AnonymBruker Skrevet 3. september #1 Del Skrevet 3. september Katten er ute nesten hele tiden og kommer inn 1 gang om dagen. Da spiser den ca 1/3 dagsrasjon. Så drar den og blir borte til neste dag. Katten ble utekatt i mai, da veide den 3,3 kg. Nå veier den bare 2,8 kg altså en vektnedgang på 15%. Katten virker frisk og rask bortsett fra at den er lite hjemme og spiser lite. Har fått ormekur og vaksiner. Er det grunn til bekymring? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: bc214...4c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3. september #2 Del Skrevet 3. september Ville tatt den til veterinær. Har du prøvd å gi den våtfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 3. september #3 Del Skrevet 3. september Hva slags for gir du den da? Finnes for med mere næring for aktive katter 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissKatt Skrevet 3. september #4 Del Skrevet 3. september Er det en ukastrert hannkatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirstrimmel Skrevet 4. september #5 Del Skrevet 4. september Kanskje greit å få en sjekk hos veterinær - blodprøve? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september #6 Del Skrevet 4. september Aller først ,om dyret ditt plutselig begynner å gå ned i vekt bestiller du time hos dyrlegen for eliminere om det eventuelt er noe fysisk i veien. Så. Jeg opplevde det samme med min frøken når hun begynte å gå ut, men veterinæren fant ingen fysiske årsaker. Og nå vet ikke jeg med din, men min var en energibunt uten like allerede før hun begynte å gå ut og aktivitetsnivået gikk ikke akkurat ned når hun fikk utforske verden utenfor husets fire vegger.Så vi ble enige om at jeg skulle sette hun tilbake på kattungefôr og ikke vær redd for å gi hun godbiter da han tenkte at årsaken meget mulig kunne være at hun fikk seg for lite energi. Og det viste seg at det var det som var utfordringen her. Men igjen første skritt er veterinær. Anonymkode: e8fc0...173 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 5. september #7 Del Skrevet 5. september Sikkert lurt med veterinær ja. Jeg opplever også at mine katter går ned i vekt i løpet av sommersesongen når de er mye ute. Så blir det mer normalt utover høsten igjen når de vil være inne fra regnværet. Kan være OK å bytte til et krafigere fôr denne perioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #8 Del Skrevet 5. september Vetrinæren har sikkert noe råd, å håper alt står bra til med pusen din 😊 Frøktna mi er veldig glad i våtforet de har på felleskjøpet. Både Poesie og Latz. Vet ikke om det er sunnt, å hun får det ikke vær dag(Helger og noen ganger i ukedagene om hun har vært lenge ute eller vi har kjøpt oss noe godt og synds synd på henne uten) Men kanskje motivasjonen øker? Anonymkode: f6ee3...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 5. september #9 Del Skrevet 5. september Kan han komme inn i huset for å spise mens dere sover eller er på jobb? Hvis ikke, så sett matskåla utenfor døra og se om den spiser bedre. Det er mulig den rett og slett ikke får tak i maten sin fordi døra er lukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september #10 Del Skrevet 5. september En kontroll hos veterinær hadde nok vært smart. Når fikk den ormekur sist? Og så dere spor etter orm da? Mange katter går ned i vekt på sommeren når de er ute, de er mer i bevegelse, og har ikke like mye tid til å "fråtse i maten og legge seg på sofaen". Men 15% vektnedgang er ganske mye. Så jeg ville tatt en sjekk hos veterinær, og fått de til å vurdere hva idealvekten for pusen er også. Det kan være vanskelig å vurdere selv om katten er for tynn nå, eller om den kanskje var litt for rund før sommeren. Anonymkode: 42b0a...c3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå