AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #41 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen "brenner" for jobben. Tror du virkelig han som jobbet med giljotiner brant for jobben? Det er kun tåpelige begreper som ledere bruker for å holde lønna nede. Anonymkode: a1d98...d14 Kravene i dag er blitt skyhøye, selv for en jobb med 200kr/t. Anonymkode: 50466...991
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #42 Skrevet 7. september 2024 Det må være nitrist å bruke 40 timer i uka på noe man hater så mye. Finn deg heller noe lystbetont. Jeg trives veldig godt med det jeg gjør. Har stor fleksibilitet og god lønn, og da gir jeg mye fleksibilitet tilbake. Det er mye mestring og interessante oppgaver, og rent mentalt er det godt å være tilbake på jobb etter en ferie. Anonymkode: 88fff...096
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #43 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det må være nitrist å bruke 40 timer i uka på noe man hater så mye. Finn deg heller noe lystbetont. Jeg trives veldig godt med det jeg gjør. Har stor fleksibilitet og god lønn, og da gir jeg mye fleksibilitet tilbake. Det er mye mestring og interessante oppgaver, og rent mentalt er det godt å være tilbake på jobb etter en ferie. Anonymkode: 88fff...096 Jeg hater ikke jobben. Anonymkode: 50466...991
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #44 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg hater ikke jobben. Anonymkode: 50466...991 Les HI igjen, selv om du skrev det selv... Anonymkode: 88fff...096 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #45 Skrevet 7. september 2024 For all del. Jeg trives svært godt i jobben min og det kollegiale. Men jeg bruker ikke et sekund mer en jeg må. Når alt kommer til alt, så jobber jeg for å ha råd til fritid. Hadde jeg tatt førstepremie eurolotto, så hadde jeg sagt opp jobben på dagen, selvom jeg trives godt og har høy kompetanse. Anonymkode: e8ad1...9dd 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #46 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Les HI igjen, selv om du skrev det selv... Anonymkode: 88fff...096 Trengs ikke. Anonymkode: 50466...991
AnonymBruker Skrevet 7. september 2024 #47 Skrevet 7. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ingen "brenner" for jobben. Tror du virkelig han som jobbet med giljotiner brant for jobben? Det er kun tåpelige begreper som ledere bruker for å holde lønna nede. Anonymkode: a1d98...d14 Jo, jeg brenner for jobben. Men jeg har skapt min egen arbeidsplass (basert på noe jeg er interessert i og ville gjort uansett), så øverste leder er meg selv. Anonymkode: 8d27c...f52
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #48 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 7.9.2024 den 10.08): Ingen "brenner" for jobben. Tror du virkelig han som jobbet med giljotiner brant for jobben? Det er kun tåpelige begreper som ledere bruker for å holde lønna nede. Anonymkode: a1d98...d14 Jeg brenner for jobben min! Jeg elsker å være på jobb, og tar gjerne ekstravakter når sjansen byr seg. I tillegg tjener jeg bra 😁 Anonymkode: 132ef...fbc
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #49 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 12.08): Eller.... ta en utdannelse som gjør at du kan jobbe med noe du liker så godt at du faktisk brenner for jobben. Anonymkode: 8d27c...f52 Hvor utdanner jeg meg til å være arbeidsledig med medianlønn? Det er det jeg brenner for. Det finnes ikke én eneste jobb i hele verden jeg hadde likt bedre enn å ha fri, det er jeg 100% sikker på. Døgnet har ikke mange nok timer til alle mine hobbyer, og tanken på at 8 av de timene er utenfor min kontroll er helt forferdelig, uansett hva jeg hadde jobbet som. Anonymkode: 1c850...50c
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #50 Skrevet 9. september 2024 Jeg brenner for jobben min og trives svært godt. Det er viktig å huske på at noen av oss faktisk henter energi i fra jobben. Det betyr ikke at jeg er noens nikkedukke, at jeg ikke kan sette grenser. I min jobb er det lagt opp til at man skal ta med seg en del av arbeidet hjem. Det går derfor noen gråsoner i mellom jobb og fritid, samtidig får jeg det igjen i avspasering og klarer fint å balansere dette. Skulle jeg fulgt de fleste av rådene til HI, hadde jeg ikke kunnet hente energi i fra jobben og jeg hadde lettere blitt utbrent. Ingen er like og vi har alle ulik terskel for hva som er rett for oss. Anonymkode: 432b5...d7f
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #51 Skrevet 9. september 2024 Du kan brenne før jobben din og fortsatt sett grenser. Jeg får unna midt arbeid i arbeidstiden. Svarer på telefoner og mail på fritiden men det er max 3 ganger i måneden. Anonymkode: cb2c6...7fe
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #52 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Hvor utdanner jeg meg til å være arbeidsledig med medianlønn? Det er det jeg brenner for. Det finnes ikke én eneste jobb i hele verden jeg hadde likt bedre enn å ha fri, det er jeg 100% sikker på. Døgnet har ikke mange nok timer til alle mine hobbyer, og tanken på at 8 av de timene er utenfor min kontroll er helt forferdelig, uansett hva jeg hadde jobbet som. Anonymkode: 1c850...50c Enig med deg, dessverre. Livet er best uten arbeidslivet for min del, forstår også hvorfor folk tar selvmord. Ufør er min drøm i dag, men det er vanskelig å få. Da må du få på plass de "populære" diagnosene, rotere rundt i NAV-systemet i 10år+.. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Du kan brenne før jobben din og fortsatt sett grenser. Jeg får unna midt arbeid i arbeidstiden. Svarer på telefoner og mail på fritiden men det er max 3 ganger i måneden. Anonymkode: cb2c6...7fe Hvorfor slår du ikke av jobbtlf etter arbeidstiden? Skal du svare på noe jobbrelatert/faglig skal du ha betalt! Anonymkode: 50466...991
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #53 Skrevet 9. september 2024 Vil anbefale alle som kan å jobbe deltid, endre din økonomiske situasjon. De fleste kan gå ned til 80% eller lavere, når slutter med å sløse. Kjøpe seg ting man ikke trenger... Anonymkode: 50466...991 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #54 Skrevet 9. september 2024 Les dere opp på Quiet quitting. Mye på You Tube. Mange gjør mye mer enn det de i realiteten er betalt for. Sett grenser. Anonymkode: a025a...b96
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #55 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Les dere opp på Quiet quitting. Mye på You Tube. Mange gjør mye mer enn det de i realiteten er betalt for. Sett grenser. Anonymkode: a025a...b96 Nettopp, sette grenser!!! Men så har vi altfor mange dumme mennesker som godtar dårlig lønn og gratis overtid... Anonymkode: 50466...991
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #56 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor utdanner jeg meg til å være arbeidsledig med medianlønn? Det er det jeg brenner for. Det finnes ikke én eneste jobb i hele verden jeg hadde likt bedre enn å ha fri, det er jeg 100% sikker på. Døgnet har ikke mange nok timer til alle mine hobbyer, og tanken på at 8 av de timene er utenfor min kontroll er helt forferdelig, uansett hva jeg hadde jobbet som. Anonymkode: 1c850...50c Hvis du har så mange hobbyer må det da være mulig å tjene penger på et par av de? Anonymkode: 8d27c...f52
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #57 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 17.42): Er det som er konseptet, men å like jobben litt er jo en fordel. Men når det tar over livet helt kan det bli mye, det har ikke alle forståelse for. Anonymkode: 50466...991 Det er ganske mye mellom din beskrivelse i HI og at jobben tar over livet. Jeg brenner for jobben min, noen av mine beste venner er på jobb, jobben er en av flere hobbyer jeg har, men jeg bruker også tid med familien og andre venner. Anonymkode: 83165...d61 1
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #58 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvis du har så mange hobbyer må det da være mulig å tjene penger på et par av de? Anonymkode: 8d27c...f52 Hva får deg til å tro at vdekommende ønsker å ta hobbyen til et slikt nivå? På den måten er det jo ikke lenger en hobby, og da forsvinner gleden fort. Anonymkode: 00967...813
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #59 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 12.08): Eller.... ta en utdannelse som gjør at du kan jobbe med noe du liker så godt at du faktisk brenner for jobben. Anonymkode: 8d27c...f52 Det er forskjell på å like jobben og å brenne for den. Å like jobben er bra. Å brenne for den? Kan fort ende opp med samlivsbrudd, utbrenthet eller begge deler. Anonymkode: 01ffb...513
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #60 Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Enig med deg, dessverre. Livet er best uten arbeidslivet for min del, forstår også hvorfor folk tar selvmord. Ufør er min drøm i dag, men det er vanskelig å få. Da må du få på plass de "populære" diagnosene, rotere rundt i NAV-systemet i 10år+.. Hvorfor slår du ikke av jobbtlf etter arbeidstiden? Skal du svare på noe jobbrelatert/faglig skal du ha betalt! Anonymkode: 50466...991 Ufør er din drøm? Høres ut som at du slett ikke skal bli ufør! Utrolig provoserende, noen er faktisk reelt syke og trenger uføretrygd. Ufør er ikke en ordning for friske, men late folk som synes det er «bedre» å ikke jobbe og bare motta gratis penger. Anonymkode: 01ffb...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå