AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #21 Skrevet 5. september 2024 Du kan synes det er rart, men hva somnutløser fri med lønn er en del av forhandlinger. Skole- og barnehagestart er prioritert i mange bedrifter. Da har ikke små bedrifter, som min, økonomi til å gi andre betalte permisjoner. Jeg gir sjelden individuelle rettigheter, for det å gi betalt fri til en, men ikke til en annen, kan jeg ikke forsvare. Anonymkode: a28c8...9a7
Jostepop Skrevet 5. september 2024 #22 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du kan synes det er rart, men hva somnutløser fri med lønn er en del av forhandlinger. Skole- og barnehagestart er prioritert i mange bedrifter. Da har ikke små bedrifter, som min, økonomi til å gi andre betalte permisjoner. Jeg gir sjelden individuelle rettigheter, for det å gi betalt fri til en, men ikke til en annen, kan jeg ikke forsvare. Anonymkode: a28c8...9a7 Jeg tror TS synes det er rart at hun må bruke en av neste års feriedager i forbindelse med begravelsen til sin stemor igjennom ca 30 år, i stedet for å få en ubetalt fridag..... 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #23 Skrevet 5. september 2024 Jostepop skrev (3 minutter siden): Jeg tror TS synes det er rart at hun må bruke en av neste års feriedager i forbindelse med begravelsen til sin stemor igjennom ca 30 år, i stedet for å få en ubetalt fridag..... Da leser vi innlegget forskjellig. Jeg keser det som om det er ubetalt som er problemet. Hun trekker inn rett til betalt fri for andre ting. Og hos meg hadde hun fått ubetalt fri. Da kunne hun valgt mellom trekk i lønn, avspasering eller bruk av feriedager. Anonymkode: a28c8...9a7
Fruktninja Skrevet 5. september 2024 Forfatter #24 Skrevet 5. september 2024 Jostepop skrev (25 minutter siden): Jeg tror TS synes det er rart at hun må bruke en av neste års feriedager i forbindelse med begravelsen til sin stemor igjennom ca 30 år, i stedet for å få en ubetalt fridag..... AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Da leser vi innlegget forskjellig. Jeg keser det som om det er ubetalt som er problemet. Hun trekker inn rett til betalt fri for andre ting. Og hos meg hadde hun fått ubetalt fri. Da kunne hun valgt mellom trekk i lønn, avspasering eller bruk av feriedager. Anonymkode: a28c8...9a7 @Jostepop tolker det riktig… jeg synes det er litt urettferdig i mangel av et bedre ord- at jeg blir trukket en feriedag (og dermed nå «skylder» firmaet en dag) for å bli med på begravelsen til min stemor, som i praksis har vært den eneste mammaen jeg har hatt i over 30 år, når kollegaer får betalt fridager for å følge barn til første skoledag (gjelder 1 og 2 klasse), betalt for å tilvenne i barnehage (første og andre år), betalt når de ikke kommer seg på jobb pga flom, og en del andre ting som utløser betalt/ubetalt fri mens begravelse ikke gjør det… 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #25 Skrevet 5. september 2024 Fruktninja skrev (6 timer siden): @Jostepop tolker det riktig… jeg synes det er litt urettferdig i mangel av et bedre ord- at jeg blir trukket en feriedag (og dermed nå «skylder» firmaet en dag) for å bli med på begravelsen til min stemor, som i praksis har vært den eneste mammaen jeg har hatt i over 30 år, når kollegaer får betalt fridager for å følge barn til første skoledag (gjelder 1 og 2 klasse), betalt for å tilvenne i barnehage (første og andre år), betalt når de ikke kommer seg på jobb pga flom, og en del andre ting som utløser betalt/ubetalt fri mens begravelse ikke gjør det… Men du har jo fått ubetalt fri. Anonymkode: a28c8...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #26 Skrevet 6. september 2024 Jeg fikk ikke betalt fri da min svigerfar døde. Jeg fikk fri, men ble trukket i lønn. Dette er i helsevesen kommunalt. Fikk beskjed om at det gjaldt kun kjernefamilien og egne foreldre. Anonymkode: 6bff6...856
AnonymBruker Skrevet 8. september 2024 #27 Skrevet 8. september 2024 Helt normalt å fri uten lønn ved begravelse til andre enn rett opp og nedadstigende Elkers kan man jo bare dra i random begravelser ukentlig med lønn for full dag. Og ja de finnes. Anonymkode: 1210a...efa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå