AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Jeg har ikke telling på hvor mye jeg har stilt opp for andre. Blir liksom bare nedprioritert likevel. Har venner som har familie, og har selv barn. Og jeg setter av tid til vennene mine. Men opplever at de ikke gjør det samme. Det er alltid noe annet som kommer først, og så flyr… årene egentlig. Hva gjør man? Jeg syns det er vanskelig å finne nye venner, de er mest interessert i starten.. er det menn vil de ofte egentlig bare ha sex…. What to do? Anonymkode: 43dcf...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Jeg er en som ikke setter av tid til venner. Dagene går til jobb og ettermiddagene og helgene til mann/barn. Det hender innimellom at jeg møter venner, men jeg trenger mye hvile, er introvert og a-menneske som legger meg tidlig. Jeg bruker opp det jeg har av sosial kapasitet på jobb og trives aller best med nærmeste familie. Er det noe spesielt så stiller jeg alltid opp, men jeg har ikke kapasitet og energi til å sette av så mye tid til venner. Jeg tar sjeldent initiativ, men prøver å bli med når andre gjør det. Pandemien var drømmescenarioet mitt der jeg kunne isolere meg med familien uten at noen stilte spørsmålstegn ved det. Anonymkode: 6c329...e9b 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Jeg var sånn før. At jeg bare var med mannen og familien. Men det ble liksom veldig ensformig😊 Da det ble slutt med eksen hadde jeg plutselig ingen omganskrets heller oppdaget jeg… Anonymkode: 43dcf...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 Jeg er og den som tar initiativ, og ingen andre gjør det. Har endt med å slutte å kontakte de fleste. Har ei venninne som jeg holder på å fade ut nå for hun klarer aldri å plukke opp telefonen og ta initiativ til å finne på noe hyggelig, men forventer at jeg skal komme med ideene så skal hun si ja eller nei. Treffer jeg på henne i byen ja daa kan hun foreslå å sitte på kafe da, enda jeg har andre planer hele dagen. Har noen ganger sagt ja kun fordi det er sjelden hun tar initiativ til noe som helst igrunn. Mot meg. Mens andre mennesker derimot, der er det initiativ i fleng. Følte til slutt at jeg var god å ha i tilfelle hun trengte sjåfør. Anonymkode: c3c80...b8b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Mange kvinner er ikke interessert i å pleie vennskap med venninnene sine. De vil helst bare være sammen med mannen/kjæresten sin. Så når forholdet tar slutt og de er alene er de plutselig interessert i å ha kontakt. Jeg vet hvordan du har det ang. det å bli kjent med noen i starten og interessen. Da er det initiativ fra begge parter og man treffes. Man har inntrykk av at personen har lyst å være sammen med deg og man har det trivelig, men så dabber det av. De finner andre som de heller henger med og man er tilbake til start. Jeg har opplevd det flere ganger. Jeg vet ikke hvordan man skal endre det. Anonymkode: 726eb...ed0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg var sånn før. At jeg bare var med mannen og familien. Men det ble liksom veldig ensformig😊 Da det ble slutt med eksen hadde jeg plutselig ingen omganskrets heller oppdaget jeg… Anonymkode: 43dcf...ca1 Man må finne venner i samme livssituasjon (eller hvertfall som ønsker å leve i samme livssituasjon). Som ung med samboer kunne jeg ha nære single venninner som fordi jeg trivdes med singellivet (fester nærmest hver helg, jevnlige jentekvelder/turer osv). Men etter noen år ble den livsstilen mindre og mindre interessant, så da har jeg slitt med å holde kontakt med single venner. Og etter jeg fikk barn er det nesten umulig, ikke fordi jeg ikke kan sette av tid, men fordi vi ikke har det samme vi ønsker å bruke tid på sammen, og fordi det skal mye til at jeg vil prioritere tid borte fra barna hver eneste uke, dermed blir det jo sjeldent. Om det blir slutt med samboer får jeg få meg nye hobbyer og ny omgangskrets, eller ta opp tråden med andre jeg kjenner i samme situasjon. Og går det ikke trives jeg fint i eget selskap også Anonymkode: 42d37...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #7 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 22.28): Jeg er og den som tar initiativ, og ingen andre gjør det. Har endt med å slutte å kontakte de fleste. Har ei venninne som jeg holder på å fade ut nå for hun klarer aldri å plukke opp telefonen og ta initiativ til å finne på noe hyggelig, men forventer at jeg skal komme med ideene så skal hun si ja eller nei. Treffer jeg på henne i byen ja daa kan hun foreslå å sitte på kafe da, enda jeg har andre planer hele dagen. Har noen ganger sagt ja kun fordi det er sjelden hun tar initiativ til noe som helst igrunn. Mot meg. Mens andre mennesker derimot, der er det initiativ i fleng. Følte til slutt at jeg var god å ha i tilfelle hun trengte sjåfør. Anonymkode: c3c80...b8b Dette har jeg og opplevd faktisk. God å ha i senga eller god sjåfør. Hehe. Jeg dro ikke slutningen før det hadde gått en god stund da selvfølgelig. Men… den dagen jeg virkelig trengte en skulder og noen å snakke med så fikk jeg beskjed om at «nu skal æ og samboer ha spillekveld» … Helga etter ville samme person ha sex.. hehe.. nei takk sa jeg… Men jeg satt faktisk å ventet litt bare for å sjekke om hen faktisk dukket opp men.. 😂👏 Nope Men dette har selvfølgelig skjedd mange ganger og over en lengre periode… da gidder man ikke ta initiativ til slutt. Man blir liksom en slags person folk har i reserve, hvis noe annet gøy ikke skjer Anonymkode: 43dcf...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #8 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 22.34): Mange kvinner er ikke interessert i å pleie vennskap med venninnene sine. De vil helst bare være sammen med mannen/kjæresten sin. Så når forholdet tar slutt og de er alene er de plutselig interessert i å ha kontakt. Jeg vet hvordan du har det ang. det å bli kjent med noen i starten og interessen. Da er det initiativ fra begge parter og man treffes. Man har inntrykk av at personen har lyst å være sammen med deg og man har det trivelig, men så dabber det av. De finner andre som de heller henger med og man er tilbake til start. Jeg har opplevd det flere ganger. Jeg vet ikke hvordan man skal endre det. Anonymkode: 726eb...ed0 Vel, du kunne vært vennen min, for vi tenker jo likt om dette, og det er hjertesaken min🥰 Anonymkode: 43dcf...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #9 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 21.59): Jeg var sånn før. At jeg bare var med mannen og familien. Men det ble liksom veldig ensformig😊 Da det ble slutt med eksen hadde jeg plutselig ingen omganskrets heller oppdaget jeg… Anonymkode: 43dcf...ca1 Ja det er jo en fare. Nå har jeg aldri vært så privilegert at jeg har mange venner. Men jeg har også derfor, av samme grunn, klenget fælt på kjæresten. Men jeg har alltid hatt et ønske om å få delta mer Anonymkode: 43dcf...ca1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #10 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vel, du kunne vært vennen min, for vi tenker jo likt om dette, og det er hjertesaken min🥰 Anonymkode: 43dcf...ca1 Benytt muligheten, hvis dere begge vil det. Prøv å få kontakt (f.eks. med hjelp fra modsene) Anonymkode: e723d...58d
AnonymBruker Skrevet 22. september 2024 #11 Skrevet 22. september 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Benytt muligheten, hvis dere begge vil det. Prøv å få kontakt (f.eks. med hjelp fra modsene) Anonymkode: e723d...58d Modsene? 😂 Anonymkode: 43dcf...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå