AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #21 Del Skrevet 6. september 2024 Malmfrid skrev (3 timer siden): Men en nevrolog vet godt at det ikke anbefales å sette botox på ammende. Sitat Medikamentet anses som trygt under amming etter nyfødtperioden. Anonymkode: 9eff5...54c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 6. september 2024 #22 Del Skrevet 6. september 2024 Med så sprikende anbefalinger så hadde ikke jeg gjort det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #23 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er litt pussig dette. Folk unngår å spise salami under graviditet, men å sprøyte inn nervegift når man ammer er greit? Anonymkode: 9bd70...e8a Ja, et er pussig dette, hvordan kvinner unngår salami men mange tar kanskje tre vaksiner etterfulgt av heavy bivirkninger. Jeg tror ikke du helt forstår forskjellen på salami og botox? Det er to veldig forskjellige ting, som inntas av kroppen og behandles i kroppen og for fosteret på ganske ulike måter. BTW det går helt FINT å spise salami under amming. Anonymkode: 6c20b...72f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #24 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Men altså, hvorfor har du oppretta flere tråder i det hele tatt når du tydeligvis sitter på svarene? Men altså du må jo ta kontakt med stedet du vurderer å bruke for å høre om de setter botox på ammende, det hjelper ikke at en salong i sauda gjør det hvis ikke du finner en salong der du bor som gjør det. Anonymkode: 71db2...d9d Jeg har ikke noe problem med å finne en salong eller få botox. Hvorfor påstår du at jeg har opprettet flere tråder på dette?.Alt er veldig irrelevant og unødvendig. Føles som å snakke til et tomt skall her. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #25 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke noe problem med å finne en salong eller få botox. Hvorfor påstår du at jeg har opprettet flere tråder på dette?.Alt er veldig irrelevant og unødvendig. Føles som å snakke til et tomt skall her. Anonymkode: 6c20b...72f Men de har jo mye mer kunnskap om teamet enn det folk på kg har, så skjønner ikke hvorfor ikke du snakker med fagfolk om dette. Anonymkode: 71db2...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #26 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anonymkode: 9eff5...54c Dette stemmer. I følge nyere studier så anses det som trygt. Jeg lurer på erfaringer og det er en del her som ikke svarer på spørsmålet. Ikke har erfaringer, ingen kunnskap og bare personlige meninger. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #27 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men de har jo mye mer kunnskap om teamet enn det folk på kg har, så skjønner ikke hvorfor ikke du snakker med fagfolk om dette. Anonymkode: 71db2...d9d Nei, de har ikke mye kunnskap. For de fleste er ikke oppdaterte og de leser ikke studier selv. De fleste klarer ikke å tenke selv en gang. De bare gjentar noen anbefalinger de har lest og vet ikke mer om hva som ligge i det. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #28 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, de har ikke mye kunnskap. For de fleste er ikke oppdaterte og de leser ikke studier selv. De fleste klarer ikke å tenke selv en gang. De bare gjentar noen anbefalinger de har lest og vet ikke mer om hva som ligge i det. Anonymkode: 6c20b...72f Så hvis en på kg sier at hun tok det mens hun ammet så tar du det med god samvittighet, fremfor å høre på fagfolk? Ja du kan unnlate å informere om at ammer, men husk at da fraskriver du salongen alt ansvar, og alt vi være på din kappe. Mest sannsynlig så går det bra, men er du villig til å ta sjansen? Anonymkode: 71db2...d9d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #29 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette var veldig utenfor temaet. Studiene på botox og gravide eller ammende. Handler om hvorvidt det kan påvirke fosteret gjennom morskaken eller gå over i melken. At du har noe personlig i mot Botox generelt det kommer tydelig frem her og er helt ok. Men det er altså ikke dette som er temaet i denne tråden. Anonymkode: 6c20b...72f Hvis Botox fører til Alzheimer, så er det kanskje ikke så bra å utsette barn for det via morsmelken? Det er da ganske innafor tråden. Anonymkode: 0ccb6...236 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #30 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvis Botox fører til Alzheimer, så er det kanskje ikke så bra å utsette barn for det via morsmelken? Det er da ganske innafor tråden. Anonymkode: 0ccb6...236 Poenget er jo det at det ikke går i morsmelken. Les deg opp:) Anonymkode: 6c20b...