AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Del Skrevet 4. september 2024 Er det noen her som har tatt Botox mens de ammet, og som for eksempel har pumpet ut melk eller tatt en kort pause fra amming på grunn av det? Eller er det egentlig ikke nødvendig med noen slik forholdsregel? Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Del Skrevet 4. september 2024 Tror de fleste salonger ikke setter botox på damer som ammer. Anonymkode: 71db2...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Tror de fleste salonger ikke setter botox på damer som ammer. Anonymkode: 71db2...d9d Tror ikke de spør om folk ammer. Jeg har aldri blitt spurt. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Del Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke de spør om folk ammer. Jeg har aldri blitt spurt. Anonymkode: 6c20b...72f Du får som regel et egenerklæring skjema du skal fylle ut. Anonymkode: 71db2...d9d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #5 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 23.05): Tror ikke de spør om folk ammer. Jeg har aldri blitt spurt. Anonymkode: 6c20b...72f Isåfall går du til en shitty salong og burde gå til noen som gjør jobben sin. Anonymkode: 64a71...44b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #6 Del Skrevet 6. september 2024 Hvorfor bruker noen som er så unge at de kan amme botox? Anonymkode: 0ccb6...236 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viola712 Skrevet 6. september 2024 #7 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor bruker noen som er så unge at de kan amme botox? Anonymkode: 0ccb6...236 Botox blir brukt medisinsk mot bla.a. ulike typer hodepinelidelser. Blir satt av nevrologer i et spesielt mønster i panne, tinning, nakke og skuldre for å forebygge bla.a migrene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 6. september 2024 #8 Del Skrevet 6. september 2024 Viola712 skrev (3 minutter siden): Botox blir brukt medisinsk mot bla.a. ulike typer hodepinelidelser. Blir satt av nevrologer i et spesielt mønster i panne, tinning, nakke og skuldre for å forebygge bla.a migrene. Men en nevrolog vet godt at det ikke anbefales å sette botox på ammende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Isåfall går du til en shitty salong og burde gå til noen som gjør jobben sin. Anonymkode: 64a71...44b Jeg er fornøyd. Tror nok heller ikke det er straffbart å ikke oppgi at man ammer. Kjenner til og med kirurger som kan komme hjem til meg og sette det. Så å få tak i botox er null stress. Anonymkode: 6c20b...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #10 Del Skrevet 6. september 2024 Malmfrid skrev (1 time siden): Men en nevrolog vet godt at det ikke anbefales å sette botox på ammende. Skjønner at du ikke leser studier eller kan så mye om botox. Det er utført studier på gravide og ammende uten å finne at dette påvirket fosteret. Nettop fordi at mange også bruker botox medisinsk. Anonymkode: 6c20b...72f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 6. september 2024 #11 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Skjønner at du ikke leser studier eller kan så mye om botox. Det er utført studier på gravide og ammende uten å finne at dette påvirket fosteret. Nettop fordi at mange også bruker botox medisinsk. Anonymkode: 6c20b...72f Det var da voldsomt. Nei, jeg har ikke erfaring med botox heldigvis - men jeg kan lese og i Felleskatalogen anbefales det ikke: Sitat Graviditet og amming Bruk av BOTOX anbefales ikke ved graviditet eller hos kvinner i fruktbar alder som ikke bruker prevensjon, hvis ikke strengt nødvendig. BOTOX anbefales ikke til kvinner som ammer. Snakk med lege eller apotek før du tar dette legemidlet dersom du er gravid eller ammer, tror at du kan være gravid eller planlegger å bli gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #12 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skjønner at du ikke leser studier eller kan så mye om botox. Det er utført studier på gravide og ammende uten å finne at dette påvirket fosteret. Nettop fordi at mange også bruker botox medisinsk. Anonymkode: 6c20b...72f Men altså, hvorfor har du oppretta flere tråder i det hele tatt når du tydeligvis sitter på svarene? Men altså du må jo ta kontakt med stedet du vurderer å bruke for å høre om de setter botox på ammende, det hjelper ikke at en salong i sauda gjør det hvis ikke du finner en salong der du bor som gjør det. Anonymkode: 71db2...d9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #13 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er fornøyd. Tror nok heller ikke det er straffbart å ikke oppgi at man ammer. Kjenner til og med kirurger som kan komme hjem til meg og sette det. Så å få tak i botox er null stress. Anonymkode: 6c20b...72f Neida, men skjer det noe med ungen så står det jo på deg fordi du har unnlatt å oppgi info. Anonymkode: 71db2...d9d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #14 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Neida, men skjer det noe med ungen så står det jo på deg fordi du har unnlatt å oppgi info. Anonymkode: 71db2...d9d Og hvis du kjenner kirurger som setter botox så bør det vel være de du spør om dette istedenfor kg? Anonymkode: 71db2...d9d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #15 Del Skrevet 6. september 2024 Purunge studier viser forbløffende tidlig Alzheimer hos personer som bruker Botox regelmessig. Med det regnes mer enn fem ganger. Markedskrefter hat saksøkt studiene. De vil helt unngå konklusjonen i forskningen. Anonymkode: e427c...1ee 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #16 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Purunge studier viser forbløffende tidlig Alzheimer hos personer som bruker Botox regelmessig. Med det regnes mer enn fem ganger. Markedskrefter hat saksøkt studiene. De vil helt unngå konklusjonen i forskningen. Anonymkode: e427c...1ee Dette var veldig utenfor temaet. Studiene på botox og gravide eller ammende. Handler om hvorvidt det kan påvirke fosteret gjennom morskaken eller gå over i melken. At du har noe personlig i mot Botox generelt det kommer tydelig frem her og er helt ok. Men det er altså ikke dette som er temaet i denne tråden. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #17 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Og hvis du kjenner kirurger som setter botox så bør det vel være de du spør om dette istedenfor kg? Anonymkode: 71db2...d9d Jeg spør om personlige erfaringer og velger fint selv å spørre her inne. Men jeg kan ikke helt forstå hva du gjør i denne tråden som har så lite erfaring og lite kunnskap. Anonymkode: 6c20b...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #18 Del Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spør om personlige erfaringer og velger fint selv å spørre her inne. Men jeg kan ikke helt forstå hva du gjør i denne tråden som har så lite erfaring og lite kunnskap. Anonymkode: 6c20b...72f Morsom du. Anonymkode: 71db2...d9d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #19 Del Skrevet 6. september 2024 Det er litt pussig dette. Folk unngår å spise salami under graviditet, men å sprøyte inn nervegift når man ammer er greit? Anonymkode: 9bd70...e8a 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #20 Del Skrevet 6. september 2024 Malmfrid skrev (1 time siden): Det var da voldsomt. Nei, jeg har ikke erfaring med botox heldigvis - men jeg kan lese og i Felleskatalogen anbefales det ikke: Nei det anbefales ikke, ikke noe nytt. Er ganske mye som ikke anbefales. Paracet anbefales heller ikke for gravide. Ikke et glass alkohol for ammende heller selvom det regnes som trygt da veldig ubetydelige lave konsentrasjoner går over i melken. Det anbefales alltid forsiktighet. Anonymkode: 6c20b...72f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå