Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slet mye med soppinfeksjon i starten av forholdet med mannen, men har klart å holde det i sjakk i flere år ved å gå i dusjen relativt fort etter sex og få ut så mye som mulig av mannen fra skjeden.

Nå prøver vi å bli gravide, og etter bare første prøving her om dagen fikk jeg sopp med en gang. Jeg ble liggende i ikke mer enn 5 min og gikk bare på do uten å skylle spermen ut, da jeg har lest at man bør ligge på ryggen i 30 min etter sex for å øke sjansen å bli gravid. Jeg lå jo bare 5 min...

Er veldig frustrerende å måtte få sopp etter hver eneste samleie nå Gud vet hvor lenge...

Er det noen måte å kunne prøve å bli gravid uten å få sopp på?🥴

Anonymkode: 74bea...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du må ligge med spermen er en myte.

Anonymkode: cc9d4...32e

• Liker 6
Skrevet

Først og fremst…. Det høres jo ut som at det er mannen din som gir deg sopp. Dere må jo BEGGE behandles for sopp, og vente med å hoppe i høyet til dere er ferdig. Prøv det først. Alt som du gjør må han også gjøre for å hjelpe på dette her. 

Anonymkode: a9424...c95

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

1. Høres jo ut som at mannen er problemet. Han er behandlet?

2. Du trenger selvfølgelig ikke ligge. Gå i dusjen og vask deg som vanlig. 

Anonymkode: 71812...909

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde samme problem inntil jeg fikk ny partner. Mannen må også behandles. 
Men vet at noen reagerer mer enn andre, og det kan også være pga pH i spermen… 

Det at du må bli liggende er bare tull. 
Jeg ble gravid med alle mine selv om jeg umiddelbart gikk på do og vasket meg 😊

Anonymkode: 30051...5fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Slet mye med soppinfeksjon i starten av forholdet med mannen, men har klart å holde det i sjakk i flere år ved å gå i dusjen relativt fort etter sex og få ut så mye som mulig av mannen fra skjeden.

Nå prøver vi å bli gravide, og etter bare første prøving her om dagen fikk jeg sopp med en gang. Jeg ble liggende i ikke mer enn 5 min og gikk bare på do uten å skylle spermen ut, da jeg har lest at man bør ligge på ryggen i 30 min etter sex for å øke sjansen å bli gravid. Jeg lå jo bare 5 min...

Er veldig frustrerende å måtte få sopp etter hver eneste samleie nå Gud vet hvor lenge...

Dere bør begge behandles for sopp dersom du får det pga mannen. Hjelper ikke at du behandles og ikke han. 

Det at man må ligge etter sex er en gammel myte og har ingenting for seg. 

Anonymkode: 7dca4...c3a

• Nyttig 2
Skrevet

Du kan helt fint gå i dusjen etter bare noen få minutter og vaske deg som du vanligvis gjør. Sædcellene skytes opp gjennom livmortappen på bare sekunder. Det som da kommer ut er overflødig sæd og sædvæske.

Anonymkode: 7ffcf...f66

• Nyttig 3
Skrevet

Du trenger ikke å ligge etter sex, sædcellene finner veien dit de skal. Du kan vaske deg med en gang, det har ingenting å si. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 10.10):

Du ersikker på at det er sopp og ikke bakteriell vaginose du får?  Har ikke hørt at samleie gir sopp, men vet at sæden kan gi eller forverre bakteriell vaginose. Du burde forresten aldri skylle inni skjeden.det forstyrrer den naturlige ph-balansen. Ikke rart om du får sopp om du pleier å gjøre dette. 😬

Det er bare tull at du må ligge lenge med sæd inni deg for å bli gravid. Jeg gikk på do umiddelbart sist og ble gravid på første fordøk. Hvor får folk sånn tullete info fra, egentlig? 🫣🤔

Anonymkode: c8ed2...87b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du ersikker på at det er sopp og ikke bakteriell vaginose du får?  Har ikke hørt at samleie gir sopp, men vet at sæden kan gi eller forverre bakteriell vaginose. Du burde forresten aldri skylle inni skjeden.det forstyrrer den naturlige ph-balansen. Ikke rart om du får sopp om du pleier å gjøre dette. 😬

Det er bare tull at du må ligge lenge med sæd inni deg for å bli gravid. Jeg gikk på do umiddelbart sist og ble gravid på første fordøk. Hvor får folk sånn tullete info fra, egentlig? 🫣🤔

Anonymkode: c8ed2...87b

Man kan absolutt få soppinfeksjon av spermen til partner ja. 

Anonymkode: 7ffcf...f66

• Nyttig 1
Skrevet

Man kan absolutt få sopp av sperm. Sædvæsken endrer PH verdien, som kan føre til soppvekst hvis man er noe utsatt for å få det fra før. 

Jeg har selv hatt veldig god effekt av å endre kostholdet mitt - etter at jeg kuttet nesten all sukker, ble jeg kvitt soppinfeksjoner. Det kan være verdt å teste litt hva som funker for deg.

Også har alle de som skriver at man ikke trenger å ligge etter samleie rett - du kan fint stå opp og gå på do eller dusje 😊

Anonymkode: 72106...98a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...