male32 Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Føst: Jeg er autist, har sosial angst og kompleks PTSD. Jeg har opplevd flere ganger at betjening på Vitusapotek er sur mot meg. Forrige gang skulle jeg kjøpe 1 håndsåpe og 1 håndkrem. 2 for 1 tilbud. Jeg fant produktene i hylla og tok de med til kassen. Sa hei uten å få svar. Satt varene på disken og ventet mens den unge kvinnen stirret rett ut i lufta og latet som hun ikke så meg. Jeg sa at jeg skulle betale for dette. Hun begynte da å scanne varene. Måtte si at det var på tilbud og hun ordnet da slik at jeg betalte kun for 1. Betalte, pakket varene i sekken min og gikk. Ikke et ord, ikke en avsluttende hilsen. Følte meg virkelig uønsket der, slik jeg ofte gjør overalt. Tankene om at alle hater meg kommer tilbake. At jeg ser rar og dum ut og lignende. 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Det er jo den ansatte som har et problem, ikke du. Anonymkode: 527f3...f59 33 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Veldig mange i butikker, apotek osv er dårlig på det. Der er ikke deg som er problemet, men de. Du får bare smile litt ekstra neste gang å håpe du gjør dagen til personen bittelitt bedre. Anonymkode: eb69e...d46 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 Det er sikkert bare mye som skjer i august. Jeg ville aldri tenkt at folk på apoteket hatet meg bare fordi de ikke var oppmerksom eller glemte et tilbud. Anonymkode: 6ce80...7e1 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Hun vet ikke at du trenger mer enn andre kunder, du vet ikke at hun knapt nok fungerer på jobb i det øyeblikket av en eller annen grunn. Menskramper, tissatrengt, fikk nettop beskjed om at noen er død, hangover eller bare lite søvn. Folk i serviceyrker ser så mange mennesker gjennom arbeidsdagen at det eneste som er rimelig sikkert er at det ikke handla om deg ts. Anonymkode: 97502...44a 20
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 Jeg skjønner litt hva du mener. Er autist selv og synes også ofte å befinne meg i lignende situasjoner. Jeg vet ikke om jeg mistolker situasjonen og at de ikke egentlig er sure, kanskje bare opptatt. Det oppleves veldig ubehagelig. Noen ganger har jeg sagt rett ut, særlig på «helsesteder» som apotek eller skranke på furst eller hos kiropraktor, at jeg er autist og at jeg beklager hvis jeg har misforstått situasjonen. Da pleier de å våkne litt og bli mye hyggeligere Det er ikke deg de er sure på, det er bare en eller annen situasjon som vi ikke hekt forstår. Anonymkode: 211f6...6ff 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Skrevet 4. september 2024 Elendig service. På mitt apotek sier de god dag. Spør om det er noe de kan hjelpe meg med, evt prøver å selge meg flere varer, og de sier ha en fin dag. Burde være et minimum i en butikk. TS, dette hadde nok ingenting med deg å gjøre. Bare en ansatt som ikke passet i yrket sitt. Anonymkode: c33b9...52f 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Skrevet 4. september 2024 Du oppførte deg helt normalt og høflig og ordentlig, Ts! ❤️ Den ansatte, derimot, gjorde ikke det. Det er ikke ofte jeg opplever lignende, men det skjer av og til. Jeg går gjerne til en av de andre ansatte, eller sjefen, om denne er på jobb - og så forteller jeg rolig og saklig at hvis de ønsker kunder videre, så må også den ene ansatte begynne å gjøre jobben sin. Eller, jeg går bare rett ut uten å kjøpe varene, lar varene stå igjen. Noen ganger har jeg gått til butikksjef en annen dag, fortalt at jeg valgte å ikke handle fordi ansatt X oppførte seg så uhøflig. Samme gjør jeg om en ansatt ser at jeg kommer inn, og så bare ignorerer meg og heller surfer på mobil. Jeg har funnet ut at jeg ikke lenger gidder finne meg i slikt, og noen bør faktisk bidra til at udugelige ansatte begynner å lære hva som skal til for å gjøre en jobb og få lønn. Og ikke minst - jeg ønsker at lokale butikker skal bestå, og det gjør de ikke om folk slutter å handle der fordi de ansatte ikke gjør jobben sin. Du er helt normal, Ts, det er ikke noe galt med deg! ❤️ Anonymkode: 7547d...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Skrevet 4. september 2024 Det er sikkert diagnosene dine som gjør at du overtenker dette? Jeg møter stadig vekk uinteresserte og uhøflige ansatte i butikker og andre serviceyrker (helsesekretærene hos fastlegen min, for eksempel, oh lord!), men jeg blir jo ikke såret av det. Ei heller tar jeg det personlig. De fleste av oss bryr oss ikke i det hele tatt. Prøv å tenke at det ikke har noe med deg å gjøre? Anonymkode: e2b85...bc1 10 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #10 Skrevet 4. september 2024 Det er de ansatte som er problemet her. Hadde jeg vært deg ville jeg funnet mailadressen eller Facebooksiden til den aktuelle apoteket og så sende de en melding der du forteller om den dårlige servicen du fikk. Anonymkode: 49fe5...e67 2
Minitroll Skrevet 4. september 2024 #11 Skrevet 4. september 2024 Skulle ønske de var sånn på mitt apotek. Her gir de meg alltid masse «gode råd» og prøver nesten alltid å få meg til å kjøpe noe annet enn det jeg skal ha eller større pakninger. Jeg må alltid takke høflig nei, da jeg har bestemt meg for hva jeg vil ha og nekter veiledning. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #12 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller, jeg går bare rett ut uten å kjøpe varene, lar varene stå igjen. Anonymkode: 7547d...8b8 HAHAHA! Ingen bryr seg, jeg lover😆 Sånne kunder som liksom skal "sette på plass" butikkansatte eller markere sin misnøye på teite måter..herregud så pinlig🥴 Anonymkode: 216da...324 10 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #13 Skrevet 4. september 2024 Jeg hadde også blitt satt ut av det der, men her var det hun som manglet folkeskikk og service. Det var ingenting galt med deg. Lei meg for at du ofte opplever slikt, sånn skal det ikke være♥️ Anonymkode: 3335c...4b0 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #14 Skrevet 4. september 2024 Som andre sier; dette handler ikke om deg. Det at du føler de er sure på deg har nok med autismediagnosen din å gjøre. Du tolker det som at dette er rettet mot deg. Men, du skal vite at når folk bak kassa/skranken oppfører seg slik, så har det absolutt ingenting med kunden å gjøre. Det er forventet at folk i salgsyrker og serviceyrker alltid er blide, vennlige og serviceinnstilt. Det skal mye til å ha en personlighet som passer 100% i det yrket, i tillegg til at folk kan være slitne, småsyke, distrahert eller ha en dårlig dag. Man kan aldri vite sikkert hva som er grunnen til dårlig humør hos den bak disken, men det som er sikkert er at dette ikke handlet om deg. Anonymkode: ce03f...0dd 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #15 Skrevet 4. september 2024 For enkelte mennesker så koster det for mye å være hyggelig og smile. Selv om en har en dårlig dag så går det an å si hei . Denne selvopptattheten sprer seg utover landet … det er ingen som bryr seg om å strekke ut en hånd når noen trenger hjelp eller tilby seg å hjelpe Anonymkode: b32a9...f89 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #16 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): HAHAHA! Ingen bryr seg, jeg lover😆 Sånne kunder som liksom skal "sette på plass" butikkansatte eller markere sin misnøye på teite måter..herregud så pinlig🥴 Anonymkode: 216da...324 Og jeg garanterer deg at sjefene til disse giddaslause udugelige ansatte, de bryr seg når de innser at de går glipp av en rekke salg. Spesielt når det kommer frem at det er mange andre som har samme erfaring med samme ansatte. Men, det er tydelig stor forskjell på hvilken arbeidsmoral folk har. Om ingen sier fra, så blir disse unge ansatte udugelige arbeidstakere videre i livet også, fordi de aldri lærer å ta ansvar, ikke greier å reflektere over egen rolle. Skal sies at jeg også gjør det stikk motsatte - jeg roser de som fortjener ros. Jeg roer eller støtter de som man ser er usikker eller uerfarne. Bare to dager siden stoppet en ungdom meg på gata og takket for at jeg hadde vært så tålmodig da hun var helt fersk i jobben og brukte veldig lang tid på å finne ut av ting, og at jeg også støttet neste gang og fortalte at jeg så at hun hadde lært mye mer enn forrige gang jeg var innom - og jeg roste henne sist jeg var innom fordi hun da var blitt veldig god i det som faktisk er litt komplisert. Hun stoppet meg på gata og sa at det hadde hjulpet henne, at det fikk henne til å føle seg roligere, stolte mer på seg selv, og at det ikke var så farlig å gjøre feil så lenge hun tok seg tid til å lære av det. Anonymkode: 7547d...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #17 Skrevet 4. september 2024 Du oppførte deg fint, TS. Men det er nok av kunder som oppfører seg ufyselig mot butikkansatte og servitører (og andre i serviceyrker). Du var nok uheldig denne gangen. Synd det blir sånn. Anonymkode: ab52e...3ac
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #18 Skrevet 4. september 2024 Du oppførte deg helt riktig i denne situasjonen, så prøv å ikke tenk mer på det. Man treffe uhøflige mennesker overalt, også i serviceyrker. Jeg tror ikke dere treffer de oftere, men siden du allerede er usikker i situasjonen legger du ekstra merke til det. Jeg ville bare tenkt, hun var uhøflig ( eller kanskje knapt tenkt over det), og gått videre med dagen. Du derimot tenker på det, pga du lurer på om du har gjort noe feil 😊 og det har du ikke. Anonymkode: f3a0b...a39 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Veldig mange i butikker, apotek osv er dårlig på det. Der er ikke deg som er problemet, men de. Du får bare smile litt ekstra neste gang å håpe du gjør dagen til personen bittelitt bedre. Anonymkode: eb69e...d46 Jeg pleier å smile veldig mye ekstra til sånne folk, og ønsker de en fin dag videre. De svetter til når jeg gjør det, det virker som de våkner opp av en fjern døs. Ts, de hater jobben sin, og ønsker seg 100 mil bort fra den plassen. Det er ikke du som er problemet her, det er definitivt dem som jobber der❤️ Anonymkode: 206f8...8ec 1
Mezzosoprena Skrevet 4. september 2024 #20 Skrevet 4. september 2024 male32 skrev (2 timer siden): Føst: Jeg er autist, har sosial angst og kompleks PTSD. Jeg har opplevd flere ganger at betjening på Vitusapotek er sur mot meg. Forrige gang skulle jeg kjøpe 1 håndsåpe og 1 håndkrem. 2 for 1 tilbud. Jeg fant produktene i hylla og tok de med til kassen. Sa hei uten å få svar. Satt varene på disken og ventet mens den unge kvinnen stirret rett ut i lufta og latet som hun ikke så meg. Jeg sa at jeg skulle betale for dette. Hun begynte da å scanne varene. Måtte si at det var på tilbud og hun ordnet da slik at jeg betalte kun for 1. Betalte, pakket varene i sekken min og gikk. Ikke et ord, ikke en avsluttende hilsen. Følte meg virkelig uønsket der, slik jeg ofte gjør overalt. Tankene om at alle hater meg kommer tilbake. At jeg ser rar og dum ut og lignende. Elendig kundeservice fra den ansatte, men du kan virkelig ikke ta det personlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå