anonymkode: 291a5...647

Skrevet

Kyllingsuppe med grønnsaker, blomkålsuppe med kokt skinke

Anonymkode: 291a5...647

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En normal middagsporsjon av dette blir mye mer enn 350 kcal…!

Anonymkode: 7b3b9...925

350 til middag er uansett bare tragisk og dømt til å mislykkes 

Anonymkode: 4eb1e...dc0

• Liker 3
Skrevet

Anbefaler deg å sjekke fettogforstand.no. Masse gode oppskrifter 🙂

Anonymkode: 49eb9...dd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

350 til middag er uansett bare tragisk og dømt til å mislykkes 

Anonymkode: 4eb1e...dc0

Jeg må si meg litt enig. På 400 er jeg ikke svært mett etter middag. Og må lage sunne retter. Men det går fint. Men jeg er svært liten, uvanlig lav, og lett. Det virker tøft å klare det med normal høyde😳

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 14.36):

Laks 100 gram, ovnsbakt med ovnsbakte grønnsaker uten olje, med krydder. 

350 kcal er virkelig lite

Anonymkode: e0c40...8e0

Ja, men så spiser jeg i løpet av natten å jobb også. Og kjenner jeg trenger mer mat da.

Anonymkode: 792ed...80c

Skrevet

Kyllingfilet, grønnsaker og salat.

Men pass på at du ikke spiser for lite kalorier. Gjør du det så kan du bli rammet av ulvehunger fordi du ikke får nok kalorier i deg. Og da sprekker du garantert over tid. 

Så om du slanker deg, sørg for at du ligger lavt på kaloriene, men samtidig høyt nok.

• Liker 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (12 timer siden):

Jeg må si meg litt enig. På 400 er jeg ikke svært mett etter middag. Og må lage sunne retter. Men det går fint. Men jeg er svært liten, uvanlig lav, og lett. Det virker tøft å klare det med normal høyde😳

Men hvorfor spiser du så lite til middag da? 

Anonymkode: 92df0...0ed

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men hvorfor spiser du så lite til middag da? 

Anonymkode: 92df0...0ed

Jeg lever på ca 1350 kaloriee og synes det funker best med den fordelingen. Middag er mitt siste måltid. Syns det er mye verre med mindre mat på dagen, trenger den mest da☺️ 400 går ganske fint altså. Jeg blir helt greit mett og legger meg to timer senere. Men 350 for en vanlig kvinne (jeg er under 1.50 høy) syns jeg virker lite. 

(Skal sies at jeg har vært overvektig og har en del økt sult som nok er relatert til det. Så kroppen min er litt sultnere og maser om mer mat enn den trenger.)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.9.2024 den 0.33):

Da bare visper du sammen 4 dl melk med 2 ss hvetemel og lar det koke i 5 minutter.  Så kan du tilsette den smaken du ønsker, slik som muskat, salt, pepper og/eller hakkede urter.

• Nyttig 3
Skrevet
Frøkenfryden skrev (På 6.9.2024 den 7.05):

Mitt beste tips er stavmiksa supper. Og alltid noen poteter oppi. Da trenger du lite fløte o.l. Bruker noe lettere creme fraiche og/eller matfløte, men i en stor gryte blir det ikke så mye kalorier. 
Jeg spiser ca 400 kalorier til middag og det er jo lite, men med supper kan jeg få to porsjoner ofte. Og når de er tykke og med potet synes jeg de metter bra. Ofte egg oppi👍

Jeg kunne forgylle deg for at du lærte meg den gulrotsuppa di ❤️ Der er det også poteten som gjør susen og den som «kremer» suppa.  Den metoden bruker jeg nå på stadig flere varianter av grønnsakssupper.  Ved å tilberede grønnsaker på denne måten så må det jo være helt supert for de som har kresne barn.  Min sønn er voksen og vel så det, men liker fortsatt ikke synlige grønnsaksbiter i maten.  Suppe på denne måten, ble slukt.

• Hjerte 1
Skrevet
Perine skrev (5 timer siden):

Jeg kunne forgylle deg for at du lærte meg den gulrotsuppa di ❤️ Der er det også poteten som gjør susen og den som «kremer» suppa.  Den metoden bruker jeg nå på stadig flere varianter av grønnsakssupper.  Ved å tilberede grønnsaker på denne måten så må det jo være helt supert for de som har kresne barn.  Min sønn er voksen og vel så det, men liker fortsatt ikke synlige grønnsaksbiter i maten.  Suppe på denne måten, ble slukt.

Åå takk, det var veldig hyggelige ord:rodmer: Bruker også potet i nærmest alle supper nå, fra blomkålsuppe til jordskokksuppe, elsker kremetheten🥰

Og bra det kan slukes av bit-skeptikere også👍☺️

• Hjerte 1
Skrevet
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

Åå takk, det var veldig hyggelige ord:rodmer: Bruker også potet i nærmest alle supper nå, fra blomkålsuppe til jordskokksuppe, elsker kremetheten🥰

Og bra det kan slukes av bit-skeptikere også👍☺️

Hvordan gjør du det? Syns ofte potet most med stavmikser blir seigt! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan gjør du det? Syns ofte potet most med stavmikser blir seigt! 

Koker potetbiter sammen med det andre jeg koker suppe på. Og det er jo en del væske siden jeg dekker alt med kraft når det skal koke. Stavmikser rett i gryta, tar oppi creme fraiche og matfløte og innimellom mer vann til ok suppekonsistens. 
Og hovedingrediens er ikke potet, så over halvparten er andre grønnsaker. Så det merkes ikke noe særlig.
Skjønner hva du mener for potetmos lager jeg aldri med stavmikser, stapper manuelt for best konsistens👍

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 15.45):

Squashetti i stede for pasta. 

Ellers er jeg veldig glad i kald rødbetsuppe. 

1 stor kokt rødbet som er raspet, 1 agurk raspet, 1 stor bunt dill hakket, 1 L skummet kulturmelk, noen dl vann, 3 ss  lett creme fraich og bittelitt salt. Serveres med egg og noen stekte potetbåter. 

Vet ikke helt kalori innholdet, men ser ikke for meg at det er så voldsomt . 

Anonymkode: 269b7...25d

Er du latvisk?

Anonymkode: bd32f...84c

Skrevet
Frøkenfryden skrev (31 minutter siden):

Koker potetbiter sammen med det andre jeg koker suppe på. Og det er jo en del væske siden jeg dekker alt med kraft når det skal koke. Stavmikser rett i gryta, tar oppi creme fraiche og matfløte og innimellom mer vann til ok suppekonsistens. 
Og hovedingrediens er ikke potet, så over halvparten er andre grønnsaker. Så det merkes ikke noe særlig.
Skjønner hva du mener for potetmos lager jeg aldri med stavmikser, stapper manuelt for best konsistens👍

Takk 😁 Kanskje mengden potet har noe å si! 
Jeg lager ofte supper og tomatsauser stappa med moste grønnsaker for å få i barna mine noe sunt i det minste. 

• Liker 1
Skrevet

Fiskekaker, strimlet kål og andre grønnsaker og en rømmeklatt med sitronpepper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...