Gå til innhold

Hvordan ville du satt opp budsjett på 22000 i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 22 000 i mnd. Er 32 år og kvinne. Har ingen lån, men heller ikke oppsparte midler. Har måttet starte på nytt. Lege/helse utgifter er på 2000 og husleie i området mitt er på 10 000. Hvordan ville du satt opp resterende beløp på 10 000 i et budsjett? (Har ingen forsikringer men er ufør etter bilulykke)

Anonymkode: ee1d1...5e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Innboforsikring 

Reiseforsikring 

Har du bil? Eventuelt utgifter til kollektivt transport 

Strøm

Mobil, Internett og eventuelt streaming/tv 

Mat / husholding

Klær, utstyr , div 

Du skriver at lege / helseutgifter er 2000,- i mnd men er noe av dette ting som går under frikort eller vil du ha 2000,- i mnd i utgifter hele året?

Anonymkode: b0117...493

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har også 22 000, men bare halvparten av din husleie. Og heldigvis lavere helseutgifter. Hvis jeg hadde 10 000 igjen etter husleie, ville det fortsatt gått ca 500 i mnd til strøm og forsikring. Av de resterende 9500 ville jeg brukt ca 3000 på dagligvarer og dermed hatt igjen 6500 som jeg ville brukt på fritid, i hovedsak reise. 

Anonymkode: d6cab...f22

Skrevet

Alltid velge det billigste. F.eks. mobilabonnement, ikke betal for mobildata, bruk heller wifi hjemme og skru av internett på mobilen når du går ut. Nicemobil har et mobilabonnement til 95 kr måneden. 

Anonymkode: 0f80b...d7f

• Nyttig 2
Skrevet

Internett + strøm ca. 1000

innboforsikring, frisør, mobil ab ca. 1000

3000 på mat, prøv å spise mest mulig vegansk. Havregryn, spaghetti, brød. Ha f. eks. to dager med dyrt kjøtt/takeaway, resten billig. Får bedre helse og struktur over hva du spiser. Men budsjettet kan fort strekke seg til 3500 da 

500 kr på Div. strømmetjenester

280 kr (lotto+joker kupong hver lørdag)

usikker på kollektivutgiftene men nå har du igjen 3700-4200 kr. 

Du bør spare opp en buffer på minst 50k, men ser det kan være vanskelig. Du får ikke reist langt med drøye 3000 overskudd pr. måned i 2025 heller

Anonymkode: b5402...bcf

Skrevet

Bruk heller sparsomt med penger i starten, og bygg deg opp buffer. Få en høyrente-sparekonto, slik at du kan begynne å tjene inn på rentene. Du trenger ikke sette inn mye der i starten, du ser hva du får mulighet til. Men du tjener ikke mye på en brukskonto med 0% rente...

Trenger egentlig litt mer informasjon for å sette opp ytterligere budsjett. Mat, transport, strøm, internett, mobil, hobby, sosialt, tannlege, frisør, gaver? 

Anonymkode: 62170...bfe

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Har 22 000 i mnd. Er 32 år og kvinne. Har ingen lån, men heller ikke oppsparte midler. Har måttet starte på nytt. Lege/helse utgifter er på 2000 og husleie i området mitt er på 10 000. Hvordan ville du satt opp resterende beløp på 10 000 i et budsjett? (Har ingen forsikringer men er ufør etter bilulykke)

Anonymkode: ee1d1...5e5

Finn ut hva du har av faste utgifter over et helt år ved å sjekke kontoutskrift.
Sett av et fast månedsbeløp til dette på en egen regningskonto (justert for prisstigning) slik at penger inn=penger ut for et helt kalenderår. Opprett avtalegiro for disse utgiftene fra denne kontoen.

Også smart å spare litt når du har mulighet på en egen bufferkonto, hvis det oppstår uforutsette utgifter.
Resten bruker du nok opp på mat…..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...