Gå til innhold

Erfaringer med Ahus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i Oslo og har valgt Ahus som fødeplass. Hva slags erfaringer har dere? Skjønner at dette er induviduelt.

Det er ikke i høysesong - men på vinteren om dette har noe å si :)

Anonymkode: 5b939...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi bor i Oslo og har valgt Ahus som fødeplass. Hva slags erfaringer har dere? Skjønner at dette er induviduelt.

Det er ikke i høysesong - men på vinteren om dette har noe å si :)

Anonymkode: 5b939...f57

Jeg har to gode fødsels og barselsopplevelser på ahus. Én i en travel måned, én i en mindre travel måned. På ahus er det kanskje alltid travelt da. Dyktige folk begge gangene, vi var borti veldig ulike jordmødre(lange fødsler, så vi gikk gjennom tre skift), men alle var dyktige på sin måte. 

Det er mange fødende med annen bakgrunn enn norsktalende på ahus, dette opplevde jeg tok tid for de ansatte på barsel(misforståelser, ulike kulturer osv.). Mindre tid til meg som norsktalende da. Det kan være greit å vite. 

 

Anonymkode: dd98f...dd9

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er travelt der, ja. Men det er det vel på alle sykehus nær/ i oslo uansett. Jeg er fornøyd. Flinke ansatte som tok meg på alvor :)

Anonymkode: 9c9de...e69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine opplevelser fra både føde obs, fødeavdeling og barsel på Ahus. 😊 Født der i september og mars, der mars var mye travlere enn september, men det gikk greit for meg da jeg var andregangs og følte ikke at jeg hadde behov for så mye oppfølging. 

Tror også det har en del å si om man føder på helg eller hverdag, helgene er nok travlere ift. bemanningen.

Anonymkode: 16c60...f08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Ahus i februar for 6 år siden. Hadde en veldig fin opplevelse og ble godt ivaretatt.  Fine lokaler, har alt av smertestillende + badekar. Også barselhotellet man kan bo på om fødsel har forløpt normalt. 
 

skal tilbake og føde i februar 2025. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på Ahus sommeren for 2 år siden, midt i høysesong. Var først innlagt på obs-post. Totalt var jeg på sykehuset 5 netter og har møtt ekstremt mange ansatte. Jeg merket det var mye å gjøre og de ikke hadde mye tid,men var fornøyd allikevel. Minst fornøyd med jordmoren som var med meg på natten jeg var i aktiv fødsel. En eldre, relativ sur og lite hyggelig dame. Greide ikke sette veneflon riktig så det var ekstremt smertefullt, overså at jeg hadde lekkasje på den første veneflonen jeg fikk og avfeide alt vannet(medisinen som rant ut..) at det var pga feber og at jeg svettet. Orket ikke ta en titt med andre ord. Så all medisin jeg fikk forsvant inkludert riestimulerende medisiner. Bortsett fra hun ene så er jeg fornøyd og hadde en fin opplevelse totalt sett. Verre med tomannsrom og slitsomme medpasienter🤭😅 men det er en annen historie.

Anonymkode: f42f6...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en grei Føde-opplevelse på Ahus. Ei jeg kjenner som fødte der samme dag som meg, hadde en forferdelig opplevelse og vil aldri tilbake. Det er en rekke tilfeldigheter som skiller våre fødsler. 
 

Alt var ikke perfekt med min fødsel men jeg vet at de tingene som var mindre bra ikke var alvorlige, men at fødselen i seg selv var kjip. Tror oppriktig ikke jordmor etc kunne gjort stort annerledes. 
 

 

Anonymkode: 4ade1...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helt greit å føde på ahus… men fødte første på Kongsvinger, så var jo meget godt vant med verdens beste fødeavdeling. Da føltes ahus som et samlebånd. Men var fødsel nr to, var mye mindre avhengig av støtte, hadde jo gjort det før. Så det var helt greit. 

Anonymkode: 3883b...2de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte der nylig. Opplevde alle som veldig kompetente, det var noen komplikasjoner ved min fødsel, men følte meg veldig trygg og ivaretatt. Det var stappfullt da jeg fødte, men jeg merket ikke så mye til det.

På barsel må du være ganske på hvis du trenger hjelp. Jeg trengte ikke noe særlig oppfølging, og var kanskje heldig sånn sett.

Anonymkode: ffdd9...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig greit på føden på Ahus. Barsel var et mareritt. Aldri igjen. Null hjelp. Lå lenket til sengen med hylende baby flere timen første natten, men var så svak etter stort blodtap og rask men hard fødsel. Spurte om hjelp, men fikk bare til svar at sånn er det å være mamma, så det fikk jeg bare bli vant til.. Dagen etterpå fikk jeg nærmest kjeft for å si at jeg ikke orket dusje, for jeg var så svimmel og ør. Tåta til hun damen fikk en annen lyd når ene legen kom tilbake og sa at jeg hadde 4.4 i hb og trengte blod asap. Heldigvis overhørte ei annen sykepleier kommentarene til hun som sa jeg var ekkel som ikke dusjet, og hjalp meg å skrive klage i etterkant. 

Valgte Riksen neste fødsel, og hadde en mye bedre barselopplevelse. 

Anonymkode: f4826...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fødsel nr to på Ahus godt utenfor høysesong. Hadde en veldig fin fødsel og ei fantastisk fin jordmor, men jeg fødte veldig raskt så begrenset hva jeg rakk å oppleve. Fikk alle de tilbudene jeg ønsket, men ettersom mine ønsker var; la meg prøve badekar og hold generelt mest mulig kjeft, så var det ikke akkurat så vrient å oppfylle. Ble oppfordret til å teste lystgass, men ønsket ikke det selv. 

Hadde to dager på barselhotellet, og som annengangsfødene med amming som fungerte perfekt fra første stund og håndballvm på tv var det utmerket. Hadde ikke fungert så bra for meg på første barn dersom de er like trege på å respondere på de uerfarne som de var på oss med ro, men jeg håper jo at at fordi alt var bra hos oss og det eneste jeg ringte på for var smertestillende til vond tiss, så var vi nederst på prioriteringslisten og førstegangsfødende fikk raskt hjelp. 

Anonymkode: e53f4...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...