AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #1 Skrevet 3. september 2024 Vi har en som fyller 10 den 3 Oktober, har også 2 på 13 og 17 vi gjorde det samme med, og vi synes det er viktigere og dyrke nære vennskap enn at barnet må be alle fordi folk mener det er rett. er 16 av samme kjønn i klassen og barnet har 3 nære venner som hn skal be. jeg tenkte på disse : 1. overnattingsbursdag, gaming, bestilt pizza og snacks 2. kino med peppes etterpå 3, fotballkamp og så går vi ut og spiser etterpå min som forslo selv alle 3 ,men hva hadde dere tatt? Anonymkode: 2f3f9...2b8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #2 Skrevet 3. september 2024 Mine likte veldig godt overnattingsparty, og det er passelig med 3-5 stk 😊 pizza og madrasser på gulvet, kjempekoselig. Ligge utover kvelden og hviske og fnise. Anonymkode: 1e7a9...973 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #3 Skrevet 3. september 2024 Må bare få sagt at man kan fint dyrke nære relasjoner ellers i året, selv om man inviterer alle i bursdag. syns barnet ditt at det er ok at alle blir invitert unntat han i de andre bursdagene? Anonymkode: 1b025...58a 15 18
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #4 Skrevet 3. september 2024 Jeg synes fremdeles at dere burde invitere alle. 10-åringer er veldig dårlige på inkludering. Overnatting kan man ha når som helst. Anonymkode: cab2f...c81 9 11
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #5 Skrevet 3. september 2024 Her legges føringene for bursdag på foreldremøte felles for hele trinner. Og skolen anbefaler at man tar "alle" (hele klassen eller alle av samme kjønn) ut 7 klasse. Noe jeg er 100% enig i. Man kan pleie nære vennskap alle andre dager i året. Den ene dagen bør alle inkluderes. Kjipt for dem som er blitt inkludert frem til 10 år og deretter bli utestengt. Hva syns ditt barn om å ikke bli invitert i andre sin bursdag? Anonymkode: 95ac7...5e3 16 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #6 Skrevet 3. september 2024 Her er det avtalt på foreldremøte at alle skal av samme kjønn skal inviteres ut barneskolen. Men vi har fellesbursdager to og to mnd som feirer i sammen, fungert veldig bra i 6 år. Anonymkode: 4dbe5...f75 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #7 Skrevet 3. september 2024 Kan dere svare på det som er spørsmålet og ikke det som det overhodet ikke blir spurt om? Anonymkode: 23e75...da5 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #8 Skrevet 3. september 2024 Hei TS. Alle tre forslagene høres kjempe kjekke ut! Jeg hadde flere slike bursdager med mine 2 beste venner. Favorittene våre var badeland eller overnatting 😊 Anonymkode: 0cd6c...7d4 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #9 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan dere svare på det som er spørsmålet og ikke det som det overhodet ikke blir spurt om? Anonymkode: 23e75...da5 Vi er på et diskusjonsforum. Du bestemmer ikke hva som skal skrives eller ei. Du er heller ikke TS, så du kan ikke begynne og legge føringer for tråden. Tåler du ikke at noen kommer med sine tilbakemeldinger eller erfaringer om temaet, så er det bare å gå ut av tråden eller logge av KG. Anonymkode: 02093...0e7 13 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #10 Skrevet 3. september 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Må bare få sagt at man kan fint dyrke nære relasjoner ellers i året, selv om man inviterer alle i bursdag. syns barnet ditt at det er ok at alle blir invitert unntat han i de andre bursdagene? Anonymkode: 1b025...58a Ja! Virker som enkelte tror at det kun er bursdager man dyrker vennskap 🙄 Anonymkode: 0f336...cec 6 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #11 Skrevet 4. september 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Vi har en som fyller 10 den 3 Oktober, har også 2 på 13 og 17 vi gjorde det samme med, og vi synes det er viktigere og dyrke nære vennskap enn at barnet må be alle fordi folk mener det er rett. er 16 av samme kjønn i klassen og barnet har 3 nære venner som hn skal be. jeg tenkte på disse : 1. overnattingsbursdag, gaming, bestilt pizza og snacks 2. kino med peppes etterpå 3, fotballkamp og så går vi ut og spiser etterpå min som forslo selv alle 3 ,men hva hadde dere tatt? Anonymkode: 2f3f9...2b8 Jeg hadde valgt #1, for da kunne vi vært mer for oss selv, enn at en forelder måtte fulgt oss med på fotballkamp/kino som sjåfør, for da blir forelderen automatisk med på mat også. Samtidig høres fotballkamp ut som noe man sjeldent hadde fått oppleve hos andre, så ville kanskje vært en mer unik opplevelse. Hva med fotballkamp, også hjem til pizza og overnatting etterpå? Anonymkode: f2526...298 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #12 Skrevet 4. september 2024 Jeg tenker det er ok om det er snakk om 3-5stk, så lenge det ikke er slik at en av jentene eller guttene i klassen blir utelatt (om de feks kun er 6 totalt). Vi voksne tvangssosialiseres ikke med andre på egen fritid / inviterer ikke hjem folk vi ikke ønsker. Er det en dag barna fortjener å velge selv og være komfortabel (noen vil ikke invitere jentene som blikket osv), så er det bursdagen. Det er heller ikke alle som liker eller trives med for mange rundt seg. Anonymkode: ac2ba...1a3 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #13 Skrevet 4. september 2024 Hei takk for alle svar her vi bor er det helt vanlig at de tar kun de nærmeste vennene fra 10 års alderen min er kun bedt til de 3 som hn har bedt, så det er helt greit, slipper masse gaveavgifter, er allerede 12 av samme kjønn som har hatt bursdag og hn er som sagt vert i 3 stk til de nærmeste vennene. Anonymkode: 2f3f9...2b8 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #14 Skrevet 4. september 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Må bare få sagt at man kan fint dyrke nære relasjoner ellers i året, selv om man inviterer alle i bursdag. syns barnet ditt at det er ok at alle blir invitert unntat han i de andre bursdagene? Anonymkode: 1b025...58a Nå snakker TS om å invitere 3 ut av 15 andre gutter i klassen (jeg antar at sønnen er inkludert i de 16 av samme kjønn), altså vil dette utgjøre en fjerdedel av guttene. Vi snakker ikke om å invitere alle utenom én her... Og hvis TS heller inviterer de samme tre guttene på Gaming, pizza og overnatting om to måneder fra nå, eller tar de med på fotballkamp, så kommer de til å snakke akkurat like mye om det på skolen? Den eneste forskjellen er at det er på et annet tidspunkt enn ungens fødselsdag. Anonymkode: f2526...298 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #15 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hei takk for alle svar her vi bor er det helt vanlig at de tar kun de nærmeste vennene fra 10 års alderen min er kun bedt til de 3 som hn har bedt, så det er helt greit, slipper masse gaveavgifter, er allerede 12 av samme kjønn som har hatt bursdag og hn er som sagt vert i 3 stk til de nærmeste vennene. Anonymkode: 2f3f9...2b8 Jeg synes det høres helt greit ut så lenge det ikke er en eller to som ikke har noen nære å bli invitert til. Men det er jo mulig å invitere dem til noe annet også. Anonymkode: 654a4...33f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #16 Skrevet 4. september 2024 Gjør det du syns er best TS. Ditt hjem og dine regler. Her begynte vi med det samme. Så 3 venner som feirer sammen. De er lei av å invitere alle fordi de syns det er stress, masete og lite koselig. Først i år de faktisk har kost seg skikkelig på sine bursdager. Det er egentlig litt trist at bursdagsbarnet sine ønsker, grenser og behov bare blir kastet vekk fordi andre foreldre trur de kan bestemme. Anonymkode: 45512...458 3 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #17 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Hei takk for alle svar her vi bor er det helt vanlig at de tar kun de nærmeste vennene fra 10 års alderen min er kun bedt til de 3 som hn har bedt, så det er helt greit, slipper masse gaveavgifter, er allerede 12 av samme kjønn som har hatt bursdag og hn er som sagt vert i 3 stk til de nærmeste vennene. Anonymkode: 2f3f9...2b8 Så du syntes det er fint at ditt barn bare er invitert i tre bursdager for da slipper du unna økonomisk. Jeg hadde syntes det hadde vært skikkelig trist ovenfor barnet mitt... Anonymkode: 4dbe5...f75 1 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #18 Skrevet 4. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nå snakker TS om å invitere 3 ut av 15 andre gutter i klassen (jeg antar at sønnen er inkludert i de 16 av samme kjønn), altså vil dette utgjøre en fjerdedel av guttene. Vi snakker ikke om å invitere alle utenom én her... Anonymkode: f2526...298 Ja, men da må barnet her være klar over at andre kanskje ikke inviterer tilbake i fremtiden. Hvorfor skal de invitere han, når han ikke inviterer de? Det er noe man må ta med i regningen når man ikke invitere hele gjengen, og det kan føles veldig sårt. Anonymkode: 1b025...58a 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #19 Skrevet 4. september 2024 Forstår ikke helt hvorfor du må ha med den lange innledningen, med mindre du ønsket å provosere? Syns overnatting med film var veldig gøy som barn. Hadde valgt nr. 1. Anonymkode: 37053...b72 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2024 #20 Skrevet 4. september 2024 Hvis man tror at barnet ikke har nære relasjoner fordi alle guttene i klassen har blitt invitert til bursdagen en gang i året, så vil nok tilværelsen der man kun inviterer sine nærmeste bli en stor skuffelse både for deg og gutten. Anonymkode: 6d036...0c8 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå