AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #21 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner at man må ut å gå turer uansett, og gjør det med glede. Men er hundeholdet generelt mindre krevende for dem med hage, fordi man da i tillegg til å gå turer kan slippe hunden ut der, eller utgjør det ikke noe særlig i forhold til de som har hund i leilighet? Anonymkode: 1a7e0...ae2 Tipper det er noe avhengig av hunden, men for oss 100% enklere hundehold med stor inngjerdet hage. Hadde personlig ikke hatt hund uten å ha tilgang til hage. Særlig ikke mer enn 1 hund. Vi har stor inngjerdet hage og hundene kan hele året gå inn og ut som de vil - når vi er hjemme. Bruker hagen til trening, lek, løping og bare fritid for hundene. Noen dager er de ute så og si hele dagen, andre dager mindre - vær avhengig. Anonymkode: 9efd1...3cb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #22 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner at man må ut å gå turer uansett, og gjør det med glede. Men er hundeholdet generelt mindre krevende for dem med hage, fordi man da i tillegg til å gå turer kan slippe hunden ut der, eller utgjør det ikke noe særlig i forhold til de som har hund i leilighet? Anonymkode: 1a7e0...ae2 For ene naboen min, helt klart. Bikkjene står ute hele dagen og gneldrer. Anonymkode: 3d7ef...717 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #23 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Enda verre, den BÆSJER i hagen!! Men i alle dager… Det høres fryktelig ekkelt ut! Hvorfor går dere ikke heller tur med den så den kan gjøre fra seg? Så kan den være i hagen uten å grise til. Anonymkode: 83848...da2 Tiss er verre, spør du meg, hvis det er en stor hund. En bæsj kan man jo lett finne og plukke opp, men mye tiss hver dag lukter ganske heftig. Anonymkode: 1a311...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #24 Del Skrevet 5. september 2024 Både hunden og jeg elsker hagen! Å gå 10min tissetur x3 funker ikke her i huset. Så deilig å slippe han ut for morgentiss med en gang vi våkner, så gjøre alt av morgenrutiner. Ofte blir han liggende i Solstrålene og koser seg. Når ungene er dratt, kan vi dra på en lang tur der vi trener og gjør masse. Er jeg på jobb på dagen, så får han selvsagt en lengte tur. Hagen blir brukt til lek, kos soving. Anonymkode: cfc6f...7a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #25 Del Skrevet 5. september 2024 Vi har ikke inngjerdet hage, og den store hunden vår tisser betydelige mengder. Så vi bruker veldig sjelden hagen for hundens del- enten er vi inne eller på tur. (Svarte tidligere, men tror det forsvant) Anonymkode: 1a311...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 5. september 2024 #26 Del Skrevet 5. september 2024 Min hater å være alene ute i hagen 😄 Må gi han mat hvis han skal være der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #27 Del Skrevet 5. september 2024 Inngjerdet hage er gull når man har hund. Bor nå midlertidig en plass uten hage, og det er veldig tungvint. Nå har jeg en hund som ikke MÅ (men elsker) å gå lange turer, så hagen har vært veldig fin spesielt når jeg har vært syk, for da har jeg sluppet å karre meg ut på gata, eller ordne lufting tre ganger om dagen. Anonymkode: 7e2bd...170 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet 5. september 2024 #28 Del Skrevet 5. september 2024 Vi har hatt begge deler, både med stor inngjerdet hage, hus med hage uten inngjerding og leilighet. Nå har vi stort hus med hage uten inngjerding. Jeg synes det er godt med god plass inne, men hage må jeg faktisk si at ikke er så viktig. Man må ut på tur. Naboen har stor hage med inngjerding, og jeg ser hundene hans er så sykt understimulerte. Ser dem aldri på tur. Tror nesten det er lurt med hage uten inngjerding slik at det ikke blir en hvilepute der man lar være å gå tur. Eneste gangene det er helt gull er når hunden får diaré eller noe midt på natten og man bare kan slippe dem ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #29 Del Skrevet 5. september 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Enklere for eier, helt sikkert, men om det er noe bedre for hunden er jeg ikke så sikker på. Bor man f.eks. i blokk må man jo gå ut sammen med hunden, mens man bare kan slippe den ut alene hvis man har hage. Hunder er flokkdyr så at de skal sulle rundt i hagen på egen hånd har de neppe like stor glede av som å være på tur med eier. Anonymkode: be459...82e Du er klar over at man kan gå tur med hunden i tillegg til at hunden er ute i hagen? De første fire årene av livet til hunden min bodde jeg i blokk, og nå har vi bodd tre år i hus med stor hage og det finnes ikke tvil om at hunden min er mye lykkeligere med mulighet for å være i hagen og få tur hver dag. Døren står åpen hos oss fra mai til september og da gjør hunden akkurat hva den vil. Noen ganger vil den ligge inne, noen ganger vil den sitte ute og se på livet og noen ganger "snakker" den med naboen. Vi bruker hagen også mye til å leke, mental trening og agility, alle aktiviteter som er enklere og mer spontant (ergo oftere) når man har en hage. Anonymkode: c35a9...5a9 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #30 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner at man må ut å gå turer uansett, og gjør det med glede. Men er hundeholdet generelt mindre krevende for dem med hage, fordi man da i tillegg til å gå turer kan slippe hunden ut der, eller utgjør det ikke noe særlig i forhold til de som har hund i leilighet? Anonymkode: 1a7e0...ae2 Stor forskjell her, stor inngjerdet hage hvor hun koser seg flere timer hver dag. Vi leker mye og trener der også. I tillegg til 2-3 turer. Border collie. Anonymkode: 5d8a4...2d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #31 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er klar over at man kan gå tur med hunden i tillegg til at hunden er ute i hagen? De første fire årene av livet til hunden min bodde jeg i blokk, og nå har vi bodd tre år i hus med stor hage og det finnes ikke tvil om at hunden min er mye lykkeligere med mulighet for å være i hagen og få tur hver dag. Døren står åpen hos oss fra mai til september og da gjør hunden akkurat hva den vil. Noen ganger vil den ligge inne, noen ganger vil den sitte ute og se på livet og noen ganger "snakker" den med naboen. Vi bruker hagen også mye til å leke, mental trening og agility, alle aktiviteter som er enklere og mer spontant (ergo oftere) når man har en hage. Anonymkode: c35a9...5a9 🏆🏆 Anonymkode: 5d8a4...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wolfmoon Skrevet 5. september 2024 #32 Del Skrevet 5. september 2024 Rosa Dartle skrev (8 minutter siden): Vi har hatt begge deler, både med stor inngjerdet hage, hus med hage uten inngjerding og leilighet. Nå har vi stort hus med hage uten inngjerding. Jeg synes det er godt med god plass inne, men hage må jeg faktisk si at ikke er så viktig. Man må ut på tur. Naboen har stor hage med inngjerding, og jeg ser hundene hans er så sykt understimulerte. Ser dem aldri på tur. Tror nesten det er lurt med hage uten inngjerding slik at det ikke blir en hvilepute der man lar være å gå tur. Eneste gangene det er helt gull er når hunden får diaré eller noe midt på natten og man bare kan slippe dem ut. Min nekter å bæsje i hagen, og om han virkelig må på natta, prøver han helt desperat å komme seg ut av hagen Det er kjekt å ha et sted å trene, men jeg tror ikke det hadde blitt mindre trening av å ikke ha hage. Jeg lar heller ikke min være alene ute i hagen, for han bjeffer på alt og alle som går forbi hvis jeg ikke er der. Så da blir det jo begrenset bruk av hage når jeg også har tid til å være der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 5. september 2024 #33 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Enda verre, den BÆSJER i hagen!! Men i alle dager… Det høres fryktelig ekkelt ut! Hvorfor går dere ikke heller tur med den så den kan gjøre fra seg? Så kan den være i hagen uten å grise til. Anonymkode: 83848...da2 Våre bæsjer