AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Hva kan dette skyldes? Fastlegen sier det er psykisk og ikke somatisk. Det føles som jeg er i en konstant lsd trip altså en hallusinogen trip eller noe sånt. Verden er forvirrende og verden og ting bølger seg og virker uekte, jeg kan ikke forstå hva som er ekte. Står å ser utover å forstår ingenting. Jeg kan ikke forstå at trærne er ekte. Jeg blir bare stående med åpen munn helt forvirret. Det er ingen som vet hva det skyldes og ingen hjelp å få. Det har vært slik siden jeg var 16år så i mange år. Anonymkode: 16f4e...7f8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Det er sånn 24/7, men noen perioder av livet er det litt bedre mens andre perioder mye verre. Anonymkode: 16f4e...7f8
Rainstorm2.0 Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Dette høres jo veldig ubehagelig ut. Hva er det som gjør at det er bedre i perioder og verre i andre? Kanskje med å identifisere hva som påvirker det så kan du legge til rette for at det skal bli bedre jevnt over. Er det en form for depersonalisering/derealisasjon? Eller er det mer psykotiske synshallusinasjoner tror du? Uansett kan det jo tenkes at stress påvirker det, og at å roe ned med grunningsøvelser og lignende kan hjelpe.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 Høres ut som dissosiasjon. Det du beskriver her er depersonalisering/derealisasjon. Har du ikke blitt tilbudt terapi for dette? Skal være mulig. Uansett er det ikke enkelt og leve slik. Har hatt noen episoder med dette selv, og det kan være veldig skummelt og forvirrende. Anonymkode: 0ab48...881 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Høres ut som en psykose. Schizofreni? Ikke blitt utredet? Anonymkode: d5f61...cb5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 Høres ut som dissosiasjon eller psykose. Prøv å oppsøke hjelp, det høres vondt ut❤️ Anonymkode: 25a57...b25
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #7 Skrevet 5. september 2024 Synes det høres ut som derealisering/depersonalisering. Det beste du kan gjøre er å ikke tenke på det😅 Det tok meg rundt 5 år fra første gangs derealisering til det begynte så smått å gå over. Det var noen jævlige år. Har lært meg til å ikke tenke på det, og da kommer det ikke så sterkt. Er ikke helt symptomfri enda, men jeg klarer å leve nokså normalt nå. Er vel rundt 7-8 år siden start nå. Rusutløst. Anonymkode: c0609...cee
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #8 Skrevet 5. september 2024 Husker du hva som skjedde når dette oppsto? Hadde du tatt psykedelika? Anonymkode: 5dca2...d93 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #9 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (På 5.9.2024 den 11.11): Husker du hva som skjedde når dette oppsto? Hadde du tatt psykedelika? Anonymkode: 5dca2...d93 Har aldri tatt noe annet enn muskatnøtt 2 ganger som tidlig tenåring. Men dette forvirringen kom faktisk før jeg tok dette (årsaken til at jeg ville prøve ut muskat var jo fordi jeg hadde det dårlig psykisk fra før av). Så jeg har tenkt mye på dette og kommet til at årsaken ikke er rus, siden forvirringen kom mye før. Anonymkode: 16f4e...7f8
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #10 Skrevet 11. september 2024 Mindfullness....være til stedet, prøvd slike ting? Anonymkode: 87fc4...4e5
AnonymBruker Skrevet 11. september 2024 #11 Skrevet 11. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 19.26): Hva kan dette skyldes? Fastlegen sier det er psykisk og ikke somatisk. Det føles som jeg er i en konstant lsd trip altså en hallusinogen trip eller noe sånt. Verden er forvirrende og verden og ting bølger seg og virker uekte, jeg kan ikke forstå hva som er ekte. Står å ser utover å forstår ingenting. Jeg kan ikke forstå at trærne er ekte. Jeg blir bare stående med åpen munn helt forvirret. Det er ingen som vet hva det skyldes og ingen hjelp å få. Det har vært slik siden jeg var 16år så i mange år. Anonymkode: 16f4e...7f8 Epilepsi kan og gi slik følelse. Hadde krevd eeg og mr Anonymkode: f500b...704
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå