AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Lurer på hvor ofte dere tok blodprøver ved oppstart av Imurel/Azatioprin? Spesialisten sa ca. annenhver uke/hver 14.dag, men jeg leser på Felleskatalogen at man egentlig skal gjøre det ukentlig helt i starten. Det blir fastlegen som skal følge opp, og tenkte å bestille legetime til første oppfølging med blodprøvetaking. Så lurer på om det blir litt for lenge å vente med første time om ca. 2 uker? Jeg skal begynne på en noe lavere dose de første ukene, 50 mg før jeg øker til 100 mg. Tenker å starte opp i morgen. Må også få tatt en gjennomgang med fastlege om hva slags vaksiner jeg skal friske opp/ta. Anonymkode: d3a9b...f80
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lurer på hvor ofte dere tok blodprøver ved oppstart av Imurel/Azatioprin? Spesialisten sa ca. annenhver uke/hver 14.dag, men jeg leser på Felleskatalogen at man egentlig skal gjøre det ukentlig helt i starten. Det blir fastlegen som skal følge opp, og tenkte å bestille legetime til første oppfølging med blodprøvetaking. Så lurer på om det blir litt for lenge å vente med første time om ca. 2 uker? Jeg skal begynne på en noe lavere dose de første ukene, 50 mg før jeg øker til 100 mg. Tenker å starte opp i morgen. Må også få tatt en gjennomgang med fastlege om hva slags vaksiner jeg skal friske opp/ta. Anonymkode: d3a9b...f80 Usikker på det du spør om, men jeg går også på immundempende medisiner, har prøvd litt ulike typer, men ikke Imurel. Det jeg ville si, var at jeg hadde ville høre med legen (kanskje helst spesialisten du har fått Imurel av) om du bør ta vaksiner før oppstart på Imurel. Anbefaler derfor at du tar en tlf og forhører deg om dette før du begynner😊 Anonymkode: 5eb02...189
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå