AnonymBruker Skrevet 3. september #1 Del Skrevet 3. september Jeg vet at intensivssykepleiere og anestesisykepleiere kan få jobb der, men jeg hadde dårlige karakterer på sykepleierstudiet. Er det lettere å få jobb som petroleumsingeniør med sykepleie i bunn? Anonymkode: dd349...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september #2 Del Skrevet 3. september Tvilsomt. Anonymkode: ea3c2...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #3 Del Skrevet 4. september De fleste petroleumingeniører jobber på land, og sykepleier gir svært lite nyttig bakgrunnskunnskap. Ønsker du jobbe på plattform er nok muligens det lettere få jobb om du er kokk, renholder, eller fagarbeider på andre områder. Og når du fikk dårlige karakterer på sykepleien, hvorfor? Var du veldig ufokusert? Uinteressante fag? Anonymkode: 1e3a8...29a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #4 Del Skrevet 4. september Petroleumsingeniører jobber i hovedsak på land, det er operatører som reiser offshore. Så om du vil på plattform bør du se mot jobber innen renhold, catering, forpleining, boring/brønn (det finnes et kurs innen brønnteknikk man kan gå og man kan være feks roustabout eller toolpusher), elektriker, automatiker, mekaniker, prosessoperatør etc. Anonymkode: 5a643...b88 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #5 Del Skrevet 4. september Her ser du en oversikt over type yrker som jobber offshore: https://offshoreutdanning.no/hjelp/utdanning/yrkesguide/ Anonymkode: e1f81...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #6 Del Skrevet 4. september Jeg er kjemiingeniør og både jeg og min mann jobber som oljeingeniører. Min mann har jobbet fast i rotasjon i over 10 år. Jeg jobber med prosjekter på land, men reiser offshore sporadisk. Det er stor etterspørsel etter kvalifisert arbeidskraft akkurat nå, men hvem vet hva som skjer om 5-10 år. Jeg tviler på at aktiviteten går opp. Jeg ville heller utdannet meg som noe kan man bruke både i olje og andre næringer. Hvis jobbing i rotasjon er målet ditt ville jeg heller jobbet hardt for å komme ut som medic. Anonymkode: eb895...d65 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malmfrid Skrevet 4. september #7 Del Skrevet 4. september Jeg har en kollega som er utdannet og har jobbet som intensivsykepleier i flere år før hun tok ingeniørutdannelse og er nå ansatt i et oljeselskap. Hun jobber onshore da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #8 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg vet at intensivssykepleiere og anestesisykepleiere kan få jobb der, men jeg hadde dårlige karakterer på sykepleierstudiet. Er det lettere å få jobb som petroleumsingeniør med sykepleie i bunn? Anonymkode: dd349...61c Neppe, for du vil bli ansatt som petroleumsingeniør, ikke som sykepleier. Yrkene har ikke noe med hverandre å gjøre. De må fremdeles ha en sykepleier på plattformen, selv om du er der som petroleumsingeniør. Anonymkode: a6fa1...1b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #9 Del Skrevet 4. september Lettere å bli renholder der. Anonymkode: 36a0b...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #10 Del Skrevet 4. september Du vet at ingeniør er et mye tyngre studie enn sykepleier? Vi snakker mye teoriske fag og mye matematikk. Er du teoretisk anlagt? Anonymkode: 1813a...4de 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 4. september #11 Del Skrevet 4. september No offense, men hvis du hadde dårlige karakterer på sykepleien, så består du neppe en ingienørutdannelse… 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #12 Del Skrevet 4. september Knirke skrev (2 minutter siden): No offense, men hvis du hadde dårlige karakterer på sykepleien, så består du neppe en ingienørutdannelse… tenkte jeg også 🤔 men så kom jeg på at jeg vet jo ikke hvorfor TS fikk dårlige karakterer så kanskje hun har forutsetninger nå som hun ikke hadde da? Uansett ikke den veienjeg ville valgt om det var offshore jeg ønsket reise - og en ting til, hvorfor offshore? Det er ikke lengre en gullgruve lønnsmessig.. og arbeisgiverene eer stort sett kjeltringer alle som en som ikke har de ansatte sitt beste i tanktene.. Anonymkode: 6160a...ee7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #13 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): tenkte jeg også 🤔 men så kom jeg på at jeg vet jo ikke hvorfor TS fikk dårlige karakterer så kanskje hun har forutsetninger nå som hun ikke hadde da? Uansett ikke den veienjeg ville valgt om det var offshore jeg ønsket reise - og en ting til, hvorfor offshore? Det er ikke lengre en gullgruve lønnsmessig.. og arbeisgiverene eer stort sett kjeltringer alle som en som ikke har de ansatte sitt beste i tanktene.. Anonymkode: 6160a...ee7 Kilde? Anonymkode: ea3c2...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #14 Del Skrevet 4. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg vet at intensivssykepleiere og anestesisykepleiere kan få jobb der, men jeg hadde dårlige karakterer på sykepleierstudiet. Er det lettere å få jobb som petroleumsingeniør med sykepleie i bunn? Anonymkode: dd349...61c Her jeg bor er kun halve kullet fylt opp på anestesi i år. Anonymkode: b9302...c72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå