Gå til innhold

Hvordan behandles nerver i klem? I rygg/hofte-område?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har det i korsryggen/hoften en plass. Det er vondt, foten dovner bort og verker i forskjellige stillinger. Jeg har problemer med korsryggen fra før, så dette er bare en ny "greie" i området..

Hvordan blir dette evt behandlet?

Anonymkode: 64b3f...fed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp deg en tennisball, og legg deg med det ømme punkt på den. Etter hvert skal det løsne. 

Anonymkode: dcdc6...97b

Skrevet

Enig med det med tennisball. Jeg pleier å legge den under visse steder på setet/hoften (kjenner etter med fingre hvor det er ømt), og gnur ballen frem og tilbake en stund. 

Men hvis du ikke vet hvordan du gjør det, så er det greit å ta en tur til fysioterapeut eller kiropraktor, så det blir riktig. Min fysio jobbet mye med punkter i setet for dette. 

Anonymkode: dbbe9...23c

Skrevet

Få time til fysio eller annet helsepersonell som kan vurdere om det er nerve i klem, prolaps, eller låsning. 

Anonymkode: f416e...767

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kiropraktor 

Anonymkode: 9e3f7...4ed

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Få time til fysio eller annet helsepersonell som kan vurdere om det er nerve i klem, prolaps, eller låsning. 

Anonymkode: f416e...767

Enig. 

Skrevet

Kiropraktor. Jeg har hatt problemet. Gikk til en på Frogner i Oslo som var fantastisk på det der. Absolutt å anbefale! 
Frogner Kiropraktorklinikk heter stedet.

Anonymkode: 772be...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kiropraktor. Jeg har hatt problemet. Gikk til en på Frogner i Oslo som var fantastisk på det der. Absolutt å anbefale! 
Frogner Kiropraktorklinikk heter stedet.

Anonymkode: 772be...756

Tror du alle bor i Oslo? :ler:

Skrevet

Hvis dette er et problem som er nytt så bør du snakke med legen og eventuelt få røntgen/MR av område. Hos meg trodde vi først det var muskulært og ting i klem. Neida heldigvis gikk jeg ikke til kiropraktor igjen. Det er noe som heter spinal stenose og faktisk yngre mennesker får det også. Dette fikser seg ikke av seg selv og behandling noen ganger må det opereres. 

Anonymkode: 7645f...4c5

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...