Gå til innhold

Når man skal si opp en fast jobb....sende mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig egentlig? Orker ikke snakke md nærmeste leder. Har hatt permisjon derifra og ønsker å si opp. Sende mail til persjonsjefen i kommunen?

Anonymkode: 71d16...cca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kall vedkommende "persjonsjef" i alle fall... Det heter personalsjef.

Man sender oppsigelse normalt til nærmeste leder. Du kan sende det på email, eller sende det på et ark i internposten. Men en email registrerer sendingen og du har elektronisk dokumentasjon på at den er sendt. Du kan skrive nederst i emailen som en avslutning at du ønsker bekreftelse på at emailen er mottatt (svar pr email). Da kan ikke sjefen komme senere og si at den aldri ble mottatt eller at den må ha gått i spamfilteret eller noe sånt....

Greit å sikre seg.

• Nyttig 3
Skrevet
6 hours ago, Million said:

Ikke kall vedkommende "persjonsjef" i alle fall... Det heter personalsjef.

Man sender oppsigelse normalt til nærmeste leder. Du kan sende det på email, eller sende det på et ark i internposten. Men en email registrerer sendingen og du har elektronisk dokumentasjon på at den er sendt. Du kan skrive nederst i emailen som en avslutning at du ønsker bekreftelse på at emailen er mottatt (svar pr email). Da kan ikke sjefen komme senere og si at den aldri ble mottatt eller at den må ha gått i spamfilteret eller noe sånt....

Greit å sikre seg.

Hos oss heter det leder for HR ;)

Peronalansvaret ligger hos nærmeste leder, og jeg er enig i at slikt sender man normalt til nærmeste leder, ev. ser til rutiner for oppsigelse. Det vil være veldig vanlig å ha slike rutiner i et system alle ansatte har tilgang på i en større bedrift. I en mindre så er det gjerne den med personalansvar også daglig leder, men det finnes nok en mellomting og unntak.

For mitt vedkommende hadde jeg sendt e-post til min egen leder, med HR (gjerne leder der) på kopi.

Anonymkode: e5a04...7a3

Skrevet

Hos oss må man sende et eget skjema for oppsigelse til nærmeste leder.

Anonymkode: c8f7b...fa4

Skrevet

Hos oss er det mest vanlig å gi muntlig beskjed til personalansvarlig og deretter sende oppsigelsen skriftlig på mail. Men nå har vi ganske bra arbeidsmiljø hos oss, så ansatte anser det som ryddig å gi beskjed muntlig først.

Hvis du sender pr email så kan du kanskje legge inn lesebekreftelse, så tar du også vare på den når du mottar den.

Anonymkode: 49cac...c88

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hos oss må man sende et eget skjema for oppsigelse til nærmeste leder.

Anonymkode: c8f7b...fa4

Man må ikke si opp på eget skjema for at det skal telle. Men sikkert praktisk hvis skjemaet inneholder all praktisk info HR gjerne vil ha for å fullføre sin jobb.

Anonymkode: d5817...f3d

Skrevet

I min jobb hadde det våre normal, enkelt møter opp men det holder mer om å holde god tone før fremtiden.

Anonymkode: 7dad2...eb5

Skrevet

Jeg har pleid å sende mail til nærmeste leder, med min egen privatmail på blindkopi.

I mange tilfeller har jeg tatt en samtale med leder først, for å informere om at jeg kommer til å si opp. Ofte så er leder på forhånd klar over at jeg søker ny jobb. Men om det av ulike årsaker har vært anstrengt mellom leder og meg har jeg bare sendt mail (jeg jobber prosjektbasert og har derfor unormalt mange ansettelse- oppsigels-prosesser)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...