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #31 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er fornøyd. Tror nok heller ikke det er straffbart å ikke oppgi at man ammer. Kjenner til og med kirurger som kan komme hjem til meg og sette det. Så å få tak i botox er null stress. Anonymkode: 6c20b...72f Hvordan i alle verden handlet dette om å få tak i botox.....? Anonymkode: 64a71...44b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #32 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan i alle verden handlet dette om å få tak i botox.....? Anonymkode: 64a71...44b Det var blant annet du som fremprovosere samtalen tidligere i chatten. Anonymkode: 6c20b...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #33 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Poenget er jo det at det ikke går i morsmelken. Les deg opp:) Anonymkode: 6c20b...72f Ok, så 'du' får bare Alzheimer alene og barnet må bruke sine viktige 40-år på å holde 'deg' med selskap på gamlehjem? Anonymkode: 0ccb6...236 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #34 Del Skrevet 6. september 2024 ...er det forresten Botox som gir sånne nydelige lepper som jeg kan knulle i (as there was no tomorrow, and no pussy for that matter)? https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-advart-ga-blaffen/77458274 Anonymkode: 0ccb6...236 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #35 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ...er det forresten Botox som gir sånne nydelige lepper som jeg kan knulle i (as there was no tomorrow, and no pussy for that matter)? https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-advart-ga-blaffen/77458274 Anonymkode: 0ccb6...236 Nope, man setter ikke botox i leppene. Anonymkode: 71db2...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #36 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ok, så 'du' får bare Alzheimer alene og barnet må bruke sine viktige 40-år på å holde 'deg' med selskap på gamlehjem? Anonymkode: 0ccb6...236 Dette blir for dumt. Er du sjalu på alle som har råd til botox eller noe. Er utrolig mange som får Alzheimer og det finnes utrolig mange grunner i følge alt mulig. Du som stoler så fælt på fagfolk og leger bør jo stole på at det er trygt så lenge det er lovlig på markedet og brukes som medisin. Angående studien, hva slags studie var det og hvor mange deltok? Var det RCT? Anonymkode: 6c20b...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #37 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Så hvis en på kg sier at hun tok det mens hun ammet så tar du det med god samvittighet, fremfor å høre på fagfolk? Ja du kan unnlate å informere om at ammer, men husk at da fraskriver du salongen alt ansvar, og alt vi være på din kappe. Mest sannsynlig så går det bra, men er du villig til å ta sjansen? Anonymkode: 71db2...d9d Nei, jeg har hørt fra både leger og studier at det er trygt. Ja, da får de slippe å ta ansvar på det området. Har tatt det privat før flere ganger hos en dyktig kirurg. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #38 Del Skrevet 9. september 2024 Jeg har tatt botox to ganger mens jeg ammet. Ammer forøvrig fortsatt, og tok botox nå i helga. Første gang var barnet 1,5 år, og jeg skulle bort på jobbreise og fikk derfor ikke ammet på to/tre døgn. Jeg tar botox hos fastlegen (kosmetisk!), og fastlegen har betrygget meg med at botox overhodet ikke går over i morsmelk. Bemerker at det kun gjelder botox som er satt riktig - dvs. ta det hos noen med lang erfaring og medisinsk utdanning. Så lenge du venter i opptil 72 timer så er det absolutt ikke skadelig for barnet😊 Anonymkode: 55284...337 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #39 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg har tatt botox to ganger mens jeg ammet. Ammer forøvrig fortsatt, og tok botox nå i helga. Første gang var barnet 1,5 år, og jeg skulle bort på jobbreise og fikk derfor ikke ammet på to/tre døgn. Jeg tar botox hos fastlegen (kosmetisk!), og fastlegen har betrygget meg med at botox overhodet ikke går over i morsmelk. Bemerker at det kun gjelder botox som er satt riktig - dvs. ta det hos noen med lang erfaring og medisinsk utdanning. Så lenge du venter i opptil 72 timer så er det absolutt ikke skadelig for barnet😊 Anonymkode: 55284...337 Hva er det for slags fastlege som gir botox av kosmetiske årsaker?? Og med de helsekøene og fastlegemangelen og alt.. Sjokkert. Anonymkode: d8f66...538 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2024 #40 Del Skrevet 9. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva er det for slags fastlege som gir botox av kosmetiske årsaker?? Og med de helsekøene og fastlegemangelen og alt.. Sjokkert. Anonymkode: d8f66...538 Fastlegen min driver eget AS på «fritiden», så han tar i mot pasienter på kontoret på helg/kveld. Det er det vel mange fastleger som gjør det. Det er ikke bare kosmetiske sykepleiere som setter «kosmetisk botox»… Anonymkode: 55284...337 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå