Gå til innhold

Familiebesøk med baby på 2 dager.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du gått i familiebesøk med en nyfødt baby som er 2 dager gammel?

Anonymkode: 96814...0b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hadde stått over så kort tid etter fødsel. Absolutt. En nyfødt trenger ro til å bli kjent med mor og far. 

Anonymkode: b3d40...db9

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Det hadde kommet an på veldig mye egentlig. 

Hvordan er formen etter fødselen, hvordan har babyen det, er det langt unna og hvor mange skal komme og er de som skal komme friske? Er noe av det jeg hadde vurdert. 

Anonymkode: 803c4...e08

• Liker 1
Skrevet

Kommer an på hvilken i rekka… nr 1 - aldri, nr 2 - kanskje det, nr 3 - selvsagt! Tuller litt… eller ikke… men uansety kommet an på formen da. Er man i stand til å gå eller sitte feks? Med nr 1 satt jeg på sånn doughnut i tre dager fordi det gjorde så sykt vondt å sitte… eller lå helst… med nr to null stress å kjøre hjem to dager etter fødsel. Bare vondt første døgnet. Har aldri født nr tre, men forstår jo hvordan det går, haha. Nr to hang jo bare på mens livet fortsatte når vi kom hjem fra barsel. Men med første tok det evighet å få ammingen til å fungere osv… 

Så ville aldri planlagt for besøk to dager etter fødsel, men sagt at jeg kommer hvis det går, men sannsynligvis ikke. Så sett an formen, kroppen, babyen… men noen føder jo barn og knapt merker noe neste dag, og babyen ammer flott fra første møte med puppen. Så da er det jo ikke noe problem å dra på familiebesøk :)  Men ikke alltid det er slik…

Anonymkode: 66556...b17

• Liker 1
Skrevet

Nei kjære vene. Nå må du slappe av, du har jo nettopp vært igjennom en stor påkjenning. Dette kan du droppe med den beste samvittighet.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri!

Men hver sin greie tenker jeg. 

Anonymkode: 2e2a8...694

• Liker 3
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 

Anonymkode: a22d2...8fb

• Liker 4
Skrevet

Det kjenner du vet på selv?

jeg gjorde det med alle mine barn da hele hurven er født midt oppi jula. Det var ikke noe problem, men jeg har en svært forståelsesfull familie. Jeg gjorde ingenting annet enn å sitte med baby, jeg tror ikke jeg pyntet meg en gang😅jeg trakk meg tilbake ved behov

Anonymkode: 156c2...58c

• Liker 4
Skrevet

om foreldrene ønsket besøk ja, om de ønsket ro nei.. 

Anonymkode: e113e...b27

Skrevet

Hadde vært null problem for meg med nr 1, nr to ble keisersnitt - så det hadde jeg ikke klart.

Hadde bare sittet der med baby på puppen og fått servering.

Anonymkode: c2395...386

Skrevet

Reagerte på noen som gjorde det. De kom med 2 dager gammel baby, og baby lå alene i bilstol den timen de var på besøk. Var mange barnehagebarn og alle var borte og koste med baby i ansiktet.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fikk møte barnebarnet mitt da hun var 2 dager gammel.

Sønnen min var så stolt av sin nyfødte datter, at han klarte ikke vente lenger med å vise henne til meg.

Jeg var den første som fikk møte henne.

Anonymkode: ac77f...5d7

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Tenker det kommer mest an på mor egentlig. Man har tross alt vært igjennom en stor belastning på kroppen, men samtidig kan den belastningen på kroppen være veldig forskjellig fra person til person.

Det kommer veldig an på besøket også, samt hvor stor plass det er. Er besøkende en positiv ressurs i en enebolig der mor og barn kan være for seg selv, eller er det en pushy besøkende i en liten leilighet?

Anonymkode: 54e21...a6f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Reagerte på noen som gjorde det. De kom med 2 dager gammel baby, og baby lå alene i bilstol den timen de var på besøk. Var mange barnehagebarn og alle var borte og koste med baby i ansiktet.

Uff.. ikke bra!

Anonymkode: f2bbb...916

Skrevet

Dersom besøk ville det vært av type , - baby i bæresjal , hatt baby tett innpå meg hele besøket og ammet selvsagt som det hadde passet meg. 

Anonymkode: f2bbb...916

Skrevet

Nei, absolutt ikke, ville ikke tenkt tanken engang. 

Anonymkode: d9ce9...980

Skrevet

Ja

Anonymkode: a2fbf...d18

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ville du gått i familiebesøk med en nyfødt baby som er 2 dager gammel?

Hvis jeg følte meg i form til det og hadde lyst til å gå - ja.. 

Hvis ikke - nei. 

Anonymkode: 54941...e6c

• Liker 3
Skrevet

Familiebesøk som i mange mennesker og andre barn? Det ville jeg unngått for en som er bare 2 dager gammel. Både med tanke på smitte og at det kan bli bråkete.

Personlig var jeg fremdeles på sykehuset 2 dager etter fødsel og hadde ikke selv vært i stand til å dra på besøk noe sted hadde nok problemer med å klare å gå fra barsel til barselhotellet dagen etter fødsel, men der er jo folk forskjellige.

Tenker det er en grunn til at selv jordmor og helsesykepleier kommer på hjemmebesøk første gangen fordi man skal slippe å reise til helsestasjonen med 0-7 dager gammel baby.

Anonymkode: ec43f...83a

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Med mindre det var en sånn bilstol som kan trekkes ut i liggende stilling så er jo dette ganske farlig. En på 2 uker har jo null hodekontroll og de vil sige sammen i brystet og kan kveles stille om de sitter i bilstol plassert på gulvet i 1 time. Om du er nære disse så kanskje fortell dem om dette.

Anonymkode: ec43f...83a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...