AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Jeg tar quetapine for søvn, legger meg og venter. Så kommer gravingsen. Hungernøden. Føler meg som en sulten vaskebjørn når jeg står på kjøkkenet å dytter i meg hva enn. Jeg rekker ikke tenke en tanke, bare gjør det helt dyrisk. 0 kontroll. Prøvet legge meg god og mett, men det har ingenting å si. For etter medisin så blir jeg ikke sulten. Jeg blir fysen og får bare sykt cravings. «MÅ HA» Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg klarer ikke kontrollere meg selv. I går i ørska klarte jeg ikke lukke fryseboksen ordentlig, så den må tines ordentlig i morgen, for å si det sånn. Ikke første gang det har skjedd Anonymkode: 9e4fb...b56 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Slutt med medisinen... Anonymkode: a17af...fff 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Fordi den sperrer dopamin så du "Craver" Ikke ta den. Gå til legen og få noe annet Anonymkode: 5ac60...dff
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 Sorry to say, men kvetiapin bør brukes med ytterst forsiktighet for behandling av søvnplager om det ikke foreligger andre diagnoser som gir rasjonaliteten for å bruke det. Bivirkningene dette virkestoffet har bør ikke overses. Anonymkode: c2bf3...0f8 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Velkommen til livet med kvæltapin. Bare gå til legen og få noe annet og sove på så løser det seg selv. Anonymkode: e6e23...979
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 Søk side effect av seroquil og kvetiapin. Det er medisiner som burde vært forbudt. YouTube har masse videoer om det. Slutt i dag. Tren heller. Anonymkode: e91d6...01f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Skrevet 4. september 2024 Hvis du har adhd-diagnose så funker 5mg attentin bedre for tankekjør og søvn enn noe annet jeg har prøvd. Og da får du iallfall IKKE lyst på mat, heller motsatt😅 Anonymkode: f6dda...975
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 Du kan snakke med legen om det og spørre om det finnes andre alternativer du kan prøve. Anonymkode: 67c4e...cd5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Søk side effect av seroquil og kvetiapin. Det er medisiner som burde vært forbudt. YouTube har masse videoer om det. Slutt i dag. Tren heller. Anonymkode: e91d6...01f Nei, alvorlig talt, ingen skal gå på YouTube og se videoer og ta avgjørelser angående helsen sin basert på det. Har du hørt om kildekritikk? Hvis ikke må du se å sette deg inn i det litt brennkjapt. Anonymkode: 67c4e...cd5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #10 Skrevet 5. september 2024 Har bare ikke lyst på sex mer, har ikke fått noe ekstra matsug. Anonymkode: 8e1dc...ac9
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #11 Skrevet 5. september 2024 Slik har mange det uten bivirkninger og bruk av medisiner også. Og ja, man må bare skjerpe seg. Ingen annen måte. Merker du sulten kan du prøve å ta deg en kveldstur i stedet, flytte fokuset (hjemme vet man jo at det er mat). For noen kan det å pusse tenner hjelpe. Unngå å ha usunne varer hjemme. Sørg for å ha bær, frukt og grønt tilgjengelig. Drikk en stor kopp te. En periode spiste jeg suppe med teskje på kvelden bare for å kunne kose meg lenge uten å tenke jeg var ferdig og måtte ha mer mat med en gang. Å kutte ut ultraprossesert mat kan også hjelpe. Mulig flytting av tidspunkt for medisin kan hjelpe? Anonymkode: c429b...aae
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #12 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slik har mange det uten bivirkninger og bruk av medisiner også. Og ja, man må bare skjerpe seg. Ingen annen måte. Merker du sulten kan du prøve å ta deg en kveldstur i stedet, flytte fokuset (hjemme vet man jo at det er mat). For noen kan det å pusse tenner hjelpe. Unngå å ha usunne varer hjemme. Sørg for å ha bær, frukt og grønt tilgjengelig. Drikk en stor kopp te. En periode spiste jeg suppe med teskje på kvelden bare for å kunne kose meg lenge uten å tenke jeg var ferdig og måtte ha mer mat med en gang. Å kutte ut ultraprossesert mat kan også hjelpe. Mulig flytting av tidspunkt for medisin kan hjelpe? Anonymkode: c429b...aae Nei, de cravingsene man får av enkelte typer medisiner (som feks antipsykotika) er ikke noe mange har uten medisiner som årsak. Anonymkode: d2531...3bc 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #13 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Slik har mange det uten bivirkninger og bruk av medisiner også. Og ja, man må bare skjerpe seg. Ingen annen måte. Merker du sulten kan du prøve å ta deg en kveldstur i stedet, flytte fokuset (hjemme vet man jo at det er mat). For noen kan det å pusse tenner hjelpe. Unngå å ha usunne varer hjemme. Sørg for å ha bær, frukt og grønt tilgjengelig. Drikk en stor kopp te. En periode spiste jeg suppe med teskje på kvelden bare for å kunne kose meg lenge uten å tenke jeg var ferdig og måtte ha mer mat med en gang. Å kutte ut ultraprossesert mat kan også hjelpe. Mulig flytting av tidspunkt for medisin kan hjelpe? Anonymkode: c429b...aae Dette var kunnskapsløst. Anonymkode: e6e23...979 1
Enni Skrevet 5. september 2024 #14 Skrevet 5. september 2024 Anbefaler å bytte medisin. Fikk den selv for søvntrøbbel, og endte opp med å våkne med en kasserolle gryterett og tresleiv i senga, bevis på at jeg hadde stekt vafler i søvne og klistra et vaffehjerte på skapdørene, mat som på mystisk vis forsvant osv. Fikk beskjed om å bite av en bit av tabletten, men det skjedde da også, bare i mindre grad.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #15 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Slik har mange det uten bivirkninger og bruk av medisiner også. Og ja, man må bare skjerpe seg. Ingen annen måte. Merker du sulten kan du prøve å ta deg en kveldstur i stedet, flytte fokuset (hjemme vet man jo at det er mat). For noen kan det å pusse tenner hjelpe. Unngå å ha usunne varer hjemme. Sørg for å ha bær, frukt og grønt tilgjengelig. Drikk en stor kopp te. En periode spiste jeg suppe med teskje på kvelden bare for å kunne kose meg lenge uten å tenke jeg var ferdig og måtte ha mer mat med en gang. Å kutte ut ultraprossesert mat kan også hjelpe. Mulig flytting av tidspunkt for medisin kan hjelpe? Anonymkode: c429b...aae For et fjernt svar. Ts bruker det mot søvn, og kan selvfølgelig ikke begynne å ta seg en kveldstur etter inntak av medisin. Anonymkode: 402ee...c0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå