AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Del Skrevet 5. september 2024 Litt lang helg i Edinburgh, tenker ta en dagstur ut av byen, hvor kan vi (mann og jeg rundt 50 år) dra? I Dublin tok vi tog en times tid ut av sentrum og hadde det fint. Tips til steder å dra med tog/ buss på egen hånd ut av Edinburgh? Evt andre tips til ting å gjøre utenom de typiske turisttingene? @Linny1111 du har sikkert noe ideer?! 😊 Anonymkode: 61233...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 5. september 2024 #2 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg var i Glasgow og tok dagstur til Edinburgh. Det var veldig enkelt med tog. Vil tro det er steder i mellom disse, eller generelt langs linjene som er lette å komme seg til. Jeg har ikke flere tips, men følger tråden 😊 Er fint i Skottland nesten samme hvor en oppsøker 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Del Skrevet 5. september 2024 Stirling Castle Anonymkode: 1a55a...3d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Del Skrevet 5. september 2024 Daisy-love skrev (18 minutter siden): Jeg var i Glasgow og tok dagstur til Edinburgh. Det var veldig enkelt med tog. Vil tro det er steder i mellom disse, eller generelt langs linjene som er lette å komme seg til. Jeg har ikke flere tips, men følger tråden 😊 Er fint i Skottland nesten samme hvor en oppsøker 😊 Var i Glasgow sist, glemte å skrive det. Vi finne et annet hyggelig sted. Takk for tips! TS Anonymkode: 61233...3a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Del Skrevet 5. september 2024 Pebbels? Anonymkode: 73812...bc7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 5. september 2024 #6 Del Skrevet 5. september 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Litt lang helg i Edinburgh, tenker ta en dagstur ut av byen, hvor kan vi (mann og jeg rundt 50 år) dra? I Dublin tok vi tog en times tid ut av sentrum og hadde det fint. Tips til steder å dra med tog/ buss på egen hånd ut av Edinburgh? Evt andre tips til ting å gjøre utenom de typiske turisttingene? @Linny1111 du har sikkert noe ideer?! 😊 Anonymkode: 61233...3a0 Hei hei! Hva slags sted er dere interessert i? Vil dere se "det ekte" Skottland der folk faktisk bor? Vil dere på tur i naturen eller besøkte et større sted? Stirling er en flott by om dere liker Edinburgh og vil ha mer slott, gammel arkitektur og koselige gater. Om dere vil dere vil holde dere til turistruta, ta en tur til St. Andrews. Om dere vil gå tur, dra opp til Pentlands og følg åskammene. Om dere vil se hvordan folk bor, ta en tur til Livingston, gå litt rundt i byen og følg gjerne River Almond i noen timer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Del Skrevet 5. september 2024 Stemmer også for Peebles. Koselig liten by ved elven Tweed. Ta lunsj på Peebles Hydro. Anonymkode: a4a61...e10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Litt lang helg i Edinburgh, tenker ta en dagstur ut av byen, hvor kan vi (mann og jeg rundt 50 år) dra? I Dublin tok vi tog en times tid ut av sentrum og hadde det fint. Tips til steder å dra med tog/ buss på egen hånd ut av Edinburgh? Evt andre tips til ting å gjøre utenom de typiske turisttingene? @Linny1111 du har sikkert noe ideer?! 😊 Anonymkode: 61233...3a0 Stirling Castle! Anonymkode: c7247...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Del Skrevet 5. september 2024 Er vanligvis ikke noe fan av turistopplegg, men i Skottland har jeg to ganger vært på guidet dagstur med maxitaxi. Syns det har vært veldig fint for å få sett litt forskjellig, uten at det har vært veldig masete eller føltes ut som en turistfelle. F.eks. noe sånt, finnes i mange varianter: https://www.highlandexperience.com/edinburgh-tours/stirling-castle-loch-lomond-whisky/ Jeg ville nok ikke prioritert dagstur til Glasgow. Det er en kul by, men den trenger litt tid for å komme under huden og bli kjent, og hvis du kommer blendet fra Edinburghs vakre gamleby, får man kanskje ikke så mye ut av å gå rundt i en litt røffere Glasgow. Da er det bedre å oppsøke Highlands, slott, små kystbyer eller distilleri. Anonymkode: 0150b...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Del Skrevet 5. september 2024 Stilling castle Anonymkode: 1009e...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Garden123 Skrevet 5. september 2024 #11 Del Skrevet 5. september 2024 Om dere er interessert i andre byer, ligger Dundee kun 1t15 nordover med tog fra Edinburgh. Her er både V&A med spennende kunstutstillinger, the Discovery (som har mye historie med norske Fram), relativt ny og koselig elvepromenade og de røde turistbussene hvis man vil være litt turist mange hyggelige kafeer, puber og små quirky butikker langs City Quay og gågatene. Universitetsby, så gode kulturtilbud 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #12 Del Skrevet 9. september 2024 Kopierer inn mitt svar som havnet i feil tråd Culross er en fin liten by, kjent fra Outlander. Samme med Falkland, faktisk kan en Outlander-tur være fin selv for de som ikke har fulgt serien. Av andre fine steder jeg har besøkt er Glencoe, Inverness og Loch Ness, men det er lengre unna. I Edinburgh kan man jo også ta seg en fottur opp på Arthur's seat, og om man vender blikket bort fra den spektakulære utsikten mot byen kan man nesten lure seg selv til å tro at man er på det skotske høylandet. Anonymkode: 48121...ce3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FCC Skrevet 9. september 2024 #13 Del Skrevet 9. september 2024 Stirling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linny1111 Skrevet 9. september 2024 #14 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kopierer inn mitt svar som havnet i feil tråd Culross er en fin liten by, kjent fra Outlander. Samme med Falkland, faktisk kan en Outlander-tur være fin selv for de som ikke har fulgt serien. Av andre fine steder jeg har besøkt er Glencoe, Inverness og Loch Ness, men det er lengre unna. I Edinburgh kan man jo også ta seg en fottur opp på Arthur's seat, og om man vender blikket bort fra den spektakulære utsikten mot byen kan man nesten lure seg selv til å tro at man er på det skotske høylandet. Anonymkode: 48121...ce3 Eller man kan dra opp i Pentlands, så føles det skikkelig som skotske høylandet Mange steder man kan ta buss om man vil gå tur der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå