AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Samboer jobber borte fra søndag til torsdag kveld hver uke, noe som gjør at jeg er mye alene med baby og hunder. Synes det er litt slitsomt og kjenner at når torsdag kommer er jeg på randen til sammenbrudd. Føler dog jeg kommer fort til hektene igjen når han er hjemme, men plutselig drar han jo igjen. Dere som er mye alene med baby, har dere noen tips for hvordan gjøre det så enkelt som mulig? Anonymkode: 39743...6d7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Jeg er mye alene jeg også. To eldre barn (4 og 5 år) en hund og en baby. Husker jeg var myyye mer sliten da vi hadde bare han eldste, og jeg var alene lenge. Tror rett og slett jeg hadde for høye tanker om hva jeg skulle få gjennomført. nå leverer jeg i barnehagen mellom 8 og 9 om morgenen, og som regel hjem på sofaen. Gjør lite husarbeid, kun kjøkkenet blir prioritert når jeg er alene. Ligger på sofaen når baby sover slik at jeg forhåpentligvis får noen øyeblikk søvn jeg også. Har enkle middager slik at det ikke går mye tid til matlaging. Henter barna rundt kl 15 i barnehagen. Lite planer på ettermiddagen. med første skulle jeg ha strøkent hus, brukte mye tid på matlaging, skulle være mye sosial osv osv. Det var ikke verdt det for min del! klarer du å si HVA som gjør deg sliten? Ting i rutinene du kan endre på? Hva er det som er bedre når mannen er hjemme? Anonymkode: 23439...08e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 For min del hjalp det å få hundelufter 2 ganger i uken og vaskehjelp hver 14. dag. Betaler meg ut av en del av oppgavene og det hjelper helt enormt! Anonymkode: 45a58...0fd
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #4 Skrevet 5. september 2024 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Samboer jobber borte fra søndag til torsdag kveld hver uke, noe som gjør at jeg er mye alene med baby og hunder. Synes det er litt slitsomt og kjenner at når torsdag kommer er jeg på randen til sammenbrudd. Føler dog jeg kommer fort til hektene igjen når han er hjemme, men plutselig drar han jo igjen. Dere som er mye alene med baby, har dere noen tips for hvordan gjøre det så enkelt som mulig? Anonymkode: 39743...6d7 Vi kvittet oss med hunden. Anonymkode: 38472...26c 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #5 Skrevet 5. september 2024 Er du hjemme i permisjon siden du skriver at du har baby? Jeg har vært mye alene med vårt barn, siden mannen min jobber i rotasjon offshore. Det var mye tøffere å være hjemme med baby som slet med å søvn, oppvåkninger på natt og tidlige morgener. Nå er han 2,5 og alt er mye bedre nå som han sover i egen seng på eget rom og faktisk våkner klokken 6. Ting som kan hjelpe er å storhandle rett før han drar, så du ikke trenger å handle småting og middag. Avlastning i form av venner eller familie eller å betale noen for å trille tur med baby når hen vanligvis sover. Hvis du er i permisjon kan du kanskje dra til dine foreldre en uke for litt avlastning? Det blir bedre! Anonymkode: 11d4d...ecc
AnonymBruker Skrevet 5. september 2024 #6 Skrevet 5. september 2024 Hvor gammel er babyen din? Jeg er mye alene med min selv da mannen jobber mye. Tar også nattskiftet selv og syntes det egentlig er helt greit. For meg så er det aktivisering som hjelper. Baby må ha noe å gjøre hvis ikke vil han bare sitte på meg. Har diverse leker og "stasjoner" som jeg introduserer til hvert våkenvindu. Så tar vi oss en tur ut på formiddagen. Da kjøper jeg gjerne en kaffe i slengen så går vi i parken og koser oss begge to. Nå som jeg har vært syk en uke og ikke har gått ut så mye så merker jeg at ting er litt tøffere. Invester i noen leker. Trenger ikke være dyre greiene, men vi har et sparkepiano, babygym og små ting her og der. Om baby er intressert i ting rundt han kan du introdusere vann i en lav bolle med noen leker i. Setter han på magen så er han i gang en stund. Ellers er det jo ikke til å stikke under en stol at babytiden alene er slitsomt. Anonymkode: ffef1...d12
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #7 Skrevet 6. september 2024 Jeg var helt alene med min (ingen barnefar i bildet). Beste tips: legg lista LAVT. La huset flyte, det gjør ingenting. Og bruk tiden barnet sover på noe gøy/avslappende! Ikke vask vinduer. Hvis du helst vil bare sitte i sofaen og scrolle på tiktok så gjør det med god samvittighet Jeg knakk denne koden da ungen var noen mnd gammel, og fikk en helt annen tilværelse. Anonymkode: 48ad1...c06
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #8 Skrevet 6. september 2024 Har du familie som kan hjelpe til? Lag masse middager til å fryse ned så du slipper å tenke så mye på matlaging (evt at mannen ordner dette). Storhandel når far er hjemme. Det er lov å gjøre ting enkelt, ikke sitt å brett babytøy men ha egne kurver til det feks sånn at du bare kan sortere fort. Hva er det som gjør at du det er lov å la huset flyte til far kommer hjem og kan ta i et tak/avlaste. ha lave krav til hva som skal bli gjort. Anonymkode: 87f3c...876
AnonymBruker Skrevet 6. september 2024 #9 Skrevet 6. september 2024 Vaskehjelp og levering fra Oda enkelte uker hjalp litt her. Huske på å være sosial, om enn det betyr å dra ut med baby på dagtid eller invitere noen på kvelds etter leggetid. Sove når baby sover ved behov omsettende er tunge. Kontroversielt men; bruk sosiale medier (i begrenset omfang rundt barnet) til å holde kontakt med venner! Jeg har fått flere venner via digitale grupper pg det har vært helt gull. Anonymkode: d2d01...337
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå