AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Det begynte i fjor vår og holdt på til høsten. Så lang pause til januar i år. Fra januar til i sommer så var hetetoktene ekstreme. Både natt og dag. Ca 30-40 pr dag. Utrolig slitsomt. Nå er de mildere og gått ned til 2-10 pr dag som er mye bedre. Er dette snart over nå? Eller vil det komme nye og fæle perioder? Er dette bare en periode før det virkelig smeller til? Andre med erfaring her? Anonymkode: 91c2a...5c6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #2 Skrevet 5. september 2024 Hvor gammel er du? Kvinne eller mann? Har du noen sykdommer? Gravid? Ammende? Umulig å svare på spørsmålene dine uten å vite mer om deg..... Anonymkode: 94592...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #3 Skrevet 5. september 2024 Det er umulig å si. Hormonene dine følger ikke lenger en stabil syklus, så hva som helst kan skje. Jeg har egentlig det motsatte problemet: nok østrogen, men for lite progesteron, men til og med her svinger det såpass at jeg innimellom kan få litt hetetokter. Har du forsøkt hormonterapi? Om ikke ville jeg absolutt kommet meg til en gynekolog. Jeg har fått en ny og bedre hverdag ved å tilføre de hormonene kroppen produserer for lite av. Anonymkode: 7ee23...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 Var slik hos meg også, ganske likt, roet seg for hvert år, men kan fortsatt bli «heit» ikke så ofte og ikke så ille. Ca ca 8 år siden 😏 Anonymkode: 08411...ae5
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 Er 45 gammel. Ikke mens på 3 år. Brukt femarelle, men sluttet nå. I 6 mnd var det virkelig ille, jeg sov maks 2 timer pr natt. Håper det ikke blir verre fra desember igjen. Anonymkode: 91c2a...5c6
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er 45 gammel. Ikke mens på 3 år. Brukt femarelle, men sluttet nå. I 6 mnd var det virkelig ille, jeg sov maks 2 timer pr natt. Håper det ikke blir verre fra desember igjen. Anonymkode: 91c2a...5c6 har du vært hos legen og sjekket deg? Den vanligste blodprøven er FSH (follikkelstimulerende hormon) Anonymkode: 862b5...469
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Skrevet 5. september 2024 Er 47, sliter som fy. Mensen enda, men tror jeg vil dø blodfattig om dette fortsetter. Hetetokter som kommer som lyn fra klar himmel og Bare tull med meg på natterstid. Anonymkode: 89bc3...baa 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Er 47, sliter som fy. Mensen enda, men tror jeg vil dø blodfattig om dette fortsetter. Hetetokter som kommer som lyn fra klar himmel og Bare tull med meg på natterstid. Anonymkode: 89bc3...baa Har du vært hos gynekolog? Du kan få resept på cyklokapron som reduserer blødningen kraftig, og om blødningene kommer av lavt progesteron kan du bruke provera syklisk eller få satt inn hormonspiral. Anonymkode: 7ee23...aa7 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #9 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): har du vært hos legen og sjekket deg? Den vanligste blodprøven er FSH (follikkelstimulerende hormon) Anonymkode: 862b5...469 Ja, har tatt blodprøver som viste normale verdier ergo ingen hjelp. Anonymkode: 91c2a...5c6
Sneips Skrevet 6. september 2024 #10 Skrevet 6. september 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, har tatt blodprøver som viste normale verdier ergo ingen hjelp. Anonymkode: 91c2a...5c6 De prøvene er ingen vits med mindre man tar mange, på ulike stadier i syklus ettesom hormonene svinger for mye nå. Gå til gynekolog og få ordentlig hjelp. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå