AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Jeg har vært uten koffein i 3 uker nå, og gått fortere ned i vekt, bedre søvn, og mye roligere. Ellers leser jeg på ulike tråder at kortisol går betraktelig ned uten koffein, forskningen sier jo det samme: The connection between caffeine and cortisol"Caffeine also increases cortisol levels," adds Gatlin. "This can help really wake us up, but it makes sense that, over time, your body might eventually adapt to produce less cortisol on its own if you drink a cup of coffee first thing every morning." Men stemmer dette? Dere som har litt bedre innsikt Anonymkode: 7b70c...790
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Drakk du kaffe med melk? Fant nylig ut at jeg drikker 1/3 av energiinntaket mitt daglig da jeg drikker 5-8+ kopper med cappuchino. Så her i huset er jeg helt sikker på at det er derfor jeg ikke går ned i vekt. Mulig det selvfølgelig også er kortisol, men har aldri målt dette Anonymkode: 8ea66...4a6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 Kaffe er oppkvikkende=økt stressnivå?gir jo litt mening..? Anonymkode: 92ac5...11c
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Drakk du kaffe med melk? Fant nylig ut at jeg drikker 1/3 av energiinntaket mitt daglig da jeg drikker 5-8+ kopper med cappuchino. Så her i huset er jeg helt sikker på at det er derfor jeg ikke går ned i vekt. Mulig det selvfølgelig også er kortisol, men har aldri målt dette Anonymkode: 8ea66...4a6 Vanlig kaffe. Ja, du burde måle. Jeg hadde høye kortisolverdier før(målt), og nå føler jeg meg 1000x ganger bedre uten. Anonymkode: 7b70c...790
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kaffe er oppkvikkende=økt stressnivå?gir jo litt mening..? Anonymkode: 92ac5...11c Jupp, all forskning jeg leser sier den øker. Så spørs det om man naturlig har bra kortisolverdier eller ei. Anonymkode: 7b70c...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå