AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #1 Skrevet 4. september 2024 Forkjølelse ønsker vel ikke folk å få slik at de må være borte fra jobb/skole eller å ha "nedetid" på dager og uker. Er det da vanlig å gi beskjed hvis du er forkjølet, da mener jeg hvis du hoster, nyser, snyter deg og kanskje også føler deg litt uvel? Anonymkode: 02e3e...3fe 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #2 Skrevet 4. september 2024 Vet ikke hvor vanlig eller uvanlig det er. Men syntes det er ordentlig dårlig hvis man ikke sier ifra, så får vertskapet ta en avgjørelse på om de ønsker besøk. Anonymkode: 571b5...89a 14
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #3 Skrevet 4. september 2024 Jeg liker ikke trenden med at folk har blitt så utrolig pinglete. Vi møter på jobb selv om vi er forkjøet feks. Kan ikke isolere seg for alt, da klapper jo samfunnet sammen. Anonymkode: 12001...f69 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #4 Skrevet 4. september 2024 Spør først iallefall og går ikke til kritisk syke. Anonymkode: 8471d...1c9 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #5 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker ikke trenden med at folk har blitt så utrolig pinglete. Vi møter på jobb selv om vi er forkjøet feks. Kan ikke isolere seg for alt, da klapper jo samfunnet sammen. Anonymkode: 12001...f69 Det er jo forskjell på å være forkjølet med litt hoste, og å være forkjølet slik at man er uvel i hele kroppen og slapp. Ts Anonymkode: 02e3e...3fe 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #6 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er jo forskjell på å være forkjølet med litt hoste, og å være forkjølet slik at man er uvel i hele kroppen og slapp. Ts Anonymkode: 02e3e...3fe Det er helt sant, men de fleste tåler det helt fint. Anonymkode: 12001...f69
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #7 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo forskjell på å være forkjølet med litt hoste, og å være forkjølet slik at man er uvel i hele kroppen og slapp. Ts Anonymkode: 02e3e...3fe Da blir egentlig spørsmålet; Er det ok å gå på besøk hvis man er syk eller smittsom? Nei! Å være «forkjølet» er kommande hele året, uten at det har noen betydning annet enn for den som er forkjølet. Anonymkode: 2501b...c4e 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #8 Skrevet 4. september 2024 Jeg forholder meg til barnehageregler. Har vi feber holder vi oss unna til det er gått 24 timer etter feberfri En lett forkjølelse deler vi på 🙈 Anonymkode: fa746...e6b 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #9 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da blir egentlig spørsmålet; Er det ok å gå på besøk hvis man er syk eller smittsom? Nei! Å være «forkjølet» er kommande hele året, uten at det har noen betydning annet enn for den som er forkjølet. Anonymkode: 2501b...c4e «er jo mange hele året» skulle det stå. Anonymkode: 2501b...c4e
Sirah Skrevet 4. september 2024 #10 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er jo forskjell på å være forkjølet med litt hoste, og å være forkjølet slik at man er uvel i hele kroppen og slapp. Ts Anonymkode: 02e3e...3fe Dette. Jeg er så forkjølet for øyeblikket at jeg knapt ser ut gjennom øynene mine føles det ut som. Det er fullstendig uaktuelt å gå på besøk til noen sånn som jeg har det nå. Hadde det vært en helt mild forkjølelse med bare bittelitt sår hals derimot så hadde jeg neppe holdt meg hjemme. 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #11 Skrevet 4. september 2024 Jeg kunne ikke levd om jeg måtte sitte i isolat hver gang jeg er forkjølet. Men har heldigvis ikke så hysterisk omgangskrets. Dere som er så hysteriske, hvordan fungerer dere i arbeidslivet? Må dere over på AAP og søke uføretrygd om dere er allergiske og har kronisk høysnue kanskje? Anonymkode: 2f822...800
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #12 Skrevet 4. september 2024 Jeg setter pris på om folk sier fra på forhånd. Er imunnredusert og har alvorlig sykdom få vet om, som gjør at jeg kan bli alvorlig syk av lite. Barnet mitt har astma og blir dårlig en måned eller mer etter en vanlig virusinfeksjon. En lett forkjølelse for deg, kan ende med noe langt verre for andre. Anonymkode: a42a8...7bb 6 1 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #13 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg kunne ikke levd om jeg måtte sitte i isolat hver gang jeg er forkjølet. Men har heldigvis ikke så hysterisk omgangskrets. Dere som er så hysteriske, hvordan fungerer dere i arbeidslivet? Må dere over på AAP og søke uføretrygd om dere er allergiske og har kronisk høysnue kanskje? Anonymkode: 2f822...800 Akkurat forkjølelse er jeg ikke hysterisk med. Omgangssyke er jeg hysterisk livredd for. Hadde blitt SKIKKELIG forbanna om noen kom på besøk hit og fortalte at de hadde hatt det for under 48 timer siden. Da måtte jeg kloret hele huset hver dag i en ukes tid. Og ja, jeg er på AAP fordi jeg har lammende angst for det. Går an å bruke hodet litt. Det er ikke nødvendigvis hysteri å ikke sette pris på folk som smitter med vilje - særlig i andres hjem som jobber tema her i tråden. Anonymkode: fa746...e6b 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #14 Skrevet 4. september 2024 Uansett om jeg bare er veldig lett forkjølet så sier jeg ALLTID ifra! Skulle bare mangle! F.eks: "gleder meg til i morgen! Forresten, ville bare nevne for deg at jeg er litt snufsete idag". Så får de muligheten til å ta valget selv. Da har jeg ihvertfall sagt ifra. Anonymkode: e5c5b...569 4 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #15 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg forholder meg til barnehageregler. Har vi feber holder vi oss unna til det er gått 24 timer etter feberfri En lett forkjølelse deler vi på 🙈 Anonymkode: fa746...e6b Man kan jo være skikkelig syk og smittsom selv om man ikke har feber, og en forkjølelse deler man ikke på! I en barnehage er det noe annet, men når man er voksen trenger man ikke å besøke noen når man er syk eller smitter Ts Anonymkode: 02e3e...3fe 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #16 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Akkurat forkjølelse er jeg ikke hysterisk med. Omgangssyke er jeg hysterisk livredd for. Hadde blitt SKIKKELIG forbanna om noen kom på besøk hit og fortalte at de hadde hatt det for under 48 timer siden. Da måtte jeg kloret hele huset hver dag i en ukes tid. Og ja, jeg er på AAP fordi jeg har lammende angst for det. Går an å bruke hodet litt. Det er ikke nødvendigvis hysteri å ikke sette pris på folk som smitter med vilje - særlig i andres hjem som jobber tema her i tråden. Anonymkode: fa746...e6b tråden handler kun om forkjølelse, ikke omgangssyke, vannkopper eller apekopper. Og normal forkjølelse, der man har god nok allmenntilstand til å klare å dra på besøk, er det hysteri å ha et stort problem med. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg setter pris på om folk sier fra på forhånd. Er imunnredusert og har alvorlig sykdom få vet om, som gjør at jeg kan bli alvorlig syk av lite. Barnet mitt har astma og blir dårlig en måned eller mer etter en vanlig virusinfeksjon. En lett forkjølelse for deg, kan ende med noe langt verre for andre. Anonymkode: a42a8...7bb Veldig merkelig av deg å ikke opplyse folk dom er nære nok til å komme på besøk, om sånt. Anonymkode: 2f822...800 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #17 Skrevet 4. september 2024 Jeg holder meg hjemme om jeg er i dårlig form. Har ikke noe å si hvordan syk jeg er, er jeg dårlig er jeg hjemme. Anonymkode: 0d94c...d3e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #18 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man kan jo være skikkelig syk og smittsom selv om man ikke har feber, og en forkjølelse deler man ikke på! I en barnehage er det noe annet, men når man er voksen trenger man ikke å besøke noen når man er syk eller smitter Ts Anonymkode: 02e3e...3fe det er din mening, jeg er helt uenig. Hadde syntes set var veldig uhøflig om noen avlyste besøk fordi de var syke, hvis de samtidig var friske nok til jobb, barnehage og skole. Er man så syk at man er hjemme fra jobb/barnehage drar man jo heller ikke på besøk… Anonymkode: 2f822...800 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Forkjølelse ønsker vel ikke folk å få slik at de må være borte fra jobb/skole eller å ha "nedetid" på dager og uker. Er det da vanlig å gi beskjed hvis du er forkjølet, da mener jeg hvis du hoster, nyser, snyter deg og kanskje også føler deg litt uvel? Anonymkode: 02e3e...3fe Jeg mener den siste "og kanskje"- delen er viktig. Du kan ha forkjølelsessymptomer uten å være syk. Om man føler seg syk når man har forkjølelsessymptomer så holder man seg hjemme. Selv har jeg alltid kraftig hoste i halvannen måned etter en forkjølelse. Og hosten høres virkelig ille ut. Jeg får alltid kommentarer på det på jobb. Jeg hoster til jeg nesten brekker meg. Jeg blir sliten av hosteanfallene, men jeg føler meg ikke syk. Hosteanfallene trigger også snørrproduksjonen, så da må jeg også snyte meg. Jeg sier ikke fra til nærmeste familie/venner før besøk. Men om jeg skal treffe litt mer perifere venner så sier jeg fra om at jeg hoster mye, men er i fin form. Anonymkode: a9750...e38 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #20 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Uansett om jeg bare er veldig lett forkjølet så sier jeg ALLTID ifra! Skulle bare mangle! F.eks: "gleder meg til i morgen! Forresten, ville bare nevne for deg at jeg er litt snufsete idag". Så får de muligheten til å ta valget selv. Da har jeg ihvertfall sagt ifra. Anonymkode: e5c5b...569 Veldig bra! Er jo heller ikke garantert det bare er forkjølelse heller, da folk reagerer veldig forskjellig på ulike virus som korona, influensa, RS- virus etc. Kikhoste går også for tiden, der noen blir veldig syke over lang tid. Anonymkode: a42a8...7bb 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå