Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Jeg sliter med å få trent triceps ordentlig, fordi de mest effektive øvelsene gjør at jeg får vondt i albuen. Både nedtrekk, og franskpress, samt øvelser med manualer gjør rett og slett vondt i venstre albue. Dette har jeg hatt i mange år, og det er umulig å finne ut av hva det er. Hva annet kan jeg gjøre som ikke belaster denne albuen så voldsomt, men som allikevel er effektivt.
Tusseline Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 (endret) http://www.keiser.com/graphics/step_triceps.jpg. Jeg pleier å trene triceps med et apparat ganske likt dette, selv om det ikke er ryggstøtte på. Effektivt, og jeg har ikke merket noe belastning på albuene. Endret 21. februar 2006 av Tusseline
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #3 Skrevet 21. februar 2006 http://www.keiser.com/graphics/step_triceps.jpg. Jeg pleier å trene triceps med et apparat ganske likt dette, selv om det ikke er ryggstøtte på. Effektivt, og jeg har ikke merket noe belastning på albuene. ← Ja, jeg tenkte faktisk på det apparatet. Litt kjedelig, men når ingenting annet går, så får jeg bare bite tennene sammen. Dips med strake bein mellom to benker funker også.
Gjest camillo Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Nå har jeg forhørt meg med en bekjent som driver aktivt med fitness, og dette var svaret; han trodde det måtte være tendonitt (senebetennelse) i albuen, kan det stemme? Litt merkelig om ingen har forstått at det var det da, men - uansett. Han anbefaler å gå til naprapat for å finne ut hva det kan være. Han ber deg imidlertid om å IKKE ta imot kortison, da dette funker så lenge det har bedøvende effekt, men blir 10 ganger verre i etterkant. Her er forslag til øvelser: - nedpress med tau - enhånds press over hodet - kick back - nedpress med v-stang for triceps Kan noe av dette funke?
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Nå har jeg forhørt meg med en bekjent som driver aktivt med fitness, og dette var svaret; han trodde det måtte være tendonitt (senebetennelse) i albuen, kan det stemme? Litt merkelig om ingen har forstått at det var det da, men - uansett. Han anbefaler å gå til naprapat for å finne ut hva det kan være. Han ber deg imidlertid om å IKKE ta imot kortison, da dette funker så lenge det har bedøvende effekt, men blir 10 ganger verre i etterkant. Her er forslag til øvelser: - nedpress med tau - enhånds press over hodet - kick back - nedpress med v-stang for triceps Kan noe av dette funke? ← Jeg har hatt det i sikkert ti år, og smertene kommer KUN under trening. Akkurat nå kan jo en uoppdragen hund ha bidratt litt, også, Jeg skal prøve de øvelsene du foreslo, så kanskje det blir bedre. Og så får jeg snike meg avgårde til legen igjen.
Gjest camillo Skrevet 21. februar 2006 #6 Skrevet 21. februar 2006 Jeg har hatt det i sikkert ti år, og smertene kommer KUN under trening. Men det er vel typisk senebetennelse, det? At smertene bare dukker opp under trening. Og så får jeg snike meg avgårde til legen igjen. ← Hva med å prøve naprapat? Jeg har så utrolig liten tillit til leger.
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2006 #7 Skrevet 21. februar 2006 Men det er vel typisk senebetennelse, det? At smertene bare dukker opp under trening. Hva med å prøve naprapat? Jeg har så utrolig liten tillit til leger. ← Ja, kanskje...Jeg er bare så innmari lat at det som oftest blir med pratet. Men jeg vet det finnes en naprapat her i byen. Akkurat nå bør jeg vel først og fremst komme i gang med trening igjen, dét er en utfordring i seg selv. Det er liksom mer morsomt å holde på med valpen
Gjest camillo Skrevet 21. februar 2006 #8 Skrevet 21. februar 2006 (endret) Ja, kanskje...Jeg er bare så innmari lat at det som oftest blir med pratet. Men jeg vet det finnes en naprapat her i byen. Jeg skal ihvertfall prøve det for nakke og rygg når jeg får råd. Hørt ekstremt mye positivt om det. :-D Akkurat nå bør jeg vel først og fremst komme i gang med trening igjen, dét er en utfordring i seg selv. Det er liksom mer morsomt å holde på med valpen Men hold på med valpen du, snart er den stor, voksen og forutsigbar (eller; mer forutsigbar kanskje, mtp rasen ). Endret 21. februar 2006 av camillo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå