AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #21 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Biler stiger aldri i verdi. Trolletråd Anonymkode: c8051...433 Alt som ikke produseres i Norge har steget i verdi de siste fem årene, ettersom Norske kroner snart er verdiløse. Anonymkode: e10e7...da9 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #22 Skrevet 5. september 2024 Vår har også steget. Diesel bil, 2018 modell. Vi valgte å selge nå Anonymkode: 120b7...85c 2
ms. Perfect Skrevet 5. september 2024 #23 Skrevet 5. september 2024 Min bil steg i verdi ca et halvt år etter jeg kjøpte den, men så stupte markedet. Angrer litt på at jeg ikke solgte den da. Når det er sagt, så avhenger det jo litt av ditt behov. Ønsker du deg en annen bil? En nyere bil? Trenger du ikke bilen lenger? De fleste biler synker i verdi, så du kan fint tjene penger på denne, men neste bil bør du verdsette i bruk, ikke i verdiøkningen. I såfall er det bare å selge.
frivis Skrevet 5. september 2024 #24 Skrevet 5. september 2024 24 minutter siden, AnonymBruker said: Så det nye er å kjøpe nye biler og brukteksportere til stor gevinst? Anonymkode: c28df...37d Er ikke å få kjøpt nye fossildrevne biler i Norge lenger. Muligens Skoda har en bil, men ellers er alt el-biler. Kun nordmenn som finner seg i slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #25 Skrevet 5. september 2024 Å, så mye dumskap her inne, har det lekket over fra bil og trafikk forumet? Brukte elbiler selger som hakka møkk. Men, d'oh, de er rimeligere brukt også fordi de var rimeligere ny. Er ikke rakettforskning, dette. Jo dyrere bilen er, jo større er typisk verdifallet (se eTron som koster 5 kr/km bare i verdifall; men så er VAG elendige biler også da). Under pandemien steg verdien på mange biler - enkel tilbud og etterspørsel. Vår 2012 Leaf gjorde et hopp fra 30000 til 70000 i verdi, og tilbake til 35000 to år senere. Noen kjøpte TM3 med den nye batteritypen for 280000 og solgte for 400000 ett år senere. God handel. At brukte elbiler er "skrap" og at det fins tilsynelatende et titalls nisser her inne som er gift med bensin og diesel...jada jalla. Kos dere i en alternativ virkelighet. Når det kommer til TS: Hvorfor selge bilen bare fordi den stiger i verdi? Har du anledning til å kjøpe noe bedre? Ellers ser jeg ikke at det gir mening å selge bare for å selge. Du har jo bil. Funker den - topp. Anonymkode: b9299...857 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #26 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Biler stiger aldri i verdi. Trolletråd Anonymkode: c8051...433 Feil, jeg har selv en bil som jeg kjøpte for 10 år siden som jeg betalte 50.000 for. Verdien på samme modell i tilsvarende stand ligger nå på 150.000 til 200.000. Anonymkode: 7166a...764
newman01 Skrevet 5. september 2024 #27 Skrevet 5. september 2024 49 minutter siden, AnonymBruker said: Feil, jeg har selv en bil som jeg kjøpte for 10 år siden som jeg betalte 50.000 for. Verdien på samme modell i tilsvarende stand ligger nå på 150.000 til 200.000. Anonymkode: 7166a...764 Så du kjøpte en 15 år gammel bil for ti år siden som har firedoblet seg i verdi på 10 år? Er du mekaniker og har byttet alt på den? Eller kjøpte du den til latterlig underpris? En sær påstand bør suppleres med litt informasjon om det skal tas seriøst. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #28 Skrevet 5. september 2024 Inflasjonen har ført til mange rare scenarioer på bruktmarkedet. Jeg kjenner ikke bilmarkedet, men jeg solgte akkurat en barnevogn for 4500 brukt som jeg kjøpte ny til nøyaktig samme pris i 2020. Samme vogna koster nå over 7000 brukt. Jeg vil likevel ikke si at jeg «tjente» så mye på salget i den forstand. Pengene er mindre verdt nå, og skulle jeg byttet inn i en tilsvarende vogn så måtte jeg jo gått ut med samme pris igjen, eller mer dersom jeg skulle den helt ny igjen. Kort sagt: selg bilen hvis du ikke trenger den lengre (altså ikke har behov for bil i det hele eller trenger en annen type bil). Det vil jo ikke lønne seg å selge den for så å bytte til samme type bil igjen. Anonymkode: 2c6e4...a6d 1 1
Marimma Skrevet 5. september 2024 #29 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Inflasjonen har ført til mange rare scenarioer på bruktmarkedet. Jeg kjenner ikke bilmarkedet, men jeg solgte akkurat en barnevogn for 4500 brukt som jeg kjøpte ny til nøyaktig samme pris i 2020. Samme vogna koster nå over 7000 brukt. Jeg vil likevel ikke si at jeg «tjente» så mye på salget i den forstand. Pengene er mindre verdt nå, og skulle jeg byttet inn i en tilsvarende vogn så måtte jeg jo gått ut med samme pris igjen, eller mer dersom jeg skulle den helt ny igjen. Kort sagt: selg bilen hvis du ikke trenger den lengre (altså ikke har behov for bil i det hele eller trenger en annen type bil). Det vil jo ikke lønne seg å selge den for så å bytte til samme type bil igjen. Anonymkode: 2c6e4...a6d Dette. Det er vel nøyaktig det samme som skjedde med bruktbilmarkedet i USA for noen år tilbake. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #30 Skrevet 5. september 2024 newman01 skrev (4 timer siden): Så du kjøpte en 15 år gammel bil for ti år siden som har firedoblet seg i verdi på 10 år? Er du mekaniker og har byttet alt på den? Eller kjøpte du den til latterlig underpris? En sær påstand bør suppleres med litt informasjon om det skal tas seriøst. Hvor skrev jeg at bilen er 15 år gammel?. Bilen er 40 år gammel, det er forresten en Toyota Landcruiser og de som har peiling vet hva slike biler er verdt i dag. Har ikke gjort noe med bilen bortsett fra vanlig vedlikehold og service. Anonymkode: 7166a...764 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #31 Skrevet 6. september 2024 Solgte en gammel 2010 prius for 2 år siden. Ser at tilsvarende har doblet seg i pris på finn. Gjelder de fleste rimelige bensin/diesel-biler. Elbiler derimot faller som en stein. Elbilen vår har falt 50% i verdi på 3 år. Anonymkode: 1d5b8...4af 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #32 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kjøpte bil i 2019 og den har nå økt i verdi. Beholde eller selge nå med gevinst og oppgradere til nyere bil? Anonymkode: 0f309...ec7 En naturlig utvikling i et land med en valuta som kan konkurrere med argentisk peso. Musikkinstrumenter kjøpt for noen år siden har økt med over 50% når man ser på nyprisen, og selges dyrere på bruktmarkedet idag enn det de kostet som nye. Anonymkode: 8ef1a...a2a
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #33 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så det nye er å kjøpe nye biler og brukteksportere til stor gevinst? Anonymkode: c28df...37d Jeg sa intet om å kjøpe nytt. Anonymkode: a08a6...38c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #34 Skrevet 6. september 2024 On 9/5/2024 at 12:59 PM, AnonymBruker said: Biler stiger aldri i verdi. Trolletråd Anonymkode: c8051...433 Far hadde en 58-modell Porsche kab. Du kan mildt sagt den har steget i verdi Solgt med sinnsvak gevinst, til fordel for en nyere bil. Anonymkode: 5de32...adf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå