Gå til innhold

Møtte en venninne i dag og for første gang på mange år snakket vi mest om meg. Nå sitter jeg å skammer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

..over at jeg tok så mye plass.

Hun er i en viktig jobb med mye drama i sin familie så vanligvis handler det mest om henne.

Det er litt leit at når jeg prøver å ta litt plass så får jeg dårlig samvittighet.

Anonymkode: 648b1...304

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke verre enn at du kan sende en melding og beklage at det ble mye om deg i dag og at dere får snakke mer om henne neste gang?

Anonymkode: 1e05d...c45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er vel ikke verre enn at du kan sende en melding og beklage at det ble mye om deg i dag og at dere får snakke mer om henne neste gang?

Men hvorfor skal hun egentlig det? Hun sier jo at vanligvis er det venninnen som tar plass?

I dag  var det TS sin tur til å ta plass, og det trenger hun ikke å skamme seg over eller beklage. Det er jo naturlig at sånt går litt på omgang. Synes bare hun skal ta plass enda flere ganger.

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan har drt vært tidligere da?

Anonymkode: 2ce41...f08

• Liker 1
Skrevet

Må alt handle om venninna di hele tiden da? Hun har vel også godt av å tenke på annet enn seg og sitt hele tiden. 

• Liker 1
Skrevet

Kjenner godt til den der. Jeg er også en sånn som ikke tar noe plass, og kan fort bli overkjørt av mennesker som tar mye plass. Har hatt en venninne der jeg til slutt bestemte meg for at jeg kunne snakke litt om meg selv og mitt jeg også, sånn helt på slutten av hennes timeslange klager om sitt eget liv. Da ville hun ikke være venn med meg mer etter det, fordi hun var ikke interessert i livet mitt og det jeg er opptatt av. Jeg har funnet ut at jeg har det like greit uten slike folk. Og kanskje lære meg å ta mer plass generelt; ta ordet i større grad. Et vennskap er jo ikke enveis! Det er ikke et godt vennskap hvis det bare er den ene som får prate om seg og sitt. 

Anonymkode: cdb64...b14

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Hver sin tur det. Nå var det din tur.

• Liker 2
Skrevet
Seff skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor skal hun egentlig det? Hun sier jo at vanligvis er det venninnen som tar plass?

I dag  var det TS sin tur til å ta plass, og det trenger hun ikke å skamme seg over eller beklage. Det er jo naturlig at sånt går litt på omgang. Synes bare hun skal ta plass enda flere ganger.

Fordi det er noe som gjør at hun føler som hun gjør. Ved å sende en slik melding viser hun at hun har empati og tenker igjennom ting. Og det er noe hun andre kanskje ikke har. Gni det inn på en måte.

• Liker 1
Skrevet

TS.

Vi snakker 95% om henne.

Likevel føler jeg meg dum i dag. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det er noe som gjør at hun føler som hun gjør. Ved å sende en slik melding viser hun at hun har empati og tenker igjennom ting. Og det er noe hun andre kanskje ikke har. Gni det inn på en måte.

Det tror jeg ikke nytter. Tviler på at venninnen kommer til å ta poenget.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke føl deg dum, hvorfor skal du det? Er jo på tide det er din tur, og det synes kanskje hun også. Jeg er utadvendt og har venninner som er det motsatte, og jeg synes det er fantastisk de kveldene jeg kommer hjem og tenker at ikveld var det de som sto for pratinga. Jeg unner jo de også å få ut det de har på hjertet, og det er jeg sikker på venninnen din også gjør (med mindre hun antydet noe annet?)

Anonymkode: 6ffc0...928

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

..over at jeg tok så mye plass.

Hun er i en viktig jobb med mye drama i sin familie så vanligvis handler det mest om henne.

Det er litt leit at når jeg prøver å ta litt plass så får jeg dårlig samvittighet.

Hvis dette er første gang på mange år du sto i sentrum, synes jeg virkelig det var på tide! Ingenting å skamme seg over.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

TS.

Vi snakker 95% om henne.

Likevel føler jeg meg dum i dag. 

Da må du bli mer selvhevdende. Du lar deg overkjøres

Anonymkode: 11347...d5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...