Gå til innhold

Familie som er så helvetes negative til at vi har kjøpt hus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det sånn? Vi er glade og fornøyde, har kjøpt oss et bra hus til en fin pris godt innenfor budsjett. Enkelte i familien er misfornøyde og sure fordi vi skal flytte fra her vi bor nå, til et mindre sentralt sted, men med gode jobbmuligheter og et levende samfunn med mange småbarnsfamilier som oss. Vi flytter faktisk nærmere familien, så det er ikke det som er greia.

Synes ikke noen har rett til å være sure for livsvalg vi tar som ikke påvirker noen andre, og jeg synes det er en forferdelig uting å være negativ og pessimistisk når noen deler en god nyhet som de åpenbart er glade for!! Vi har ikke fått så mye som en gratulasjon fra den kanten, selv om det hadde vært veldig naturlig å gi. Hvor vanskelig er det å glede seg på sine nærmestes vegne selv om man ikke er helt enig???!!!!!

Dette var bare en rant, men jeg setter pris på litt medfølelse og kloke ord, for dette synes jeg er litt vanskelig. Vil ikke bry meg, men blir likevel litt såret av at de ikke unner oss gleden.

Anonymkode: 9ca73...b57

• Liker 2
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som min svigermor. Hun tåler ikke at vi foretar oss noe hun ikke er forberedt på eller delaktig i. 

Slik som å kjøpe nytt hus, kjøpe hytte, få oss hund, bestille sydentur. Alt har vært negativt, selv om det har vært positive ting for oss som familie. 

Skjønner godt at du er frustrert! 

Anonymkode: b7393...c4f

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som min svigermor. Hun tåler ikke at vi foretar oss noe hun ikke er forberedt på eller delaktig i. 

Slik som å kjøpe nytt hus, kjøpe hytte, få oss hund, bestille sydentur. Alt har vært negativt, selv om det har vært positive ting for oss som familie. 

For et merkelig fenomen, hvem tror sånne folk at de er? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk synes alt er feil hvis de selv ville gjort andre valg. Eller hvis man ikke fikk et ord med i laget, selv om det ikke var noen grunn til at de skulle ha det.

Anonymkode: 78b84...7d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er foreldrene mine også. Gjorde alt de kunne for å få meg og samboer til å ombestemme oss angående planer om å kjøpe hus. De måtte gi seg til slutt 😀 Men de var sure og fornærmet en stund.

Anonymkode: 72886...f45

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en eldre slektning der barna stadig maste om at hun måtte selge huset og flytte til noe mer "lettstelt". Men hun hadde aldri bodd i leilighet og ville ikke ha trivdes der. Og hun hadde råd til å bli boende i huset og betale for nødvendig vedlikehold, så var ikke slik at familien måtte ordne med alt. 

Anonymkode: 78b84...7d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilkne fordeler hadde de der dere bodde før? Vann? Skisenter? Nær en flyplass?

Anonymkode: 6b40d...693

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvilkne fordeler hadde de der dere bodde før? Vann? Skisenter? Nær en flyplass?

Anonymkode: 6b40d...693

Kjøpesenter og flere folk. En kortbaneflyplass vi aldri bruker. Skisenter med lite snø, men ingen av oss står uansett på nedoverski. Det er likevel bare førti minutter mellom her vi bor nå og huset vi har kjøpt, ellers er det 10-15 minutter å kjøre til nærmeste sentrum som har alt man trenger. Det nye stedet har mye mer nærhet til både fjell og hav, og selv om huset ligger i et byggefelt er det ikke i nærheten så tett mellom husene der som her. Der er også en god barnehage og skole.

Synes ikke disse familiemedlemmene har noen rett til å være sure uansett, selv om jeg i større grad hadde skjønt det om vi flyttet langt inn i en fjord med ti fastboende, men det er altså ikke tilfelle. De tenker nok på de to små barna våre, at her vi bor nå har flere muligheter siden det rett og slett er større, men det har jo blitt bra folk av de jeg kjenner fra vårt nye hjemsted også, så jeg ser ikke mørkt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Høres ut som kontrollbehov og angst ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...