AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #1 Skrevet 5. september 2024 Mollusker over hele i kroppen i snart to år, i kombinasjon med atopisk eksem. Det ser ikke ut. Jeg synes det bare kommer flere og flere jeg. Nå har det også kommet noen få til ansiktet. Leger sier det forsvinner av seg selv, men gutten er jo plaget. Flere av molluskene er/var også infekterte og har gitt røde arr. Noe man kan smøre på? Huden er knustørr rundt. Vi har ikke gått i svømmebasseng på ett år nå, men nå må jo gutten snart lære å svømme. Han kan jo ikke være den eneste som ikke kan svømme i klassen. Hva gjør vi? Anonymkode: c90e9...3ce
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Det kan ta 2-3 år før mollusker forsvinner av seg selv, men finnes legemidler man kan behandle det med. Jeg ville droppet fastlege og fått en time hos hudlege privat for veileding og råd der. Fastleger feier ofte slikt under teppet fordi det "normaltsett" forsvinner av seg selv innen ikke så lang tid.. Anonymkode: c7483...948
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mollusker over hele i kroppen i snart to år, i kombinasjon med atopisk eksem. Det ser ikke ut. Jeg synes det bare kommer flere og flere jeg. Nå har det også kommet noen få til ansiktet. Leger sier det forsvinner av seg selv, men gutten er jo plaget. Flere av molluskene er/var også infekterte og har gitt røde arr. Noe man kan smøre på? Huden er knustørr rundt. Vi har ikke gått i svømmebasseng på ett år nå, men nå må jo gutten snart lære å svømme. Han kan jo ikke være den eneste som ikke kan svømme i klassen. Hva gjør vi? Anonymkode: c90e9...3ce Det smitter i basseng og det er ofte der folk får det fra. Ja det er dumt å ikke få badet men det er utrolig dumt om 50 andre får det og vel?? Anonymkode: c8010...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mollusker over hele i kroppen i snart to år, i kombinasjon med atopisk eksem. Det ser ikke ut. Jeg synes det bare kommer flere og flere jeg. Nå har det også kommet noen få til ansiktet. Leger sier det forsvinner av seg selv, men gutten er jo plaget. Flere av molluskene er/var også infekterte og har gitt røde arr. Noe man kan smøre på? Huden er knustørr rundt. Vi har ikke gått i svømmebasseng på ett år nå, men nå må jo gutten snart lære å svømme. Han kan jo ikke være den eneste som ikke kan svømme i klassen. Hva gjør vi? Anonymkode: c90e9...3ce Ja vi hadde hydrokortisonkrem vi smurte på når de ble betente. Fordelen er at når de blir betente er det siste stadiet før de faktisk blir borte. Men vi behandlet de ja. Spør på Apotek! Var ikke på resept, tror aldri jeg spurte legen ang mollusker, er jo bare å vente dessvrre… ang svømmebasseng vet jeg ikke. Begge våre har hatt, smittet via bhg, ikke basseng. Men ville aldri hoppet i basseng med betente mollusker, er så mye annet drit i vannet at faren for andre infeksjoner er absolutt til stede. Anonymkode: cce0d...113
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 Er det molluskene eller eksemet som er problemet? Hvorfor henge seg opp i molluskene? De er ikke farlige, og de vare bare en liten periode av livet. Det går over. Det er viktigere å lære å svømme, enn å ta hensyn til molluskene. Anonymkode: 025ad...07a 1
Mymlen Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 Man kan fint bade i basseng med mollusker, og man kan også gå i barnehage med det. Vår erfaring er at molluskene forsvant fort etter at de ble betente, og klor hjalp på å få alle bort. Dro et par ganger i uka til svømmehall. Barneleger anbefaler også å klore på de for å få de betente slik at de forsvinner fortere. https://www.instagram.com/p/C7ztlLAqAna/ https://www.instagram.com/p/C7hf4PZqGhT/ https://www.instagram.com/p/CuVFuO2qQNe/ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå