Gå til innhold

Date noen som har datet bestekompisen din... er det innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen år siden, litt usikker på hva som egentlig skjedde mellom dem, han datet ganske mange i løpet av de to årene de holdt på med hverandre litt sånn til og fra. Jeg har fått øynene opp for denne tidligere daten hans, men har ikke snakka noe med han om dette enda, men har veldig lyst til å sende henne en melding og høre om hun vil ta en kaffe... Hva ville dere gjort???

Anonymkode: 09fdd...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en uoppnåelig høy terskel for å date ekser av kompiser eller tidligere kompiser. Det får jeg ikke til å gjøre.

Men en gammel date av en kompis eller tidligere kompis bør være innenfor. Kompiser beslaglegger ikke gamle flørter inn i evigheten. 

Så her tenker jeg at du opererer innenfor kompiskoden. 

Du kan jo alltids ta kontakt med han og spørre først. Er dere ikke kompiser, sa du? Så hvorfor ikke bare være åpen om det fra første sekund. Kanskje får du litt tips eller advarsler på veien fra han.

Om det er smart å sende henne en melding sånn uten videre er en annen sak, men du vinner ingenting på å ikke gjøre noe. Så gå for det. Lykke til :) 

Skrevet

Har aldri skjønt det der med at en person «eier» en annen om de har datet litt.. Hadde de vært gift eller har barn sammen hadde jeg holdt avstand, men en gammel fling hadde jeg lett tatt kontakt med. Er dere gode venner så unner han deg kjærlighet dersom du og henne er en bedre match.

Voksne folk bør kunne se forbi slikt, særlig om man bor på litt mindre steder hvor «alle kjenner alle». Ei venninne av meg har barn og er gift med en jeg datet før henne, det er uproblematisk.. Det kan uansett være lurt å kanskje snakke med kompisen din først sånn i tilfelle, da jeg vet andre er mye mer firkantet på det området enn meg 😅

Anonymkode: 42804...d85

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kun datet er helt ok. Var det snakk om en tildligere kjæreste så ville jeg spurt.

Anonymkode: 271ae...42e

Skrevet

Hør med kompisen din først

Anonymkode: c558d...955

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner mange som har hatt samme kjærester opp gjennom. Jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 5dbf2...052

• Liker 1
Skrevet

Åååh er litt i samme leia nå, en mann har begynnt å vise interesse men han data venninna mi for tja 5 år siden. Jeg kjente han ikke da, de var ikke offisielle men venner visste om. Blir så usikker. Hun er gift nå men jeg vet at han er den hun egentlig ville ha (men han ble sammen med ei anna ei, som det er slutt med nå) 

Noe i meg sier det er ok med meg og han, noe sier det er feil…

Anonymkode: 23d90...a21

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åååh er litt i samme leia nå, en mann har begynnt å vise interesse men han data venninna mi for tja 5 år siden. Jeg kjente han ikke da, de var ikke offisielle men venner visste om. Blir så usikker. Hun er gift nå men jeg vet at han er den hun egentlig ville ha (men han ble sammen med ei anna ei, som det er slutt med nå) 

Noe i meg sier det er ok med meg og han, noe sier det er feil…

Anonymkode: 23d90...a21

Kommunikasjon er nøkkelen, snakk med venninnen din.

Anonymkode: 74e08...4e6

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kjenner mange som har hatt samme kjærester opp gjennom. Jeg ser ikke problemet.

Anonymkode: 5dbf2...052

Problemet finnes bare om en ikke har evne til å tenke selv, men må følge slaviske mønstre. Hva i himmelens navn som ikke skulle være greit med å være sammen med et fritt menneske, er over min fatteevne.

Anonymkode: 101c1...6e7

Skrevet

Hva jeg ville ha gjort og hva du bør gjøre er ikke nødvendigvis det samme.

Jeg ble anbefalt for en dame som hadde vært sammen med en venn i tre uker en ti års tid tidligere. Jeg gikk ikke videre.  Det burde jeg sikkert ha gjort og sett hva dette ville bringe.

Så send melding du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...