Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er veldig sjalu på min homofile venn. Han skjønner at det ikke er noe romantisk eller seksuelt, men takler ikke at jeg har et nært forhold med en annen mann. Jeg har prøvd å forsikre ham alt jeg kan at det er han som er mannen i mitt liv, men vi krangler jevnlig.

Nå sier han at han vil begynne å henge med eksen sin igjen, så han også har en venn av det motsatte kjønn. Jeg synes det er noe helt annet.

Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: fdcfd...ce5

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde sagt at det var en kjempegod idé og avsluttet forholdet. 
Mannen i mitt liv stoler på meg.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Er det du som har skrevet om dette tidligere? Tja, jeg kan forstå mannen din til en viss grad her. Forstår at han syns det er ubehagelig at du tilbringer mye tid og har et så nært vennskap til en annen mann. Uavhengig av legning. 

• Nyttig 2
Skrevet

Deler du mye om privatlivet ditt og andre nære ting med den vennen din enn med mannen din ? 
Om så er så har du svaret på hvorfor han ikke liker dette vennskapet 

Anonymkode: 83f5b...078

• Liker 2
Skrevet

Ikke ha et forhold med noen som er så sjalu. Dette kommer bare til å bli verre. 

Anonymkode: 623b3...733

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hannah80 skrev (58 minutter siden):

Er det du som har skrevet om dette tidligere? Tja, jeg kan forstå mannen din til en viss grad her. Forstår at han syns det er ubehagelig at du tilbringer mye tid og har et så nært vennskap til en annen mann. Uavhengig av legning. 

Du er lesbisk. Synes du det er ubehagelig at din partner har venninner? Man kan da ikke være så sjalu, særlig når denne vennen aldri vil ha noen seksuell interesse for TS.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er av typen som synes det er helt ok om mannen har kontakt med ekser.

Men ville tvilt veldig på hans motiver hvis han ikke tålte at jeg har en mannlig venn. Da ilegger han jo tydeligvis vennskap med det motsatte kjønn følelser og handlinger jeg ikke legger i det.

• Liker 6
Skrevet

Jeg måtte komme med sånne kommenterer til eksen min som ALDRI forstod min side av saken. Kjæresten din prøver vel bare å bevise et poeng? Du føler det er ukomfortabelt, ikke sant? Tenk hvordan han føler det❤️

Anonymkode: d8892...2d2

• Liker 2
Skrevet

La han være sjalu da, han er gal!  

Anonymkode: eb99a...b9b

• Liker 4
Skrevet

Dersom han var venner med eksen, og det var naturlig å være med henne, hadde ikke det nødvendigvis vært et problem for meg. Poenget her er jo at han tydeligvis ikke gjør det, men bruker henne som trussel for å ødelegge et vennskap du har på ekte. Denne måten å resonnerer på er ikke normalt hos voksne, modne mennesker. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg måtte komme med sånne kommenterer til eksen min som ALDRI forstod min side av saken. Kjæresten din prøver vel bare å bevise et poeng? Du føler det er ukomfortabelt, ikke sant? Tenk hvordan han føler det❤️

Det synes jeg var stygt gjort av deg.

Det er ikke greit å isolere kjæresten sin fra venner pga. ubegrunnet sjalusi.

Gjest winterchild
Skrevet

Varför vill man hänga med någon man var i ett förhållande med innan.. det är ju inte samma sak som mellan dig och din vän, ni har ju aldrig varit tillsammans! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Nei, dette er ikke det samme. Følelsesmessig manipulering er ikke greit heller. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du fortsatt sammen med han? Hørte til og med på Radio Norge i dag, hvor det ble diskutert. Spørsmålet var til slutt «hvem hadde du valgt, venninnene dine eller dama?» ENSTEMIG uten en tenke pause var, «venninner så klart». det var utgangspunkt i damer som ikke tålte at kjæresten hadde venner av begge kjønn. 
Du har en bestevenn som har stått med deg i tykt og tynt, over mange år. Han er i tillegg homofil, men om han ikke var det? Hadde valgt vennen min, uten å ofre det en tanke. Hvem av disse to, tror du ønsker deg mest godt? 

Anonymkode: ad6e3...d25

• Nyttig 1
Skrevet

Hmm. Jeg reiser på helgeturer alene med og overnatter hjemme hos min homofile kompis. Mannen min er minst like komfortabel med det som med mine venninner. 

Spørsmålet er jo om det er potensial for noe romantisk. Det kunne aldri blitt noe mellom meg og min homofile bestekamerat. Ingen av oss ville vært interessert, rollene er avklarte. Jeg er bestevenninne eller "faghag" for å si det litt sleivete. 

Mannen min føler seg ikke truet av det.

Er din mann generelt utrygg og sjalu? Eller har han noen grunn til å tro at det kan være noe mellom deg og kompisen?

Anonymkode: 221a5...d73

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hva hadde dere gjort?

Hadde sagt: kos deg med eksen. Nå er du eksen min. 

Anonymkode: 83efd...cf4

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Samboeren min er veldig sjalu på min homofile venn. Han skjønner at det ikke er noe romantisk eller seksuelt, men takler ikke at jeg har et nært forhold med en annen mann. Jeg har prøvd å forsikre ham alt jeg kan at det er han som er mannen i mitt liv, men vi krangler jevnlig.

Nå sier han at han vil begynne å henge med eksen sin igjen, så han også har en venn av det motsatte kjønn. Jeg synes det er noe helt annet.

Hva hadde dere gjort?

Så det er sånn han vil ha det? Personer han har hatt sex med er det samme som en homofil venn for en jente? Da sier du bare "greit, jeg kan også begynne å henge med folk jeg har hatt et seksuelt forhold til, om det er sånn du vil ha det. Da kjører vi i gang!"  Og så gjør du det. Kontakter gamle ekser eller bekjente du har hatt romantiske forhold til, og spør om de vil treffes for en kaffe og hyggelig prat osv. 

Anonymkode: 61f00...d2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor er du fortsatt sammen med han? Hørte til og med på Radio Norge i dag, hvor det ble diskutert. Spørsmålet var til slutt «hvem hadde du valgt, venninnene dine eller dama?» ENSTEMIG uten en tenke pause var, «venninner så klart». det var utgangspunkt i damer som ikke tålte at kjæresten hadde venner av begge kjønn. 
Du har en bestevenn som har stått med deg i tykt og tynt, over mange år. Han er i tillegg homofil, men om han ikke var det? Hadde valgt vennen min, uten å ofre det en tanke. Hvem av disse to, tror du ønsker deg mest godt? 

🤣🤣  Du må være 15 år du eller?

Har man en mann, en partner i livet sitt så kommer denne partneren foran alt og alle!

Din partner i livet.

En venn kan vare livet ut ja, men det er da virkelig ikke det samme☺️

Anonymkode: ddc7e...f11

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har man en mann, en partner i livet sitt så kommer denne partneren foran alt og alle!

Din partner i livet.

Vi får være enige om å være uenige. Jeg er veldig glad for at min mann har venner utenom meg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Din partner i livet.

Så klart skal en GOD partner komme foran andre, men ikke en kjæreste som vil at du skal bryte livslange vennskap. Er du 15 år eller? Oppfordrer folk til å holde sammen med kontrollerende partnere og gjøre dem til lags med å skilles fra venner og til slutt bli isolert? Farlig farlig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...