Gå til innhold

Overtal meg til å ikke fortelle kona hans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjort den store feilen om å forelske meg noe ekstremt i en gift mann. Jeg var gift selv også - men har skilt meg  fordi jeg tydeligvis ikke kunne være der jeg var når jeg var så innmari forelsket i en annen. Dette er altså noe som har pågått over flere år. Han var den som gikk etter meg i starten. Jeg ba ham om å la være fordi jeg ikke ønsket å forelske meg og splitte familien - men han la inn alle aksjer og sa det skulle bli oss. Love bombing er bare fornavnet. Jeg valgte å tro på ham, ønsket å tro på ham, og falt uendelig hardt. Jeg unnskylder meg ikke. Jeg gjorde feil. Men for meg kjennes det ut som at vi hører sammen, det sa pang første gang vi møttes på en måte jeg aldri har opplevd- jeg har forsøkt å bryte kontakten maaange ganger men jeg er så forelsket at jeg klarer det ikke. Jeg er svak og sjanseløs. 

Jeg skilte meg altså. For ham, pga hann g løftene han hadde titt..Han gjorde selvfølgelig ikke det samme. Menn gjør jo ikke det. Som Maria Mena synger så sant. Så når alt kom til alt så gikk han ikke. 

Til hans forsvar: han har grunner for å ikke gå, ovenfor familien, økonomi og egen helse og ja jeg vet grunnene er reelle. Det finnes grunner der og jeg ser dem. Jeg påpekte det fra starten av, at jeg så det ville bli vanskelig for ham å gå-  men han lovet likevel at det var mulig og at han skulle. Jeg gikk altså selv. Jeg måtte det. Selv om det ble vanskelig økonomisk for meg og ustabilt for barna. Vi har flyttet og startet på nytt og jeg hater tilværelsen. 

Jeg er bitter. Jeg ba ham om å holde avstand, jeg var så betatt at jeg klarte det ikke. Jeg ba ham om å trekke seg unna. Jeg fortalte gang på gang at jeg ikke ønsket å falle for ham. Selvsagt burde jeg holdt avstand selv, jeg vet det men jeg var sjanseløs fra start. Han sier han var det samme og ikke mente å forlede meg. 

Men situasjonen er slik: jeg har tatt konselvemsem av mitt valg og forlatt min mann. Det har ledet til en elendig hverdag, trang økonomi og masse masse sier. Han derimot slipper det - han valgte å gå utenom familien sin men sitter nå igjen med dem, tryggt. Og jeg har så inderlig lyst å fortelle familien hans. Jeg har så inderlig lyst at han skal måtte ta konsekvensen av sitt valg han også. Når han ikke velger meg, mener jeg han likevel burde bli alene og kjenne på dette selv. Så jeg ønsker å fortelle. Ikke fordi jeg tenker det er viktig at kona vet - jeg tenker hun burde vært spart. Men han har lovet, løyet, og bedradd. Og jeg skulle så gjerne ønske at han ble sittende i samme situasjon som meg. Alene med dårlig økonomi og kjenne på konsekvensene han også. Hvis jeg forteller vil jeg også brenne alle bruer oss to i mellom, noe jeg tenker er positivt. Han kommer aldri til å komme krypende tilbake etter det. Det vil gjøre de enklere for meg at det er hans har til meg som fortalte som holder ham borte sammenlignet med bare biten om at han ikke vil. Om det gir mening. 

Men jeg ønsker heller ikke å fortelle. Jeg ønsker ikke at de voksne barna hans skal få vite. Og jeg ønsker ikke egentlig å fortelle kona heller. Det er en rettferdighet i det som driver meg. Han må gjerne ikke velge meg, men jeg syntes tanken på å få sitte igjen trygt hjemme er veldig urettferdig. Vi tok begge to våre valg men jeg er den eneste som står for det valget. 

Fortell meg - overtal meg til å ikke fortelle henne!!

Anonymkode: a3f3f...926

• Liker 1
  • Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vet vel kanskje allerede?

Jeg hadde likt å visst iallefall, om jeg var konen som ble bedratt..

Hvordan gikk det med din eks etter dette? Visste han noe? Ble han overrasket? Klarer han seg? Savner du han nå når du tenker mer klart?

Anonymkode: 712cd...bef

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

Syns du hun fortjener dette livet med en sånn mann?

Fortjener ikke hun å finne ekte kjærlighet? 

Anonymkode: 4b44f...601

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet

Din premie og gevinst oppi det her er å ikke være et så kolossalt rævhøl som denne mannen. Med mindre du sier det til kona hans bare for å få payback. 

Altså jeg driter aller mest i han, men den stakkars kona har nok å stri med om hun ikke må få høre om hans affære, hun har en jævla taper som mann. Eneste er at kanskje du skulle fortalt henne bare fordi hun kan motiveres til å gå fra ham. 

Husk at du var ærlig med din mann, du lovebombet og gaslightet ikke noen. Du har moral i behold. 

Anonymkode: a948a...634

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Dette er et klassisk tilfelle av å drite på draget. Du HAR selv ansvaret for situasjonen du er kommet i. Du hadde fri vilje og måtte ikke komme i denne situasjonen. Og hva får du ut av å si det til hans kone? Det er i tilfelle bare hevn, du må stable deg på beina igjen. 

Anonymkode: d1e7d...26c

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Stol på karma og ta ansvar for din egen fuck up. Fokuser på degselv og barna dine, og bygg deg opp igjen.

• Liker 8
  • Nyttig 10
Skrevet

Drit i henne. Her må du ligge unna dem begge for DIN skyld. 

Anonymkode: 6d66b...69e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er et klassisk tilfelle av å drite på draget. Du HAR selv ansvaret for situasjonen du er kommet i. Du hadde fri vilje og måtte ikke komme i denne situasjonen. Og hva får du ut av å si det til hans kone? Det er i tilfelle bare hevn, du må stable deg på beina igjen. 

Anonymkode: d1e7d...26c

Det er ikke hevn å unne en annen kvinne viten om hvem mannen hun deler livet med er, å hvor lett det var for han å svikte henne. 

Hun fortjener å vite det.

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Din premie og gevinst oppi det her er å ikke være et så kolossalt rævhøl som denne mannen. Med mindre du sier det til kona hans bare for å få payback. 

Altså jeg driter aller mest i han, men den stakkars kona har nok å stri med om hun ikke må få høre om hans affære, hun har en jævla taper som mann. Eneste er at kanskje du skulle fortalt henne bare fordi hun kan motiveres til å gå fra ham. 

Husk at du var ærlig med din mann, du lovebombet og gaslightet ikke noen. Du har moral i behold. 

Nok å stri med, med å måtte dele hjem med han mener du vel? Hun skulle vært over dal og bekk for lenge siden, rømmende fra denne idioten.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nok å stri med, med å måtte dele hjem med han mener du vel? Hun skulle vært over dal og bekk for lenge siden, rømmende fra denne idioten.

Ja, du har helt rett. Jeg mente nok å stri med med å være sammen med denne rasstappen av en idiot. Så egentlig fortjener hun å vite, men er jo også en fare for at hun er blitt så såret over lang tid at det bare fører til mer sår, men det kan ikke TS vite. Stakkars kona. 

• Liker 1
Gjest winterchild
Skrevet

Hon kommer att bli skitarg på dig oavsett om du egentligen menar väl. Run!! 

Skrevet

Jeg synes du skal si det.

Anonymkode: 2990f...7b3

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde jeg vært kona hadde jeg villet vite det, så jeg syns du skal fortelle det.

Anonymkode: ebed5...2f6

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Ha fokus på deg selv. Bruk energien til å bedre situasjonen din. Dersom du bruker tid på å prøve å få hevn vil det ikke hjelpe deg og barna dine. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Har vært i helt lik situasjon. Det kunne vært mine ord du skrev. I ettertid ser jeg hvor naiv jeg var. Han fikk meg til å tro at det var den eneste gangen etter han ble gift at han forelsket seg i noen andre. Jeg gikk, men han ble med kona. Og det var etter at vårt forhold ble avslørt, av hans familie. Både voksne barn og kone ga meg pepper og ba meg holde meg unna. Hva gjør mannen? Er fortsatt notorisk utro den dag i dag. Men om hun vet, er jeg usikker på. Og gjett om jeg har lyst til å fortelle. Men hva får jeg igjen for det? Å høre at hun fortsatt velger han, selv om han har ligget med hundrevis av damer siden de ble gift? Det er mest dette at kona og barna skyldte på meg og ba meg holde meg unna som gjør at jeg skulle ønske at de visste. For jeg slo opp med samboer, og har aldri vært utro siden. Mens han fortsetter sin veg med utroskap nå 10 år senere. 

Anonymkode: 1b160...828

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Kvinner og menn som holder på bak ryggen til partneren sin fortjener all den dritt som kommer deres vei. Håper dere begge går enda mer på snørra. Dere fortjener hverandre. 

Anonymkode: 1067f...713

• Liker 8
Skrevet

Du har jo ingen garantier for at han blir sittende igjen alene? Mange som gir den utro parten en ny sjanse. For alt du vet ender du opp med at de har en helsikkes oppvask, men ender opp med et sterkere og bedre forhold i andre enden, og en felles syndebukk de kan hate sammen; deg. 

Du risikerer også at han og kona svartmaler og legger ut stygge rykter om deg, også sitter du bare igjen å føler deg dum. 

Anonymkode: 5cd06...e74

• Liker 10
Skrevet

Jeg mistenker at din motivasjon for å si ifra kommer ikke av «omsorg» for kona, for da ville du for det første aldri involvert deg med mannen hennes! Men at du håper det vil presse henne til å ta beslutningen han ikke vil ta, så du selv kan få han til slutt.

Og hvordan er det mulig å være overrasket over at en mann som lyver til sin kone lyver til deg også?

Anonymkode: 05101...01e

• Liker 14
  • Nyttig 5
Gjest goodbeforelong
Skrevet (endret)

Du må bli enig med deg selv. Får du det bedre av å potensielt splitte opp familien hans? Jeg tror ikke det. Du fremstår som bitter, sikkert med god grunn. Men du trenger ikke å bruke moral kortet dersom det eneste du ønsker er at han skal "lide" som du mener du gjør selv. 

Eneste godt du kan gjøre for deg selv er å gå videre uten han. 

Endret av goodbeforelong
Skrevet

Synes du ikke at du har nok med de utfordringene du allerede har i hverdagen om du ikke skal få en rasende exelsker og hans kone på nakken ?? 

Anonymkode: 7a625...941

• Liker 2
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...