Gå til innhold

Gi en gave til fastlegen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig ved svært god hjelp fra fastlegen fått 100% ufør. 
Nå skal jeg til legen på Fredag og ønsker å vise min takknemlighet for all hjelpen jeg har fått.

Legen er muslim, så jeg vil ikke kjøpe noe alkohol. Ville ikke gjort det uansett egentlig.

Det er en mann, så blomst er kanskje ikke så veldig interessant heller.

Jeg tenker ingen dyr gave og gaven kan godt være for hele legekontoret, tenker da på helsesekretærer også.

Har dere noen ide til hva jeg kan kjøpe? 

Anonymkode: 96ef5...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke gi gave til kun han, men send gjerne en fruktkurv, morgenlevering eller lignende til kontoret - med et hyggelig kort 😊 vi sendte til vår for en tid siden, for fantastisk hjelp med et eldre familiemedlem. Noen helsepersonell er engler i forkledning. De får nok mye mas og kjeft, så en hyggelig påkjenning er de vel unt. 

Anonymkode: 75ab9...d8a

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfekt eller blomst. Reglene er veldig strenge på hva helsepersonell kan ta i mot av gaver fra pasienter. Gaven må være av ubetydelig sum. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt blir fort bare fryktelig kleint for begge parter. Husk at legen ikke er vennen din og har en profesjonell relasjon til deg. Å gi gaver i sånne relasjoner blir fort helt malplassert og kan føles problematisk for legen. 

Anonymkode: 39d65...6f1

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den største gaven er å si takk - og å vise at du mener det. 

Anonymkode: c801f...ee8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig vil gi noe så ville jeg gitt en blomst til legekontoret. Legen har vært deg for deg som en profesjonell part, ikke gjør det kleint.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gjort det. Legen er profesjonell og det er jobben hans å hjelpe. Tror heller ikke legen har lov til å ta imot.

Anonymkode: 77dcf...250

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Sånt blir fort bare fryktelig kleint for begge parter. Husk at legen ikke er vennen din og har en profesjonell relasjon til deg. Å gi gaver i sånne relasjoner blir fort helt malplassert og kan føles problematisk for legen. 

Tja, på sykehusene jeg har jobbet på, er det mange som kommer med konfekt etc. Det er aldri kleint, og blir alltid tatt godt i mot. Jeg støtter det innlegget med fruktkurv med morgenlevering! 

Anonymkode: 36771...b55

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ikke gjort det. Legen er profesjonell og det er jobben hans å hjelpe. Tror heller ikke legen har lov til å ta imot.

Legen har lov å ta i mot når det er ubetydelig sum, som f.eks en konfekteske er.

Anonymkode: 36771...b55

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fireflies skrev (6 minutter siden):

Hvis du virkelig vil gi noe så ville jeg gitt en blomst til legekontoret. Legen har vært deg for deg som en profesjonell part, ikke gjør det kleint.

Jeg har tenkt på at det kanskje kan bli kleint og at det kan være vanskelig for legen. Ønsker ikke at det skal bli kleint og heller ikke at han skal føle at han må strekke seg lenger for min del.

Jeg tenker det blir en konfekt eske som jeg gir i skranken til sekretærene og ett lite kort med takk for hjelpen.

Deretter kan de ha den på pauserommet sammen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om jeg skulle gitt en personlig gave, så ville jeg gjort det så ingen av andre kolleger så det. Det blir ingen dyr eller spesiell gave, bare en liten takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har tenkt på at det kanskje kan bli kleint og at det kan være vanskelig for legen. Ønsker ikke at det skal bli kleint og heller ikke at han skal føle at han må strekke seg lenger for min del.

Jeg tenker det blir en konfekt eske som jeg gir i skranken til sekretærene og ett lite kort med takk for hjelpen.

Deretter kan de ha den på pauserommet sammen.

Det høres ut som en hyggelig løsning. Da har du gitt noe som alle kan kose seg med og enkelt takket for hjelpa. Legen vet jo hvilken rolle de har spilt for deg i det lange løp og en konfekt alle kan kose seg med er koselig og viser at du et takknemlig uten å gjøre det vanskelig for legen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri gitt en personlig gave. Tenk om legen «tar det personlig» og synes det er kleint og ikke ønsker å være fastlegen din lenger? Jeg synes det er bra å bli tatt på alvor - og det skal man - men å feire «at de har vært flink å får gjennom uføretrygd», blir litt feil. Høres fort ut som du har vunnet en premie. Er du syk, så er jo uføretrygd en selvfølge (burde hvertfall vært). Forstår tanken, men jeg ville vært meget forsiktig her. Men, bra at du fikk innvilget uføretrygd siden du er syk ❤️

Anonymkode: 24cf3...275

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest alle kommentrer og valget blir en konfekteske eller en kake fra bakeriet. Den blir til alle på legekontoret felles og overlevert til sekretærene før jeg skal inn til legen.

Takker han selv da jeg kommer inn og ferdig med det. Gjør ikke noe stort nummer ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å gi en gave fordi du har blitt ufør, må jeg si er meget spesielt. Helt greit at du er fornøyd med legen, men han har vel bare gjort jobben sin. Da kan du frå så vidt gå til Nav også med gave.

Anonymkode: b1b09...209

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har endelig ved svært god hjelp fra fastlegen fått 100% ufør. 
Nå skal jeg til legen på Fredag og ønsker å vise min takknemlighet for all hjelpen jeg har fått.

Legen er muslim, så jeg vil ikke kjøpe noe alkohol. Ville ikke gjort det uansett egentlig.

Det er en mann, så blomst er kanskje ikke så veldig interessant heller.

Jeg tenker ingen dyr gave og gaven kan godt være for hele legekontoret, tenker da på helsesekretærer også.

Har dere noen ide til hva jeg kan kjøpe? 

Veldig bra at fastlegen din er god. Men ikke kjøp noe til han. Bruk store ord og vis takknemlighet. Det er den største gaven han kunne fått, og ikke en konfekteske eller noe slikt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for nedsettende innlegg og avsporinger. 

Christina82, mod

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga avdelingen en konfekt eske, det var jul og jeg var innlagt en uke der. De ble veldig glade, tror ikke det ble kleint. Men det må være til alle, og ikke noe dyrt eller spesial lagd. 😊

Anonymkode: 79d9c...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...