Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var gravid tidlig i år, og i uke 8+3 kom en tom "fostersekk" ut. Aborterte. Da hadde jeg hatt en liten spotting/blødning 1 uke tidligere.

Gikk noen måneder før jeg ble gravid igjen.

Nå er jeg 8+5, og det kom lyserosa blod på papiret. Tok en tampong inn for å sjekke, lot den være ti minutter. Det var bare litt lyserosa på, og en litt mørkere rød dråpe.

Hvor stor sjanse er det for at dette er starten på en abort, og at jeg kommende uke kan forvente at alt kommer ut? Det startet jo helt likt forrige gang..

Anonymkode: 7db6c...e81

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist gang, forsvant symptomet ømme bryster over natta, før aborten. Jeg har nå fremdeles ømme bryst, men ikke like ømme som feks for 2 uker siden.

Skrevet

Det kan dessverre ingen svare på. Små blødninger tidlig i svangerskapet er helt vanlig og noe mange opplever. Så kun tiden vil kunne vise om dette er starten på en SA eller bare en ufarlig blødning fra slimhinner etc. 

Forøvrig bør man ikke bruke tampong under graviditetsblødninger da det bidrar til potensielt økt infeksjonsfare. 

At symptomene er er noe svakere er også normalt. De kan komme og gå igjennom hele graviditeten. 

Anonymkode: ca461...f91

• Liker 2
Skrevet

Du kan bestille deg time privat til UL for å se hvordan det står til! 

Hvis du har smerter i tillegg til blødningene, er det en god sjanse for at det er SA, men uten smerter kan det like gjerne være en ufarlig blødning.

Anonymkode: 85f06...90d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du kan bestille deg time privat til UL for å se hvordan det står til! 

Hvis du har smerter i tillegg til blødningene, er det en god sjanse for at det er SA, men uten smerter kan det like gjerne være en ufarlig blødning.

Anonymkode: 85f06...90d

Ts

Takk for svar!

Jeg vil ikke kalle det jeg har for direkte smerter, men mer litt små stikninger nederst på siden av magen. Vært litt sånn av og til i noen uker

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Var gravid tidlig i år, og i uke 8+3 kom en tom "fostersekk" ut. Aborterte. Da hadde jeg hatt en liten spotting/blødning 1 uke tidligere.

Gikk noen måneder før jeg ble gravid igjen.

Nå er jeg 8+5, og det kom lyserosa blod på papiret. Tok en tampong inn for å sjekke, lot den være ti minutter. Det var bare litt lyserosa på, og en litt mørkere rød dråpe.

Hvor stor sjanse er det for at dette er starten på en abort, og at jeg kommende uke kan forvente at alt kommer ut? Det startet jo helt likt forrige gang..

Er helt normalt å blø i starten av svangerskapet, så med mindre du har smerter ville jeg ikke tenkt så mye over det. 

Tampong bør vel ikke brukes pga infeksjonsfare 🫣

Anonymkode: ff757...b17

Skrevet

Jeg hadde en SA første gang jeg var gravid og har så hatt tre normale svangerskap etter det. I alle svangerskap har jeg hatt blødninger. Det var naturlig å tenke at blødningene i første svangerskap var tegn på at det kom til å gå galt, men jeg blødde på akkurat samme måte også i alle svangerskap som gikk bra. Blødninger i første trimester er vanlig. For mange er det skjøre slimhinner og for andre kan det være hormonelle blødninger. Det trenger heldigvis ikke bety at det går galt, selv om jeg forstår veldig godt at du tenker det siden du har opplevd SA og jeg vet akkurat hvor vanskelig det er å la være å tenke negativt. Krysser fingrene for at alt er bra. :)

Skrevet
Arkana skrev (2 timer siden):

Jeg hadde en SA første gang jeg var gravid og har så hatt tre normale svangerskap etter det. I alle svangerskap har jeg hatt blødninger. Det var naturlig å tenke at blødningene i første svangerskap var tegn på at det kom til å gå galt, men jeg blødde på akkurat samme måte også i alle svangerskap som gikk bra. Blødninger i første trimester er vanlig. For mange er det skjøre slimhinner og for andre kan det være hormonelle blødninger. Det trenger heldigvis ikke bety at det går galt, selv om jeg forstår veldig godt at du tenker det siden du har opplevd SA og jeg vet akkurat hvor vanskelig det er å la være å tenke negativt. Krysser fingrene for at alt er bra. :)

Ts

Takk for gode ord❤️ 

Det kommer ikke blod ut. Men, jeg har "dyppet" en tampong bare inn-ut for å sjekke, og da blir tuppen lyserosa. Ikke mye, men litt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...