aldri i hagen. Alltid lang tur på morningen. Tur Halv ni til halv elleve. Dessuten liker ikke hunder å gjøre fra seg i egen hage. Endret 5. september 2024 av Pilleville Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 5. september 2024 #34 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Inngjerdet hage er gull når man har hund. Bor nå midlertidig en plass uten hage, og det er veldig tungvint. Nå har jeg en hund som ikke MÅ (men elsker) å gå lange turer, så hagen har vært veldig fin spesielt når jeg har vært syk, for da har jeg sluppet å karre meg ut på gata, eller ordne lufting tre ganger om dagen. Anonymkode: 7e2bd...170 Det tenker eg er bra at du må karre deg ut eller ordne lufting. Hage blir en sovepute for magen. Lufter et par hunder mye når eierne er på jobb eller ikkje gidder.(Har vont her og der hele tiden) eg går om eg har feber eller verker.Sier det ofte ikke til de at eg har gått sånn at de går litt selv og. Ellers lener de seg på det eg har gått. Så mangen som ikkje skulle hatt hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #35 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres helt ærlig uhygenisk ut med en hage full av hundetiss og bæsj. Har ikke hund eller hage selv men naturen rett utenfor døra så ser ikke noe problem med å ha hund her. Anonymkode: 1269c...cd8 Enig! Mine har blitt veldig renslige av å alltid bli fulgt ut. De venter gjerne til vi kommer til skogen før de gjør fra seg. Han jeg har nå nekter å gjøre noe i området rundt blokken. Anonymkode: 7eb30...aae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #36 Del Skrevet 5. september 2024 Pilleville skrev (45 minutter siden): Ja takk begge deler. Går veldig mye turer med våre. Aldri mindre enn 20000 skritt. Ofte 30. men hagen er god å ha i tillegg. En halvtime der noen ganger om dagen liker de. ER de trøtte og skal sove tar eg de heller inn. Så lenge man faktisk gjør begge deler. Fort gjort at hagen blir en hvilepute for late eiere som kanskje ikke burde hatt hund i utgangspunktet. Bor man i leilighet så må man ut, spiller ingen rolle om det er dårlig vær og man har vondt i ryggen liksom. Anonymkode: be459...82e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 5. september 2024 #37 Del Skrevet 5. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så lenge man faktisk gjør begge deler. Fort gjort at hagen blir en hvilepute for late eiere som kanskje ikke burde hatt hund i utgangspunktet. Bor man i leilighet så må man ut, spiller ingen rolle om det er dårlig vær og man har vondt i ryggen liksom. Anonymkode: be459...82e Så enig. De ansvarlige kan ha hage de som ikke er det bør tvinges på tur. Problemet er at de går til den nett har gjort fra deg og så rett heim. Kjenner to Endret 5. september 2024 av Pilleville 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #38 Del Skrevet 5. september 2024 Nå er det jo slik da at selv med hage skal ikke hunden stå der uten tilsyn og gnelle, så om den gjør det er det ikke bra for bikkja.. Anonymkode: 410dc...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
takinova Skrevet 5. september 2024 #39 Del Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres helt ærlig uhygenisk ut med en hage full av hundetiss og bæsj. Har ikke hund eller hage selv men naturen rett utenfor døra så ser ikke noe problem med å ha hund her. Anonymkode: 1269c...cd8 Mange hunder og katter nekter konsekvent å bæsje i egen hage 😉 Litt fortvilende av og til når man har dårlig tid, men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #40 Del Skrevet 5. september 2024 Jeg har ibs, veeeeldig kjekt å kunne bruke hagen de dagene jeg ikke kan gå langt unna toalettet. Har ikke innegjerdet hage, men tror ærlig talt ikke jeg hadde sluppet hunden ut alene uansett. Vi kikker på nabolagets folk og dyr, søker etter leker og godbiter, trener triks og lydighet eller bare snuser litt. Her regner det rikelig, så har aldri opplevd noe lukt fra tiss, heller. Anonymkode: 5f6a3...b3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå