Djun80 Skrevet 21. februar 2006 #1 Skrevet 21. februar 2006 Var i England i fjord før jul og fikk servert noen fantastisk gode hjemmelagde kjeks med ingefær smak (tror jeg det var) noen som har en oppskrift på det å dele med meg?
Arkana Skrevet 21. februar 2006 #2 Skrevet 21. februar 2006 Ingefærkjeks (60 stk) 200 g brunt sukker 3 ts malt ingefær 2 ss finhakket syltet ingefær 300 g hvetemel 200 g smør 1 egg Bland sukker, ingefær, mel og smør i foodprocessor. Tilsett egg. Kna deigen og rull teskjeer av den til små kuler som settes på stekebrett. Press dem litt flate med en gaffel. Stek ved 170 grader i ca 25 minutter. La stå på brettet 5 minutter før de avkjøles på rist.
Djun80 Skrevet 21. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2006 YESS :-) Tusen takk!! Må hjem og bake! Får jeg kjøpt syltet ingefær i vanlig matbutikk?
Arkana Skrevet 21. februar 2006 #4 Skrevet 21. februar 2006 Jeg er ikke sikker på om de har det på Rema/Rimi, men Meny, Ultra og litt mer velassorterte butikker har syltet ingefær.
Arkana Skrevet 21. februar 2006 #5 Skrevet 21. februar 2006 Jeg er ikke sikker på om de har det på Rema/Rimi, men Meny, Ultra og litt mer velassorterte butikker har syltet ingefær. Du kan evt sløyfe det. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå