Gå til innhold

Skrive i jobbsøknad at man ønsker å ta mer utdanning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har teknisk fagskole fra før og holder på å ta realfagskurs så jeg kan gå videre på bachelor i ingeniørfag (deltid ved siden av medt mulig jobb) neste høst. Skal søke en stilling som er svært relevant for begge utdanningene, men jeg hadde jo stilt sterkere med bachelor. På den ene siden tenker jeg det teller positivt at jeg ønsker å heve egen kompetanse, og det vitner jo om at jeg har høy arbeidskapasitet. På en annen side kan det kanskje telle negativt at jeg muligens må være borte fra jobb for å delta på samlinger en gang i blant. Hva tenker dere, er det verdt å nevne eller ikke?

Anonymkode: 80615...7ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på noe liknende, bump!

Anonymkode: 64376...2ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva de etterspør i stillingsannonsen. Dersom de spesifikt søker en ingeniør, vil du ikke være kvalifisert før om fem år. Hvis teknisk fagskole derimot er tilstrekkelig, kan det være en fordel å nevne dette under intervjuet. Du nevner at du ønsker å jobbe mest mulig ved siden av studiene, noe som krever tilrettelegging fra arbeidsgiver. Det ville vært en annen situasjon dersom du var i siste året av bachelorstudiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det positivt med ambisjoner om videreutvikling, man ønske jo motiverte arbeidstakere som viser initiativ. Og kompetanseheving er aldri feil, særlig hvis det kommer arbeidsplassen til gode.

Anonymkode: 7ccab...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...