AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Har forstått det sånn at dere kan bli krenket sv noe så enkelt son Friends og Disneyfilmer? Anonymkode: 1dc4b...e4a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goodbeforelong Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) Du vil finne noen som kan bli krenket utav det meste. Jeg vil påstå det er kontekstuelle grunner og egentlig lite individbasert. Endret 5. september 2024 av goodbeforelong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 De fleste gjør ikke det i det hele tatt. Noen få lager masse oppstyr, og får det til å høres anderledes ut enn det er. Som også er ståa i mange situasjoner. Anonymkode: 93981...888 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #4 Del Skrevet 6. september 2024 Klart at gammel media suger i forhold til representasjon av etnisiteter og seksuelt mangfold. Flere anerkjente filmer f.eks. som burde vært revet ned av pidestallen, som f.eks. Gudfaren, som er en typiske hvit heterofil mann-greie. Her kunne de gjerne lagd en remake, med en lesbisk afro-amerikansk gudfar. Anonymkode: 8db98...a74 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #5 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Klart at gammel media suger i forhold til representasjon av etnisiteter og seksuelt mangfold. Flere anerkjente filmer f.eks. som burde vært revet ned av pidestallen, som f.eks. Gudfaren, som er en typiske hvit heterofil mann-greie. Her kunne de gjerne lagd en remake, med en lesbisk afro-amerikansk gudfar. Anonymkode: 8db98...a74 😂 Anonymkode: 38a3f...59d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #6 Del Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Klart at gammel media suger i forhold til representasjon av etnisiteter og seksuelt mangfold. Flere anerkjente filmer f.eks. som burde vært revet ned av pidestallen, som f.eks. Gudfaren, som er en typiske hvit heterofil mann-greie. Her kunne de gjerne lagd en remake, med en lesbisk afro-amerikansk gudfar. Anonymkode: 8db98...a74 Ville det fortalt historien om den sicilianske mafiaen i USA? Anonymkode: 645e0...aed 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #7 Del Skrevet 7. september 2024 Tipper de ikke blir krenket, men at innholdet føles like utdatert og kjedelig som Al bundy eller Alle elsker Raymond for de av oss som er litt eldre. Eller Mot i brøstet, hvis vi skal ha norske eksempler. Jeg selv er vokst opp med Friends så har et nostalgisk forhold til det. Vet ikke om jeg hadde likt det hvis jeg så det som voksen for første gang nå Anonymkode: aafdf...5c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 7. september 2024 #8 Del Skrevet 7. september 2024 Tror ikke noe på at unge folk er noe skjøre snøflak slik media fremstiller, tror heller at hver generasjon har tykkere hud enn den forrige. Søk opp standup komedie fra tidligere tiår, det blir mykere og mykere jo lengre bak du går. Man kan peke på at Gen Z er veldig såre på trans-personers vegne, men forrige generasjon var jo sår på homofiles vegne, og forrige generasjon på rase, og forrige generasjon på religiøs frihet, og forrige generajson på ytringsfrihet, dette er ikke akkurat en negativ ting, det dytter samfunnet fremover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #9 Del Skrevet 7. september 2024 Skjold skrev (5 timer siden): Søk opp standup komedie fra tidligere tiår, det blir mykere og mykere jo lengre bak du går. Til dels enig, men det drøyeste(/morsomste) jeg ser i disse dager er mest fra podcasts som f.eks. Bobby Lee og Andrew Santino: Uansett så viser det jo seg at the vocal minority som skriker om kansellering har mistet all makt i dag. Alt disse woke tar i på produksjonssiden, som f.eks. Disney og Ubisoft blir jo til stein for tiden. Anonymkode: 8db98...a74 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 7. september 2024 #10 Del Skrevet 7. september 2024 Disney har skrevet om eventyr til alle tider, så det er ikke noe nytt. Folk som tror det er noe nytt de har begynt med, har definitivt ikke lest originalene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #11 Del Skrevet 7. september 2024 Meowmere skrev (5 minutter siden): Disney har skrevet om eventyr til alle tider, så det er ikke noe nytt. Folk som tror det er noe nytt de har begynt med, har definitivt ikke lest originalene. Det er forskjell på å gjøre eventyr barnevennelige, og det å legge inn mannefiendlighet. De er vel på fjerde runde med endringer på Snøhvit nå, på grunn av at denne agendaen skårer dårlig hos test-publikumet. Kathleen Kennedy er jo krystallklar på at produksjonene hun har ansvaret for har en en tydelig agenda mot hvite heterofile menn. Noe som selvfølgelig fører til at disse produksjonene feiler siden disse utgjør brorparten av fanbasen til franchiser som Marvel og Star Wars. Anonymkode: 8db98...a74 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #12 Del Skrevet 7. september 2024 Fint eksempel på at å kalle folk krenket er en hersketeknikk. Jeg er på ingen måte gen z, og er vokst opp med f.eks. Friends og synes det er nostalgisk. Allikevel synes jeg det er tydelig veldig flaue øyeblikk der de lager humor som har gått ekstremt ut på dato, f.eks. at det skal være så sinnsykt latterlig og morsomt at menn bruker leppepomade, har veskelignende sekker, klesplagg som er rosa eller litt "myke" følelser. Det er jo ikke morsomt, bare teit. Anonymkode: 84738...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 7. september 2024 #13 Del Skrevet 7. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er forskjell på å gjøre eventyr barnevennelige, og det å legge inn mannefiendlighet. Eksempler på mannefiendtlighet i de nye filmene? Endret 7. september 2024 av Meowmere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #14 Del Skrevet 7. september 2024 Brydd og krenket betyr ikke det samme da. Anonymkode: df5a1...e22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #15 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 19.01): Fint eksempel på at å kalle folk krenket er en hersketeknikk. Jeg er på ingen måte gen z, og er vokst opp med f.eks. Friends og synes det er nostalgisk. Allikevel synes jeg det er tydelig veldig flaue øyeblikk der de lager humor som har gått ekstremt ut på dato, f.eks. at det skal være så sinnsykt latterlig og morsomt at menn bruker leppepomade, har veskelignende sekker, klesplagg som er rosa eller litt "myke" følelser. Det er jo ikke morsomt, bare teit. Anonymkode: 84738...2db Disse eksemplene var morsomt når seriene ble til og de viser en annen tid. Så teit er det ikke utenom viss mann velger å se på serien kun ut i fra dagens moral og samfunn. Det viktigste med Friends er at serien handler om den tiden i unge voksene sitt liv før de stifter familie men lever med venner fremfor barndoms familien sin. Det andre er jo at serien viser tiden før mobiltelefonen og sosiale medier, den type liv folk levde før mann var konstant på. Serien har blitt veldig populær blandt gen z samme har Seinfeld som egentlig også burde vært utdaterte men er absolutt ikke det. Grunn idé i begge seriene står mye sterkere enn utviklingen i samfunnet i forhold til mangfold, kjønnsroller, stereotyper osv og derfor er de såpass populære også i 2024 og blandt yngre generasjoner. Anonymkode: d7810...713 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #16 Del Skrevet 10. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 12.43): Ville det fortalt historien om den sicilianske mafiaen i USA? Anonymkode: 645e0...aed Drit nå i DET! Det er av underordnet viktighet😄😄😄 Anonymkode: 08f4f...656 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. september 2024 #17 Del Skrevet 10. september 2024 Nei. Det blir jeg ikke. Jeg har inntrykk av at dette er amerikansk kultur. Jeg som norsk Gen Z kan ikke huske å ha blitt fornærmet over noe til den grad at jeg mener at det skal endres. I norsk kultur har vi (hatt) høy takhøyde for hva man skal tåle i for eksempel komedie-sammenheng. Jeg synes det er hårreisende å skulle sensurere noe som har vært, når det helt klart representerer sin tid. Anonymkode: 4e8a5...8f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 10. september 2024 #18 Del Skrevet 10. september 2024 Skjold skrev (På 7.9.2024 den 12.55): Søk opp standup komedie fra tidligere tiår, det blir mykere og mykere jo lengre bak du går. What? En av de største problemene vi har er at standup har blitt tannløs. Og det er typisk siste 20 år. Går du lenger tilbake snakker vi om at standup komikere ble satt i fengsel ! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 10. september 2024 #19 Del Skrevet 10. september 2024 Druid skrev (1 time siden): What? En av de største problemene vi har er at standup har blitt tannløs. Og det er typisk siste 20 år. Går du lenger tilbake snakker vi om at standup komikere ble satt i fengsel ! Enig. Men de tør rett og slett ikke lenger. Og jeg kan forstå dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skjold Skrevet 10. september 2024 #20 Del Skrevet 10. september 2024 Druid skrev (1 time siden): What? En av de største problemene vi har er at standup har blitt tannløs. Og det er typisk siste 20 år. Går du lenger tilbake snakker vi om at standup komikere ble satt i fengsel ! Du kan gjerne komme med eksempel med gammel standup som "har tenner". At de havnet i fengsel er jo bevis på at de var patetiske snøflak på den tiden, om du ikke bare lyger så det renner av deg da Det var helt banebrytende når George Carlin bannet på 70-tallet, han sa ordene ingen andre turte å si: "shit", "piss", "fuck", "cunt", "cocksucker", "motherfucker", and "tits", dette ble han verdenskjent for pga. det var helt uforståelig for folk at noen kunne bruke sånne ord offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå