AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Jeg har forandret meg veldig. Der skjedde ikke over natten, men startet med at jeg aldri rakk å sminke meg. Det plaget meg veldig i starten å alltid gå usminket og litt « shabby». Det var barseltid og alt var kaos. Tiden gikk og å gå usminket ble en vane. Jeg forsøkte å trene i starten, men alt ble stress. Etter snart to år trives jeg godt usminket. Jeg steller meg, men bruker minimalt med tid. Trening har utgått, men jeg går mer tur enn noen gang. Jeg prioriterer det lille jeg har av tid med familien. Jeg er tilfreds i en ganske kjedelig jobb, rett og slett fordi jeg kan gå kl 15.00 og jobbe en økt på kvelden. Jeg hadde skyhøye ambisjoner og var stresset over å ikke komme meg videre i karriere, men nå er dette helt ok. Kanskje hadde ting vært annerledes med mer hjelp rundt og et enklere barn. Hva endret seg for dere? Anonymkode: f11e8...e2a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Jeg så en gang på en liste over verdier fra et kurs på jobb, hvor man skulle streke under det som var dine verdier. Fant den igjen etter jeg fikk barn, og de var definitivt endret ja! Til litt mer familievennlige verdier😂 Jeg liker det jeg. Anonymkode: 303ae...fc8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Vil tro det er ganske vanlig at man endrer noen verdier i livet sitt etter man har fått barn. Noen ting blir viktigere, andre ting betyr mindre. Anser det som helt naturlig evolusjon. Anonymkode: e6cff...9ec 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 når jeg fikk barn ble det mer fokus på å få en god utdannelse så jeg jobbet fullt og gikk på skole ved siden av, jeg fikk også mer fokus på hvordanandre så meg og barna mtp klær osv så jeg ble flinkere å "ta vare på meg selv" i form av hår, sminke og tøy.. Så vi er nok ulike og det er helt greit, jeg ville aldri sett ned på eller tenkt noe særlig over valg andre tar, hva de har på, om de er sminket eller ikke. Når jeg tenker på verdier tenker jeg på oppdragelse, er man omsorgsfull, oppmerksom og kjærlig eller er man streng og uten evne til fleksibilitet? Så tenker jeg verdier i form av hvordan man er som menneske, snever og mobbende eller inkluderende og åpen? Å ha gode verdier er for meg viktigere enn om du går i joggis og er usminket.. Anonymkode: 87d59...efe 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 Jeg har helt klart ikke endret verdier, men selvsagt endret noen prioriteringer. Hvordan man velger å gå kledd, bruke tid på utseende osv er ikke hva jeg kaller verdier. Anonymkode: 89579...c1c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har helt klart ikke endret verdier, men selvsagt endret noen prioriteringer. Hvordan man velger å gå kledd, bruke tid på utseende osv er ikke hva jeg kaller verdier. Anonymkode: 89579...c1c Men hva har du endret? Spurte ikke hva andre mener med verdier. Anonymkode: f11e8...e2a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men hva har du endret? Spurte ikke hva andre mener med verdier. Anonymkode: f11e8...e2a Spørsmålet i overskriften gikk på verdier. Eksemplene dine gikk på oppførsel og utseende, så derfor min kommentar om at det ikke er hva jeg vil definere som verdier. Når man får barn, blir det en ting til å bruke tid på. Noe må ut, eller reduseres, så tiden prioriteres annerledes. Det har f.eks blitt langt flere kino og konsertmester, selv om det også er viktig for meg. Det samme gjelder tid med venner. Det er blitt andre kostnader, og penger prioriteres annerledes. Anonymkode: 89579...c1c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Skrevet 4. september 2024 Jeg ser ikke at sminke, være velkledd, fjerne hår, fikse negler og alt slikt, har med verdier å gjøre? Heller ikke å få inn en skikkelig treningsøkt noen ganger i uka. For meg gir det velvære. Det gjorde det i tenårene, som ny i arbeidslivet, og som godt gift midt i livet. Dt er en del av meg og den jeg trives med å være, ikke noe jeg gjør for andre (verken menn, jobb eller barn). Selv under Korona følte jeg velvære av å følge opp egenpleie. Henger det sammen med at man trenger en unnskyldning for å ikke gidde lenger, å hekte dette på knaggen for verdier? Anonymkode: 7baef...560
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Skrevet 4. september 2024 For meg ble det enda mer viktig med gode familieverdier. Før jaktet jeg høyeste utdanning, beste jobb, titler etc etc. Men nå føles de så ubetydelige i forhold til å være foreldre. Man oppdrar jo fremtiden. Ingenting kan sammenlignes med det i mine øyne. Anonymkode: e9139...e7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå