Gå til innhold

Erfaringer med cyster i brystene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tre år siden kjente jeg noe i høyre bryst. Var til mammografi, ultralyd, og tok biopsi prøve. Heldigvis bare en væskefylt cyste. 
Den er i brystet enda. Gjør vondt innimellom. Særlig rundt menstruasjon. 

For tre - fire uker siden kjente jeg noe i venstre bryst. Det var rett før menstruasjon. 
Nå 1,5 uke siden mens så kjenner jeg det fortsatt ( anbefalt å sjekke brystene 1 uke etter mens ) 

Det er vondt når jeg tar på. Og utenom også. 
Kjennes veldig ut som det er det samme som er i høyre bryst. 
Bør jeg be om henvisning til ny mammografi?

Er det noen som har hatt væskefylte cyster, men så oppdaget ved senere tid kreft?

Anonymkode: cb765...51e

Videoannonse
Annonse
Gjest goodbeforelong
Skrevet

Kontakt fastlegen din og ta det derfra. Altfor viktig til at folk skal synse om slike ting, synes iallefall jeg 😊

Skrevet

Jeg har hatt mye forandringer i brystene tidligere, både cyster og fibroadenomer. Fikk påvist brystkreft, som var vanskelig å kjenne pga alle de andre forandringene. Hadde vært lett å overse det! Ville tatt det seriøst og fått undersøkt det :)

Anonymkode: ea646...404

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg har hatt mye forandringer i brystene tidligere, både cyster og fibroadenomer. Fikk påvist brystkreft, som var vanskelig å kjenne pga alle de andre forandringene. Hadde vært lett å overse det! Ville tatt det seriøst og fått undersøkt det :)

Takk for svar. 

Så trist at du fikk påvist kreft. Jeg håper det går bra i dag ❤️

Jeg tenker at det sikkert ikke er noe, og ønsker ikke være en belastning på et allerede presset helsevesen. 
men har fått lege time nese uke, skal ta det opp da. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar. 

Så trist at du fikk påvist kreft. Jeg håper det går bra i dag ❤️

Jeg tenker at det sikkert ikke er noe, og ønsker ikke være en belastning på et allerede presset helsevesen. 
men har fått lege time nese uke, skal ta det opp da. 

Du får heller tenke at desto tidligere du tar tak i det, desto mindre belastning er du :) Du har en reell bekymring, få den sjekket ut :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...