AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Har en svigermor som konsekvent baksnakker de inngiftede i familien til alle andre. Det virker som at hun alltid må ha en syndebukk, men aldri egne barnz Jeg begynner å bli ganske lei, for de hun går etter har ikke gjort noe galt, i våre øyne i hvert fall. Nå har hun bestemt seg for at det er kona til broren til min mann som er den store stygge ulven. Det tok meg mange år å innse hvorfor, hennes egen datter sliter veldig og har en tendens til å bli mislikt. Hun er pga. dette veldig ensom og sliter psykisk. Så det virker nesten som at hun prøver å beskytte henne ved å “ta andre”? Det hun kritiserer folk for er måten de vasker på, overdriver ting de har sagt, og vinkler ting negativt slik at de skal fremstå fæle. Mange av situasjonene hun snakker om var vi tilstede og vet at hun fremstiller det helt feil. Jeg har sluppet billig unna ennå, sikkert fordi jeg holder kjeft, er mild, motsier henne ikke, og er dessverre konfliktsky. Men det er fælt å se henne påvirke relasjoner negativt på denne måten. Hadde jeg ikke kjent de andre inngiftede godt, så hadde jeg trodd at de var ganske så grusomme personer (noe de ikke er). Bør jeg si noe, eller bare trekke meg unna? Mannen ønsker ikke å si noe, for “hun er bare sånn”. Men dette begynner å bli så giftig at jeg sliter med å besøke mine egne svigerforedre. Anonymkode: d87a1...b3b
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Godt du har oppdaget det allerede nå, slik at du og dere kan ta nødvendige forholdsregler. For noen kan slikt avdekkes for sent, og mange skader har skjedd. Mest sannsynlig vil hun gå i vranglås hvis du sier noe, og du blir også en av de hun snakker om. Tror det viktigste er å skjerme barna mot henne på en smart måte. Anonymkode: 1c0ff...dd5 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #3 Skrevet 13. september 2024 Min svigermor er slik, jeg holder meg unna. Det har vært nok hendelser til at kontakt gir meg traumerespons. Hun er dog ganske slem med sine egne barn også i perioder så mannen min har også lite kontakt med henne. Anonymkode: 59f69...477 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2024 #4 Skrevet 13. september 2024 Hvis mannen din ikke er villig til å gjøre noe med dette, så bidrar han indirekte - og det har alle dere andre som ikke har sagt ifra også. Veldig bra at du ser hva svigermor holder på med, Ts! Og at du er villig til å gjøre noe med det. Det beste tror jeg hadde vært om dere andre, også de som utsettes for svigermors skadelige spill, møtes, snakker sammen og blir enige om at dere fra nå av skal sette grenser for hverandre, si fra når svigermor blir så ufin, og vise at ingen av dere lenger aksepterer at hun er så stygg med andre familiemedlemmer. Anonymkode: 62e57...257 2
lillevill Skrevet 13. september 2024 #5 Skrevet 13. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 13.11): Har en svigermor som konsekvent baksnakker de inngiftede i familien til alle andre. Det virker som at hun alltid må ha en syndebukk, men aldri egne barnz Jeg begynner å bli ganske lei, for de hun går etter har ikke gjort noe galt, i våre øyne i hvert fall. Nå har hun bestemt seg for at det er kona til broren til min mann som er den store stygge ulven. Det tok meg mange år å innse hvorfor, hennes egen datter sliter veldig og har en tendens til å bli mislikt. Hun er pga. dette veldig ensom og sliter psykisk. Så det virker nesten som at hun prøver å beskytte henne ved å “ta andre”? Det hun kritiserer folk for er måten de vasker på, overdriver ting de har sagt, og vinkler ting negativt slik at de skal fremstå fæle. Mange av situasjonene hun snakker om var vi tilstede og vet at hun fremstiller det helt feil. Jeg har sluppet billig unna ennå, sikkert fordi jeg holder kjeft, er mild, motsier henne ikke, og er dessverre konfliktsky. Men det er fælt å se henne påvirke relasjoner negativt på denne måten. Hadde jeg ikke kjent de andre inngiftede godt, så hadde jeg trodd at de var ganske så grusomme personer (noe de ikke er). Bør jeg si noe, eller bare trekke meg unna? Mannen ønsker ikke å si noe, for “hun er bare sånn”. Men dette begynner å bli så giftig at jeg sliter med å besøke mine egne svigerforedre. Anonymkode: d87a1...b3b Høres egentlig ut som det er mental sykdom i familien og at svigermor og datteren har dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå