Gå til innhold

Normalt å ikke ha overskudd utenom jobb?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 4.9.2024 den 11.04):

Var du i 40 års alderen? Her var nok overgangsalder i anmarsj. Den kan ta knekken på kvinner om de ikke tar grep med kosthold, søvn og trening. 

Tren smartere 20 min hver dag, enn lange økter kun 2-3 timer pr uke. Spis sunt og variert og nok. Fiber og proteiner er viktig + vitaminer. 

Anonymkode: fb30a...7fe

Overgangsalderen kan være evig nok ille i seg selv, og mange kvinner blir helt skutt uansett om de spiser sunt, trener og sover så mye og godt de kan. Bare det å få nok søvn er et stort problem i overgangsalderen.
Jeg vil anbefale kvinner i 40-årene som føler at de mister piffen, at de drar til en gynekolog og får undersøkt eggstokkene og tatt noen blodprøver. Dersom overgangsalderen klusser til fysisk og psykisk helse, er hormontilskudd en god løsning som fremdeles er høyst undervurdert. Med hormoner i ubalanse blir kroppen helt i ulage og det blir ekstra vanskelig å spise sunt, trene og sove.
Det nytter ikke med god bensin dersom bilen er på felgen. Først få orden på hormonene, deretter se på livsstil og vaner.

For TS, som er ung og neppe i overgangsalder, vil jeg anbefale å snakke med lege. Legen kan både ta blodprøver og sjekke at hun er fysisk frisk, og kan også ta en prat med og rådgi henne om mulige livsstilsendringer.

Anonymkode: f0f3f...221

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overgangsalderen kan være evig nok ille i seg selv, og mange kvinner blir helt skutt uansett om de spiser sunt, trener og sover så mye og godt de kan. Bare det å få nok søvn er et stort problem i overgangsalderen.
Jeg vil anbefale kvinner i 40-årene som føler at de mister piffen, at de drar til en gynekolog og får undersøkt eggstokkene og tatt noen blodprøver. Dersom overgangsalderen klusser til fysisk og psykisk helse, er hormontilskudd en god løsning som fremdeles er høyst undervurdert. Med hormoner i ubalanse blir kroppen helt i ulage og det blir ekstra vanskelig å spise sunt, trene og sove.
Det nytter ikke med god bensin dersom bilen er på felgen. Først få orden på hormonene, deretter se på livsstil og vaner.

For TS, som er ung og neppe i overgangsalder, vil jeg anbefale å snakke med lege. Legen kan både ta blodprøver og sjekke at hun er fysisk frisk, og kan også ta en prat med og rådgi henne om mulige livsstilsendringer.

Anonymkode: f0f3f...221

Jeg burde kanskje opplyst om kjønnet mitt og vært mer tydelig om alder... jeg er neppe i overgangsalderen. Jeg er mann i tyveårene😄

Anonymkode: 7caa2...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...