Gå til innhold

Jeg som overtenker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Dater en flott jente. Vi har holdt på siden slutten av juli. Hun har overnattet hos meg, og andre veien. Vi er godt voksne og begge spiller ikke noe spill med hverandre. Har god kjemi med henne psykisk og fysisk 😁

vi har begge barn på hver vår kant. Hun bor ett lite stykke unna meg. Men ikke såpass at det blir et problem i fremtiden 👌

Teksting via snap etc har vært lik fra begge sider. 

Hun tar en master som hun startet på nå. Seminarbasert mens hun har jobb. Så hun har mye mindre fritid den meg. For så vidt ikke et problem for meg - og vi er veldig åpne om hva vi ønsker, samt at vi tar oss god tid før vi eventuelt kommer til det å bli kjærester 😅

Siste to dagene har jeg merket at hun er ikke like ivrig på å melde meg. Før var det bilder om morgenen, og teksting på formiddagen. Dog er hun på seminar i forbindelse med oppstart av masteren og når vi har hatt tlf samtaler på kveldene de to siste dagene virker hun sliten og stresset. Hun har dårlig samvittighet for at barna ikke får være med henne da hun så og si har de 80-100% av tiden til vanlig. 

jeg har full forståelse, og min logiske del av meg sier at sånn er det akkurat nå og at jeg ikke må stresse. 

selvsagt klarer følelsene mine å stresse meg. De subtile endringene i chatting og at hun er sliten gjør meg usikker - har opplevd den type kommunikasjon før men da uten grunn fra den jeg har datet. Min vanlige respons er og øke kommunikasjonen , men denne gang vil jeg ikke det. Redd for at hun vil føle seg kvelt om jeg gjør det(tidl. Erfaring). 

dog bekymret for at om jeg trekker meg tilbake at hun tror jeg mister interessen..hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: e476e...bc9

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun er nok bare stresset og sliten. Fortsett med meldlinger morgen og kveld som du pleier, men kanskje dere kan droppe telefonsamtalene om hun syns det blir slitsom akkurat nå? Det er lov å spørre om det. Det ville i alle fall stresset meg ytterligere siden man gjerne prater en stund når man først prater, og det gjør i alle fall meg bare mer sliten, selv om det er hyggelig å prate med kjæresten. Men når man er sliten så er man sliten, og i hennes situasjon har hun nok større behov for å snakke med barna. Og meldinger midt på dagen har man ikke tid til når man er på sånne seminarer, så dropp å sende henne noe da akkurat nå. Master i tillegg til jobb og barn er veldig krevende, bøyer meg i støvet for henne, men du må nok basere deg på at hun vil ha lite fritid framover. Jeg vurderer å starte opp med Master selv nå, men jeg har barn bare 50% og de er tenåringer som krever nesten null oppfølging.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker selv at tiden etter oppstart etter sommeren tar mye krefter, og at jeg er mindre aktiv om dagen, og det høres ut som hun har en veldig aktiv tid om dagen. Jeg ville tatt en liten prat om det, og bare si at du er litt bekymret fordi setter så pris på relasjonen. Også si at du forstår at det er travelt om dagen! Greit å få pratet om det, mest sannsynlig kjenner hun også på det!

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår tankegangen din, er man forelsket kan man virkelig lure seg selv og bli usikker på sin egen tankegang. 

Men som du sier så har hun barn, jobb og er i startfasen masterutdanning. Så hun er nok veldig mye å tenke på. 

Du kan jo snakke med henne og fortelle henne hva du føler, betyr jo egentlig at du setter pris på henne. Og at du ønsker å sende henne en hilsen hver dag, uten at du trenger noe tilbake. 

Vis at du er det for henne og støtter henne i det hun står i uten å mase for mye på henne. 

Anonymkode: a0e5c...112

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chill, stresser du nå skyver du henne i allefall bort tenker jeg.. HA litt is i magen, vær den samme solide fyren og gi henne rom til å puste. 

Anonymkode: e3338...240

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er liv laget for forholdet, om du ikke aksepterer at hun er sliten og opptatt når hun er på ett seminar.
Hun har akkurat startet på en master ved siden av jobb, og være alenemor. Å forvente at hun skal ha like mye overskudd hver dag som før til å chatte er særdeles optimistisk og urealistisk. 
Hvis to dager med slitenhet på en samling er for mye for deg, allerede i startet av forhold/utdanning, så kommer det aldri til å fungere. Hun har flere år igjen med samling, hun kommer til å ha perioder hun er langt mer sliten, og hvis du ikke synes det er nok at hun faktisk tar seg tid til å snakke med deg, så har du ikke mye forståelse for hennes situasjon. 

Anonymkode: 0e403...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det meg du siterer?? Sitte på ei kvinneforum og utleverer vårt forhold?? Takk for meg,!

Anonymkode: 470f1...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det meg du siterer?? Sitte på ei kvinneforum og utleverer vårt forhold?? Takk for meg,!

Anonymkode: 470f1...984

Morsom du

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nok fortsatt så ferske at dere ikke har kommet til "the safe place" enda 🙂 når man kommer dit roer værste tolkingen og analyseringen seg. Tankene roer seg. Du har tillit til det dere har sammen og du tolker ting i beste mening.

Men der er ikke du enda 😇 Du har møtt en nydelig dame du vil bli bedre kjent med. De kommer ikke rekende på ei fjøl hver dag, og man blir var for små endringer. 

Mitt aller aller beste tips er å droppe alt som heter spill og kalkulert oppførsel. Dropp dette "holde tilbake " bla bla bla. 

Gode forhold er tuftet på en god og trygg emosjonell connection  og den bygger man via åpen og ærlig kommunikasjon. Det vi mennesker egentlig går rundt og lurer på fra vugge til grav er egentlig "hei, tåler du meg?". 

Det finnes tusen måter å gripe dette fatt. Litt inspirasjon:

Hei, jeg merker du er mer opptatt og sliten om dagene, det er helt forståelig med tilbake til hverdag og i tillegg har du masteren opp på alt det andre med jobb og barn. Jeg er skikkelig imponert over alt du får til, si fra om det er noe du trenger så er jeg her for deg. Jeg liker deg skikkelig godt skjønner du, og hodet kan tulle litt med meg av og til og jeg blir var for små endringer i kontakten. Jeg blir litt usikker på om jeg skal gi deg mer space, eller bare fortsette som vanlig, eller om det blir mer mas for deg 🙈 Det er ikke lett når man holder på å forelske seg i voksen alder og føler seg litt som en usikker tenåring igjen 😅 Jeg vet det har naturlige forklaringer, men ville bare dele det med deg 😘

Dette fikser du 🙂  Våg å vis deg sårbar. Vis at du ser henne, at du tåler henne, forstår henne, backer henne, heier på henne. Vi trenger alle en klippe som tåler vekten av oss. Det kan du være for henne. 

Vis følelser på en ikke-anklagende måte. Ta ansvar for egne følelser. Samtidig som du inviterer henne inn i din indre verden. Slik vokser dere nærmere hverandre med tiden.

Anonymkode: 7af70...4e7

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenker at det ikke er liv laget for forholdet, om du ikke aksepterer at hun er sliten og opptatt når hun er på ett seminar.
Hun har akkurat startet på en master ved siden av jobb, og være alenemor. Å forvente at hun skal ha like mye overskudd hver dag som før til å chatte er særdeles optimistisk og urealistisk. 
Hvis to dager med slitenhet på en samling er for mye for deg, allerede i startet av forhold/utdanning, så kommer det aldri til å fungere. Hun har flere år igjen med samling, hun kommer til å ha perioder hun er langt mer sliten, og hvis du ikke synes det er nok at hun faktisk tar seg tid til å snakke med deg, så har du ikke mye forståelse for hennes situasjon. 

Anonymkode: 0e403...237

Tenker du må lese innlegget mitt en smule bedre. Har full forståelse for hennes situasjon og hverdag. Ut i fra innlegget mitt er det mitt følelsesspekter jeg spør om råd. Og hun er ikke for mye for meg, og ikke har jeg forventninger eller krav på at jeg må ha mere rom eller tid med henne. Jeg blir altså bare usikker på meg selv, og hvor mye eller lite jeg kan kommunisere uten at jeg pusher henne for hardt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere er nok fortsatt så ferske at dere ikke har kommet til "the safe place" enda 🙂 når man kommer dit roer værste tolkingen og analyseringen seg. Tankene roer seg. Du har tillit til det dere har sammen og du tolker ting i beste mening.

Men der er ikke du enda 😇 Du har møtt en nydelig dame du vil bli bedre kjent med. De kommer ikke rekende på ei fjøl hver dag, og man blir var for små endringer. 

Mitt aller aller beste tips er å droppe alt som heter spill og kalkulert oppførsel. Dropp dette "holde tilbake " bla bla bla. 

Gode forhold er tuftet på en god og trygg emosjonell connection  og den bygger man via åpen og ærlig kommunikasjon. Det vi mennesker egentlig går rundt og lurer på fra vugge til grav er egentlig "hei, tåler du meg?". 

Hei, jeg merker du er mer opptatt og sliten om dagene, det er helt forståelig med tilbake til hverdag og i tillegg har du masteren opp på alt det andre med jobb og barn. Jeg er skikkelig imponert over alt du får til, si fra om det er noe du trenger så er jeg her for deg. Jeg liker deg skikkelig godt skjønner du, og hodet kan tulle litt med meg av og til og jeg blir var for små endringer i kontakten. Jeg blir litt usikker på om jeg skal gi deg mer space, eller bare fortsette som vanlig, eller om det blir mer mas for deg 🙈 Det er ikke lett når man holder på å forelske seg i voksen alder og føler seg litt som en usikker tenåring igjen 😅 Jeg vet det har naturlige forklaringer, men ville bare dele det med deg 😘

Dette fikser du 🙂  Våg å vis deg sårbar. Vis at du ser henne, at du tåler henne, forstår henne, backer henne, heier på henne. Vi trenger alle en klippe som tåler vekten av oss. Det kan du være for henne. 

Vis følelser på en ikke-anklagende måte. Ta ansvar for egne følelser. Samtidig som du inviterer henne inn i din indre verden. Slik vokser dere nærmere hverandre med tiden.

Tusen takk for et godt innlegg! Setter pris på en slik god respons 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Veldig godt forslag til melding å sende her🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Engel said:

Hun er nok bare stresset og sliten. Fortsett med meldlinger morgen og kveld som du pleier, men kanskje dere kan droppe telefonsamtalene om hun syns det blir slitsom akkurat nå? Det er lov å spørre om det. Det ville i alle fall stresset meg ytterligere siden man gjerne prater en stund når man først prater, og det gjør i alle fall meg bare mer sliten, selv om det er hyggelig å prate med kjæresten. Men når man er sliten så er man sliten, og i hennes situasjon har hun nok større behov for å snakke med barna. Og meldinger midt på dagen har man ikke tid til når man er på sånne seminarer, så dropp å sende henne noe da akkurat nå. Master i tillegg til jobb og barn er veldig krevende, bøyer meg i støvet for henne, men du må nok basere deg på at hun vil ha lite fritid framover. Jeg vurderer å starte opp med Master selv nå, men jeg har barn bare 50% og de er tenåringer som krever nesten null oppfølging.

Enig med deg, ts her. 

ligger ingen stress bak mld. Får respons når jeg får det. Sender ikke mld i fleng. Og liker godt å prate med henne på kveldene. Skal formulere meg slik som jeg ble tipset 😁 takk for responsen 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

👌 

selvsagt klarer følelsene mine å stresse meg. De subtile endringene i chatting og at hun er sliten gjør meg usikker - har opplevd den type kommunikasjon før men da uten grunn fra den jeg har datet. Min vanlige respons er og øke kommunikasjonen , men denne gang vil jeg ikke det. Redd for at hun vil føle seg kvelt om jeg gjør det….

Ikke samme situasjon, kun møtt henne en gang og ikke chattet sammen før. Nå er situasjonen slik at vi ikke kan treffes på noen uker, jeg vil chatte og snappe, hun er mye mer avventende. Så jeg sitter på hendene mine inntil vi kan treffes. Og jeg merker at jeg overtenker ALT.

Voksen mann på 50 år som plutselig blir usikker som en random ungdom.

Gledet meg til å begynne å date etter bruddet med exen, nå er jeg faen ikke sikker på om jeg gleder meg lenger. Jeg er jo som et persilleløv, jeg er kanskje ikke skapt for den slags 😅

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare nevne det for henne? At du vet hun har mye å tenke på og at det at du prøver å gi henne rom ikke betyr at du er uinteresert, for du er veldig glad for å bli kjennt med henne.

Så det er nevnt, så slipper hun å lure, du slipper å lure på konsekvensene av å ringe eller ikke ringe, å hun kan også fortelle hva som passer for seg, å kanskje tar hun kontakt selv også viten om at du gir henne litt rom til å orientere seg. Men ikke si hun må det da, for det kan bli dumt 😅

Anonymkode: 99e61...7fa

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde roe deg ned. Jævlig slitsom med folk som skal tekste om morgen, lunsj, middag og god natt. Hun klarer da vel stå opp å pusse tennene uten å måtte skrive noe rosenrødt til deg. 

La dama få puste!

Anonymkode: 06223...91d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du burde roe deg ned. Jævlig slitsom med folk som skal tekste om morgen, lunsj, middag og god natt. Hun klarer da vel stå opp å pusse tennene uten å måtte skrive noe rosenrødt til deg. 

La dama få puste!

Jeg er kvinne,og jeg elsker kommunikasjon gjennom dagen 🥰 Det er en deilig bekreftelse på at han tenker på meg. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

La dama få puste!

Er hun som er mest ivrig på morgen/kveldsmld 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...